Taxi & Driver
Κόκκινο Toyota Yaris στο δρόμο εν κινήσει
Ποιες είναι οι μάρκες που επέλεξαν οι Έλληνες τον Ιανουάριο του 2022;

Τα πλεονεκτήματα του υβριδικού Toyota Yaris

Η ηλεκτροκίνηση κυριαρχεί όλο και περισσότερο στην βιομηχανία των αυτοκινήτων, με τους περισσότερους να θεωρούν ότι αυτό είναι το μέλλον στον χώρο της αυτοκίνησης. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για να συμβάλλουν στην “Πράσινη Συμφωνία” και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. 

Ωστόσο, πρωτοπόρα στο χώρο της ηλεκτροκίνησης θεωρείται η Toyota, η οποία ήδη από το 1997, με την έκδοση του Prius, αναπτύσσει την δική της συλλογή υβριδικών οχημάτων, η οποία ονομάζεται Hybrid Synergy Drive (HSD). Όμως, το υβριδικό Toyota Yaris είναι το αγαπημένο όλων των Ελλήνων καθώς συνδυάζει την δύναμη με την οικονομία. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το υβριδικό Yaris, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Ο ηλεκτροκινητήρας και ο βενζινοκινητήρας του υβριδικού Toyota Yaris 

Το υβριδικό Toyota Yaris διαθέτει δύο κινητήρες, έναν που λειτουργεί με βενζίνη και έναν που χρησιμοποιεί το ρεύμα, για αυτό και ανήκει στην κατηγορία των υβριδικών οχημάτων. Όσον αφορά τον βενζινοκινητήρα, το μοντέλο διαθέτει ένα 1.500άρη, 3κύλινδρο, θερμικό κινητήρα 91 ίππων, ο οποίος έχει θερμική απόδοση περίπου 40%.  

Αντιστοιχία, για την αξιοποίηση του ηλεκτροκινητήρα, το Yaris διαθέτει μια μπαταρία και μια κεντρική ηλεκτρονική μονάδα, με αυξημένη ικανότητα ψύξης των τρανζίστορ. Παράλληλα, η μονάδα ψύξης έχει την δυνατότητα να πραγματοποιεί περισσότερους από 10.000 υπολογισμούς ανά δευτερόλεπτο. Επίσης, ο 580V ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 80 ίππων με ροπή 141 Nm και όριο περιστροφής τις 17.000 σ.α.λ. Η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου και έχει χωρητικότητα 0.94 kWh. Συνολικά το σύστημα αποδίδει στον οδηγό, 116 ίππους και 207 Nm ροπής. 

Πως φορτίζει ο ηλεκτροκινητήρας του υβριδικού Toyota Yaris; 

Το υβριδικό Yaris αυτοφορτίζεται, μέσω της αναγεννητικής πέδησης, η οποία επιτρέπει στον ηλεκτροκινητήρα να φορτίζεται κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος και της ακινητοποίησης του. Ο ηλεκτρικός κινητήρας δεν φορτίζει από τον βενζινοκινητήρα, ώστε να μην καταναλώνει μέρος της ενέργειας του για αυτό τον σκοπό. Μάλιστα, σχετικά με την διάρκεια του ηλεκτροκινητήρα, φαίνεται ότι μπορεί να αποδίδει ενέργεια μέχρι και τα 130 χλμ./ώρα, με περισσότερο από το 80% των μετακινήσεων να πραγματοποιούνται με μηδενικές εκπομπές ρύπων. 

60 ευρώ τα 1.000 χιλιόμετρα 

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Toyota, αποδεικνύεται ότι το υβριδικό Yaris καταναλώνει περίπου 2,8 – 2,2 λτ./100 χλμ., όταν κινείται μέσα σε μία πόλη. Ωστόσο, στην πράξη στα πλαίσιο της πόλης και με τη χρήση της λειτουργίας του ECO, η μέση τιμή κατανάλωσης του μοντέλου είναι τα 3,5 λτ/100 χλμ. Αυτά τα χιλιόμετρα αντιστοιχούν περίπου σε 6,05 ευρώ, με την τιμή της αμόλυβδης να έχει φτάσει στα 1,73 ευρώ.  Ως αποτέλεσμα, για τα 1000 χιλιόμετρα, το υβριδικό Yaris χρειάζεται 36λτ., τα οποία αναλογούν στο κόστος των 62,2 ευρώ. 

Βέβαια, μπορεί ένας οδηγός να αποφασίσει ότι δεν επιθυμεί να χρησιμοποιεί την λειτουργία “ECO” και θέλει να αξιοποιεί περισσότερο των βενζινοκινητήρα. Σε αυτή τη περίπτωση η μέση κατανάλωση του οχήματος αγγίζει τα 4,2 λτ./100 χλμ, ενώ από οικονομική άποψη, ο οδηγός θα πρέπει να δίνει 7,20 ευρώ/100 χλμ. 

Όσον αφορά την κατανάλωση του υβριδικού Toyota Yaris στον αυτοκινητόδρομο φαίνεται ότι εξακολουθεί να είναι μικρή, ενώ βασίζεται περισσότερο στον βενζινοκινητήρα. Ειδικότερα, με σταθερή ταχύτητα τα 100 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο “καίει” περίπου 5,1 λτ./100 χλμ., δηλαδή 8,80 ευρώ. Σε έναν γρήγορο αυτοκινητόδρομο ο ηλεκτροκινητήρας, ξεφορτίζει πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα να μην θεωρείται πολύ χρήσιμος όταν αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες. 

Πηγές: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.