Taxi & Driver
Υβριδικά
Υβριδικά ταξί

Τα ηλεκτρικά ταξί κυκλοφορούν παντού! Όχι όμως στην Ελλάδα…

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί γεγονός εδώ και πολλά χρόνια σε όλο τον κόσμο ενώ και στην Ελλάδα έχει κάνει τα πρώτα της βήματα με αρκετές εισαγωγικές εταιρείες να έχουν πουλήσει αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα.

Ωστόσο στον υπόλοιπο κόσμο οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί κυρίως λόγο της πολύ μεγάλης οικονομίας στη χρήση αλλά και εξαιτίας των επιδοτήσεων που του παρέχει το κράτος που εργάζονται έχουν αλλάξει τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά τους με ηλεκτροκίνητα. Στην Ελλάδα δυστυχώς τα ηλεκτροκίνητα ταξί αποτελούν όνειρο για τους Έλληνες επαγγελματίες καθώς η νομοθεσία δεν προβλέπει την κυκλοφορία ηλεκτρικών ταξί!

Ναι, πολύ σωστά διαβάσατε. Ο νόμος 4070/2012 παρά το γεγονός πως έχει ψηφιστεί σχετικά πρόσφατα δεν προβλέπει την έκδοση πινακίδων κυκλοφορίας σε ηλεκτρικά ταξί!

Μάλιστα όλα τα παραπάνω γίνονται σε μια χρονική περίοδο όπου ο στόλος των ταξί στην Ελλάδα είναι ήδη γηρασμένος και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ η μέση ηλικία των ταξί πλέον έχει αυξηθεί στα 11,1 έτη, με το 66,7% αυτών να είναι άνω της δεκαετίας, τεχνολογίας Euro 3 ή ακόμη και Euro 2.

Αποτέλεσμα των παραπάνω στοιχείων είναι οι εκπομπές ρύπων και πιο συγκεκριμένα αυτές των αιωρούμενων σωματιδίων να είναι 10 ως 16 φορές πιο αυξημένες στα αυτοκίνητα πολύ παλαιάς τεχνολογίας, όπως είναι τα Euro 2 και 3 σε σύγκριση με τα οχήματα τρέχουσας τεχνολογίας Euro 6.

Ο απαγορευτικός νόμος

Ο νόμος σύμφωνα με τον οποίο απαγορεύεται η κυκλοφορία των ηλεκτρικών ταξί είναι ο 4070/2012 και συγκεκριμένα το άρθρο 89 στο οποίο ορίζονται ξεκάθαρα οι προϋποθέσεις έκδοσης πινακίδων κυκλοφορίας:

α. Να διαθέτουν τουλάχιστον τέσσερις (4) κύριες πόρτες.
β. Να διαθέτουν πέντε (5) θέσεις, της θέσης του οδηγού περιλαμβανομένης.
γ. Να διαθέτουν σύστημα κλιματισμού.
δ. Να έχουν κυβισμό μηχανής τα βενζινοκίνητα τουλάχιστον 1.550 κυβικά εκατοστά και άνω, τα πετρελαιοκίνητα κυβισμό μηχανής τουλάχιστον 1.450 κυβικά εκατοστά και άνω, τα υβριδικά, τα υγραεριοκίνητα και τα φυσικού αερίου 1.200 κυβικά εκατοστά και άνω, μπορούν δε να είναι οποιουδήποτε τύπου και παντός εδάφους.
ε. Να εξασφαλίζουν τη δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών σε ειδικό για το σκοπό αυτόν χώρο.

Όπως εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς στην παράγραφο δ του άρθρου 89 στο νόμο 4070 είναι ξεκάθαρο πως ο νομοθέτης έχει παραλείψει εντελώς την κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων ταξί με αποτέλεσμα οποιοσδήποτε επαγγελματίας να θέλει να αποκτήσει κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο για επαγγελματικό όχημα η Πολιτεία να μην του επιτρέπει να το κυκλοφορεί ως ταξί!

Τώρα πότε θα αλλάξει το συγκεκριμένο άρθρο είναι άγνωστο καθώς πρέπει να γίνει νομοθετική ρύθμιση ή να εκδοθεί εγκύκλιος από τα συναρμόδια Υπουργεία.

Με λίγα λόγια τουλάχιστον καλό… χειμώνα!

Γιώργος Κ. Ανδρής, NewsAuto


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.