Taxi & Driver
Μηχανικός έχει στα χέρια του τα καλώδια της μπαταρίας και είναι έτοιμος να τα συνδέσει πάνω της
Συντήρηση μπαταρίας το χειμώνα

Συντήρηση μπαταρίας το χειμώνα

Η υγρασία, τα έντονα καιρικά φαινόμενα και η χαμηλή θερμοκρασία που επικρατούν το χειμώνα επηρεάζουν άμεσα την μπαταρία του αυτοκινήτου. Για αυτό τους χειμερινούς μήνες οι οδηγοί πρέπει να είναι πολλοί προσεκτικοί με την συντήρηση της μπαταρίας και του αυτοκινήτου. 

Υπάρχουν 5 βήματα που αν ακολουθήσουν οι οδηγοί δεν θα “μείνουν” ποτέ από μπαταρία. Αν δεν τηρήσουν τις παρακάτω συμβουλές θα πρέπει να γνωρίζουν πως να βάζουν μπροστά το μοτέρ με τα καλώδια. 

  • Πρώτα πρέπει να βάζουν μπρος τη μηχανή 
  • Πρέπει να κάνουν μεγάλες βόλτες τακτικά 
  • Πρέπει να ελέγχουν τη σύνδεση των καλωδίων 
  • Πρέπει να ελέγχουν ότι ο ιμάντας δυναμό είναι τεντωμένος 
  • Πρέπει να ελέγχουν την στάθμη υγρών της μπαταρίας 
  • Πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με έναν φορτιστή μπαταρίας 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την συντήρηση της μπαταρίας ενός αυτοκινήτου το χειμώνα, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Οι οδηγοί πρέπει να βάζουν πρώτα μπρος τη μηχανή 

Για να διατηρηθεί σε κατάλληλη κατάσταση η μπαταρία του αυτοκινήτου κατά τους χειμερινούς μήνες, πρέπει οι οδηγοί να βάζουν μπρος τον κινητήρα πριν την ενεργοποίηση οποιουδήποτε άλλου συστήματος του οχήματος. Έτσι, η μηχανή θα έχει προλάβει να ζεσταθεί λίγο πριν την έναρξη της διαδρομής. 

Οι οδηγοί πρέπει να κάνουν συχνές και μεγάλες βόλτες 

Είναι γεγονός ότι κατά τους χειμερινούς μήνες κανένας δεν έχει την διάθεση να απομακρυνθεί μακριά από το σπίτι του. Έτσι, σπάνια παίρνει κάποιος το αυτοκίνητό του για να πραγματοποιήσει μεγάλες διαδρομές, όπως συμβαίνει συχνά το καλοκαίρι. 

Ωστόσο, όσο και αν το σώμα μας δεν θέλει να βγει έξω στο κρύο, ώστε να πάει μια μακρινή βόλτα με το αυτοκίνητο, πρέπει να γίνει. Οι μικρές διαδρομές δεν κάνουν καλό στις μπαταρίες των αυτοκινήτων, καθώς δεν προλαβαίνουν να φορτίσουν όσο χρειάζεται. 

Για αυτό, είναι σημαντικό οι οδηγοί να διανύουν τακτικά μεγάλες βόλτες, ώστε να διατηρήσουν σε σωστή κατάσταση την μπαταρία του οχήματος και να μην κινδυνεύουν από το να ξεφορτίσει ξαφνικά. 

Πρέπει να γίνεται έλεγχος της σύνδεσης των καλωδίων 

Οι οδηγοί των αυτοκινήτων πρέπει να ελέγχουν τακτικά την σύνδεση των καλωδίων, ώστε να επιβεβαιώνουν ότι οι πόλοι πιάνουν σφιχτά την μπαταρία. Σε αντίθετη περίπτωση, όταν δηλαδή οι πόλοι συνδέονται χαλαρά με την μπαταρία, υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο να μην πραγματοποιείται σωστά η φόρτισή της. Επίσης, οι οδηγοί θα πρέπει να ψεκάζουν τα καλώδια με αντισκωριακό, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα. 

Ειδικός ελέγχει την λειτουργία της μπαταρίας τοποθετώντας το κόκκινο και μαύρο καλώδιο στους πόλους της μπαταρίας
Πρέπει να γίνεται έλεγχος της σύνδεσης των καλωδίων 

Οι οδηγοί πρέπει να ελέγχουν ότι ο ιμάντας δυναμό είναι τεντωμένος 

Για να διασφαλίσει ένας οδηγός ότι η μπαταρία του οχήματός του φορτίζει με τον κατάλληλο ρυθμό, πρέπει να ελέγξει τον ιμάντα δυναμό. Αν παρατηρήσει ότι είναι τεντωμένος τότε η μπαταρία φορτίζει κανονικά, αν δεν είναι τεντωμένος χρειάζεται επιδιόρθωση από κάποιον ειδικό.

Πρέπει να γίνεται έλεγχος της στάθμης υγρών της μπαταρίας 

Ακόμη, τον χειμώνα οι οδηγοί πρέπει να ελέγχουν τακτικά την στάθμη των υγρών της μπαταρίας, για να μπορέσουν να συμπληρώσουν όποτε χρειαστεί. Σε περίπτωση που χρειαστεί επιπλέον υγρό, οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν είτε ειδικό υγρό είτε αποσταγμένο νερό. Ωστόσο, όσον αφορά, τις μπαταρίες ξηρού τύπου στις οποίες δεν επιτρέπεται η συμπλήρωση υγρών, θα πρέπει να ελέγχονται συχνά από την ειδική ένδειξη. 

Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι εφοδιασμένο με έναν φορτιστή μπαταρίας 

Το χειμώνα, αλλά και το καλοκαίρι είναι σημαντικό να υπάρχει μέσα στο αυτοκίνητο ένας φορτιστής μπαταρίας σε περίπτωση ανάγκης. Είναι βέβαιο ότι κανένας οδηγός δεν θα ήθελε να “μείνει” με το αυτοκίνητο όταν οι θερμοκρασίες είναι πολύ χαμηλές και το μόνο που επιθυμεί είναι να φτάσει γρήγορα στο σπίτι του. 

Πως μπορεί ένας οδηγός να βάλει μπροστά το μοτέρ με τα καλώδια; 

Σε περίπτωση που δεν ακολουθήσει ένας οδηγός τις παραπάνω συμβουλές είναι πολύ πιθανό ότι κάποια στιγμή θα “μείνει” από μπαταρία. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο πρέπει να έχει πάντα μέσα στο αυτοκίνητο καλώδια, ώστε σε περίπτωση που υπάρχει και άλλο αυτοκίνητο μπροστά να βάλει μπρος πάλι την μηχανή. 

Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ο οδηγός για την σύνδεση των καλωδίων είναι πολύ απλή. Το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να μείνει ψύχραιμος και να ακολουθήσει 5 απλά βήματα. 

Εντοπισμός θέσης μπαταρίας στα οχήματα 

Το πρώτο βήμα που πρέπει να ακολουθήσουν οι οδηγοί, είναι να βρουν που είναι τοποθετημένη η μπαταρία σε κάθε ένα από τα δύο οχήματα. Μόλις εντοπιστεί η θέση τους, πρέπει να βάλουν το ένα καλώδιο κοντά στο άλλο. Στόχος είναι οι μπαταρίες τους να έρθουν όσο πιο κοντά γίνεται. 

Μηχανικός αυτοκινήτου αντικαταστεί τη μπαταρία στο αυτοκίνητο
Εντοπισμός θέσης μπαταρίας στα οχήματα

Πρώτα το κόκκινο καλώδιο στο θετικό πόλο της άδειας μπαταρίας 

Αμέσως επόμενο βήμα είναι να τοποθετήσουν πρώτα το κόκκινο καλώδιο στο θετικό πόλο της άδειας μπαταρίας και μετά την ίδια άκρη να την βάλουν στον θετικό πόλο της γεμάτης μπαταρίας. Το καλώδιο μπαίνει πρώτα στην άδεια μπαταρία ώστε να μην περνάει ρεύμα, αποφεύγοντας προβλήματα όπως λόγου χάριν καμένης ασφάλειας και βραχυκυκλώματος. 

Μαύρο καλώδιο αρνητικό πόλο της άδειας μπαταρίας 

Τρίτο βήμα είναι να ενώσουν οι οδηγοί το μαύρο καλώδιο στον αρνητικό πόλο της άδειας μπαταρίας. Στη συνέχεια πρέπει να συνδέσουν την άλλη άκρη του καλωδίου στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας του άλλου αυτοκινήτου. 

Τίθεται σε λειτουργία το αυτοκίνητο με την γεμάτη μπαταρία

Οι οδηγοί πρέπει να θέσουν σε λειτουργία το αυτοκίνητο που έχει την γεμάτη μπαταρία και να ανεβάσουν σταθερά τον ρυθμό περιστροφής στις 2000 σ.α.λ. Μόλις ολοκληρώσουν αυτή την ενέργεια, πρέπει να βάλουν μπρος και το μοτέρ του οχήματος με την άδεια μπαταρία. 

Δίνεται χρόνο στην μπαταρία να φορτίσει 

Όταν το μοτέρ ξεκινήσει την λειτουργία του δεν πρέπει να απενεργοποιηθεί αμέσως. Είναι σημαντικό οι οδηγοί να μην ξεχάσουν ότι πρέπει να δώσουν λίγο χρόνο στην μπαταρία ώστε να φορτίσει όσο περισσότερο γίνεται. 

Πότε η μπαταρία χρειάζεται αλλαγή; 

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Traction, φαίνεται ότι υπάρχουν ορισμένα συμπτώματα, τα οποία αποδεικνύουν στον οδηγό ότι η μπαταρία του αυτοκινήτου χρειάζεται αντικατάσταση. Συγκεκριμένα, πρώτο και πιο συνηθισμένο σύμπτωμα εντοπίζεται στα φώτα τα οποία δεν είναι δυνατά όταν η μπαταρία δεν βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Δεύτερον, αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο παίρνει μπρος η μηχανή, συνήθως δεν είναι ούτε τόσο δυνατός και ούτε τόσο άμεσος με το γύρισμα του κλειδιού στο διακόπτη της μίζας.  


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.