Taxi & Driver

Συντάξεις: Τι αλλάζει για τους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες ταξί

Όσοι αυτοκινητιστές επιθυμούν να σταματήσουν την απασχόλησή τους όταν εκδοθεί η σύνταξη τους, θα πρέπει να καταθέσουν τότε την επαγγελματική άδεια οδήγησης, ώστε να λάβουν το 100%  της σύνταξης.

Σύνταξη χωρίς κατάθεση του επαγγελματικού διπλώματος

Νέα πορεία για τους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες ταξί ή επαγγελματίες αυτοκινητιστές θα μπορούν πλέον να συνταξιοδοτούνται χωρίς να καταθέτουν το επαγγελματικό τους δίπλωμα και να συνεχίζουν εργαζόμενοι εισπράττοντας το 40% τη σύνταξής τους.

Δέσμη τεσσάρων σημαντικών ασφαλιστικών μέτρων για περισσότερους από 80.000 επαγγελματίες αυτοκινητιστές  ιδιοκτήτες ή οδηγούs, σε όλη την Ελλάδα προώθησε σε τροπολογία που ψηφίστηκε πριν από λίγες μέρες το υπουργείο Εργασίας. Η επίμαχη τροπολογία ενσωματώθηκε στο νομοσχέδιο για το νέο σύστημα των διπλωμάτων οδήγησης, ψηφίστηκε στις 20 Φεβρουαρίου και δημοσιεύθηκε ήδη σε ΦΕΚ στις 4 Μαρτίου.

Η σημαντικότερη αλλαγή για τους αυτοκινητιστές είναι πως μπορούν πλέον να συνταξιοδοτούνται χωρίς να καταθέτουν το επαγγελματικό τους δίπλωμα και να συνεχίζουν εργαζόμενοι εισπράττοντας το 40% της σύνταξή τους, στο μοντέλο που ισχύει ήδη από το 2018 για τους εμπόρους &-επιχειρηματίες του πρ. ΟΑΕΕ – ΕΤΑΑ.

Τι θα ισχύει για την αντικατάσταση του οχήματος και τη μετεβίβασή του

Με την ίδια διάταξη λύνεται ο γόρδιος δεσμός για την αντικατάσταση του οχήματος και για τη μεταβίβασή του σε όσους οφείλουν και δεν έχουν ασφαλιστική ενημερότητα. Αναλυτικά, οι τέσσερις διατάξεις που αφορούν κυρίως ταξιτζήδες, δηλαδή περί τους 30.000 οδηγούς που έχουν συνάψει οποιασδήποτε φύσης σύμβαση με ιδιοκτήτες Επιβατικών Δημόσιας Χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκινήτων αλλά και περί τους 50.000 ιδιοκτήτες που αυτοπροσώπως οδηγούν τα ΕΔΧ αυτοκίνητά τους, είναι:

Δεν χρειάζεται κατάθεση της άδεια οδήγησης για την υποβολή της αίτησης  συνταξιοδότησης & και δίνεται η δυνατότητα συνέχισης της απασχόλησης με το «πέναλτι» που ισχύει για όλους  τους απασχολούμενους & συνταξιούχους.Δ

Δεν απαιτείται πλέον ασφαλιστική ενημερότητα για τη μεταβίβαση του ΛΟΓΙΑ οχήματος, που έπεται τυχόν ακύρωση της πώλησης.

Δεν χρειάζεται ασφαλιστική ενημερότητα για μεταβίβαση του οχήματος σε σύζυγο ή τέκνο, αλλά οι νέοι ιδιοκτήτες αναλαμβάνουν την υποχρέωση αποπληρωμής των όποιων οφειλών.

Δεν χρειάζεται ασφαλιστική ενημερότητα για αντικατάσταση οχήματος.

Με βάση το προγενέστερο καθεστώς, οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ΕΔΧ οχημάτων, δηλαδή κυρίως οι ταξιτζήδες, για να υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης ήταν υποχρεωμένοι να καταθέσουν το επαγγελματικό τους δίπλωμα.

Ήταν προαπαιτούμενο

Η κατάθεση μάλιστα της επαγγελματικής άδειας  οδήγησης ήταν όχι απλά προαπαιτούμενο για τη συνταξιοδότηση των αυτοκινητιστών, αλλά και καθοριστικό δικαιολογητικό για την ημερομηνία έναρξη της σύνταξης.

Σύμφωνα με τη διάταξη, «κατά την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης δεν απαιτείται η κατάθεση της άδειας κυκλοφορίας και της ειδικά άδεια οδήγησης ΕΔΧ οχήματος και η συνέχιση της απασχόλησης δηλώνεται στην αίτηση συνταξιοδότησης. Οι ασφαλισμένοι που, κατά την έναρξη χορήγηση της σύνταξη, συνεχίζουν την απασχόλησή τους, διέπονται από τις διατάξεις & περί απασχόληση συνταξιούχων».

Η ισχύ του επίμαχου νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στη επιμέρους διατάξεις του. Συνεπώς, οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί που θα υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης από 4 Μαρτίου 2019 και εφεξής, έχουν τρεις σημαντικές διαφορές στο καθεστώς συνταξιοδότησής τους:

Μπορούν να υποβάλουν αίτηση για σύνταξη χωρίς να καταθέσουν την επαγγελματική τους άδεια οδήγησης. Συνεχιζουν εργαζόμενοι και δηλώνουν στην αίτησή τους συνέχιση της απασχόλησης. Μπορούν έτσι να καλύψουν εργαζόμενοι τουλάχιστον τον χρόνο αναμονής για την έκδοση τηs οριστικήs τηs σύνταξης, ενώ μέχρι τώρα ο χρόνος αυτός ήταν κατά κύριο λόγο χρόνος ανεργίας.

Όταν φτάσει η στιγμή της χορήγησης της σύνταξης, οι ασφαλισμένοι που συνεχίζουν την απασχόλησή τους εισπράττοντας παράλληλα και τη σύνταξή τους διέπονται από τι διατάξεις περί απασχόλησης συνταξιούχων, δηλαδή χάνουν το 60% της σύνταξης. Αυτό σημαίνει πω οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί μπορούν να συνεχίσουν εργαζόμενοι και μετά τη συνταξιοδότηση, αλλά θα εισπράττουν το 40% της σύνταξης που τους αναλογεί για όσο διάστημα εργάζονται ως αυτοκινητιστές.

Αντίστοιχα, όσοι επιθυμούν να σταματήσουν την απασχόλησή τους όταν εκδοθεί η σύνταξή τους, μπορούν να το πράξουν καταθέτοντας τότε την επαγγελματική άδεια οδήγησης, ώστε να λάβουν το 100% της σύνταξης τους. Για την περίοδο, ωστόσο, για την οποία οι αυτοκινητιστές θα δικαιούνταιαναδρομικά, δηλαδή για το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στην αίτηση συνταξιοδότησης και την έκδοση της πράξης χορήγησης της σύνταξης, αυτά τα ποσά θα πρέπει να δοθούν στο 40%, λόγω συνέχισης της απασχόλησης για την επίμαχη περίοδο.

Ειδική διάταξη

Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με ειδική διάταξη νόμου, οι αυτοκινητιστές ταξί μπορούν να διατηρούν την ειδική επαγγελματική άδεια οδήγησης μέχρι την ηλικία των 69 ετών, ανεξάρτητα από τη συνταξιοδότησή τους για λόγους ασφάλειας κ.λπ. Συνεπώς, το νέο ασφαλιστικό καθεστώς δίνει επιπλέον τουλάχιστονδύο έτη εργασίας στους ταξιτζήδες, καθώς τους επιτρέπει στην ηλικία μεταξύ 67 και 69 ετών να εργάζονται και να εισπράττουν το 40%της σύνταξης τους.

Το μοντέλο που εφαρμόζεται τώρα για τους αυτοκινητιστές είναι αντίστοιχο με αυτό που έχει εφαρμοστεί ήδη από το 2018 για τους εμπόρους, επιχειρηματίες και ελεύθερους επαγγελματίες του πρ. ΟΑΣΕ και ΕΤΑΑ. Υπενθυμίζεται πω οι ασφαλισμένοι ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούν πλέον να διατηρούν τι επιχειρήσεις τους ανοικτές, παράλληλα με την κατάθεση των δικαιολογητικών για σύνταξη. Δεν απαιτείται δηλαδή το κλείσιμο των βιβλίων και η διακοπή της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, καθώς διατηρούν το δικαίωμα να εργάζονται και ως συνταξιούχοι, με αντίστοιχη μείωση της σύνταξης.

Το «πέναλτι» και για τους εμπόρους-επιχειρηματίες είναι στο 60%, δηλαδή αν συνεχίσουν εργαζόμενοι λαμβάνουν το 40% της σύνταξης τους. Το νέο ασφαλιστικό καθεστώς δίνει επιπλέον τουλάχιστον δύο έτη εργασία στην ηλικία μεταξύ 67 κατ 69 ετών.

Η περικοπή της σύνταξης για όσους εργάζονται υπολογίζεται με αυστηρή αναλογία και με ακρίβεια ημέρας μόνο για το διάστημα παροχής της εργασίας. Σε περίπτωση άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος (πρώην ΟΑΕΕ) ή αυτοαπασχόλησης (πρώην ΕΤΑΑ), όπου η ασφάλιση γίνεται με βάση τον μήνα, η σύνταξη περικόπτεται κατά 60°/ο για το σύνολο του μήνα κατά τον οποίο ασκείται επαγγελματική δραστηριότητα.

Αντίθετα για μισθωτή απασχόληση,η περικοπή εφαρμόζεται μόνο για το διάστημα που αντιστοιχεί στις ημέρες κατά τι οποίες απασχολείται και ασφαλίζεται ο συνταξιούχο. Δηλαδή αυστηρά και μόνο για όσο χρονικό διάστημα προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης στον ΕΦΚΑ και στο ΕΤΕΑΠ.

Πηγή: «Το Έθνος»


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.