Taxi & Driver
Ταξί βράδυ σε κεντρικό δρόμο της Αθήνας σταματημένο στο φανάρι
Συνάντηση το προεδρείο της Ομοσπονδίας με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και τον Υφυπουργό Μεταφορών

Συνάντηση το προεδρείο της Ομοσπονδίας με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και τον Υφυπουργό Μεταφορών

Στις 6 Ιανουαρίου του 2022, το προεδρείο της Ομοσπονδίας συναντήθηκε, με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα και τον Υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο. Στόχος της συνάντησης ήταν η επίλυση σημαντικών ζητημάτων που αφορούν τον κλάδο των ταξί. 

Ειδικότερα, η συζήτηση πραγματώθηκε γύρω από τα ακόλουθα ζητήματα:  

  • Διαδικασίες για τις επιδοτήσεις σχετικά με την αγορά ηλεκτροκίνητου ταξί
  • Αύξηση κομίστρου
  • 7θεσια – 9θεσια
  • Αξιοποίηση και έλεγχος των πλατφορμών των ταξί
  • Νόμος Αστυπάλαιας 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτροκίνητου ταξί 

Όπως ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Μεταφορών, η πλατφόρμα για την κατάθεση νέων αιτήσεων για την αγορά ενός ηλεκτρικού ταξί θα επαναλειτουργήσει στο τέλος Φεβρουαρίου. 

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά” θα εξακολουθεί να λειτουργεί για αξιολογήσεις και τροποποιήσεις των ήδη υπαρχουσών αιτήσεων. Επίσης, όσοι έχουν κάνει αίτηση για παροχή ηλεκτροκίνητου ταξί πριν τις 31/12/2021  θα λάβουν κανονικά τα χρήματα που τους αναλογούν. 

Παράλληλα, μέσα στις αλλαγές που σχεδιάσε το Υπουργείο Μεταφορών για το πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης, σχετίζεται και με το συνολικό ποσό της επιδότησης. Δηλαδή, η επιδότηση θα φτάνει τα 22.500 ανά αιτούντα και θα μοιράζεται αναλογικά σε κάθε Περιφέρεια. Ωστόσο, σε πρώτη φάση η επιδότηση μπορεί να καλύψει μόλις μέχρι 2.000 αιτήσεις.

Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα σε όσους προβούν σε παραγγελία ηλεκτροκίνητου ταξί να έχουν το ίδιο δικαίωμα παράτασης της αντικατάστασής του που ισχύει και για τα υπόλοιπα οχήματα ταξί.

Αύξηση κομίστρου στις κούρσες των ταξί 

Το προεδρείο της Ομοσπονδίας ανέφερε στους Υπουργούς τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος όσον αφορά την ελάχιστη τιμή του κομίστρου. Οι ταξιτζήδες πιστεύουν ότι απαιτείται μία αύξηση στο ελάχιστο ποσό που μπορεί να πληρώσει ένας επιβάτης, ώστε να επωφεληθεί ο κλάδος. 

Ένας οδηγός ταξί που κυκλοφορεί συνέχεια στους δρόμους, πρέπει να βγάζει τουλάχιστον ένα μικρό κέρδος και όχι μόνο τα έξοδα του ταξί. Έτσι, ο κύριος Παπαδόπουλος διαβεβαίωσε την προεδρία ότι θα εισηγηθεί για την υλοποίηση του συγκεκριμένου αιτήματος, μολις σταθεροποιηθεί η κατάσταση με την υγειονομική κρίση. 

Επέκταση σε όλη την περιφέρεια τα 7θεσια -9θεσια ταξί 

Σύμφωνα με τις δημοσιεύσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, το αίτημα των ταξιτζήδων για επέκταση των 7θέσιων – 9θέσιων οχημάτων, θα γίνει πραγματικότητα. Η ανάγκη των οδηγών να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο που θα μεταφέρει πολλούς επιβάτες, αυξάνεται συνεχώς με το πέρασμα του χρόνου. 

Ο κύριος Παπαδόπουλος, λοιπόν, δεσμεύτηκε ότι πολύ σύντομα όλοι οι αυτοκινητιστές ταξί, σε ολόκληρη την Περιφέρεια της χώρας θα έχουν την δυνατότητα απόκτησης ενός τέτοιου οχήματος. 

Αξιοποίηση και έλεγχος των πλατφορμών των ταξί 

Η προεδρία της Ομοσπονδίας των ταξί τόνισε ότι πρέπει να επιβληθούν ποινές στις ιστοσελίδες που προσφέρουν μεταφορές με λιγότερα χρήματα από αυτά που προβλέπει ο νόμος. 

Είναι άδικο και συγχρόνως παράνομο για τους επαγγελματίες οδηγούς να υπάρχουν ιστοσελίδες οι οποίες διαφημίζουν μεταφορές με λιγότερα χρήματα από όσα προβλέπονται νομικά. 

Μάλιστα και σε αυτό το αίτημα συμφώνησε ο κύριος Παπαδόπουλος, ο οποίος  δεσμεύτηκε ότι θα εκδοθεί υπουργική απόφαση που θα επιβάλλει ποινές σε όσους ακολουθούν τέτοιου είδους πρακτικές. 

Ο νόμος της Αστυπάλαιας αφορά μόνο τα ταξί του νησιού

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο νησί της Αστυπάλαιας θα εφαρμοστεί νομοθετικό πλαίσιο το οποίο θα προβλέπει ότι κάθε μέσο μετακίνησης θα πρέπει να είναι ηλεκτρικό. 

Ειδικότερα, όπως δημοσίευσε και το NewsAuto, το Υπουργείο θα εφαρμόσει στο νησί το πρόγραμμα “Smart & Sustainable Island”  με στόχο την δημιουργία ενός “Πράσινου Νησιού” το οποίο θα συμφωνεί με τα πρότυπα της “Πράσινης Συμφωνίας”. Στο νησί εκτός από τα ηλεκτρικά οχήματα θα εμφανιστούν και νέες μορφές μετακίνησης

Ωστόσο, η πρωτοβουλία που πάρθηκε για το νησί της Αστυπάλαιας, προβλημάτισε τον κλάδο των ταξί καθώς δεν μπορούν ακόμα να ακολουθήσουν τα συγκεκριμένα πρότυπα. Τόνισαν ότι απαιτείται σταδιακή αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων οχημάτων με σύγχρονα ηλεκτρικά. 

Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, λοιπόν, ο κύριος Παπαδόπουλος τόνισε ότι πρόγραμμα “Smart & Sustainable Island” θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο για το συγκεκριμένο νησί και δεν επηρεάζει τις υπηρεσίες που παρέχουν τα ταξί στην υπόλοιπη χώρα.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.