Taxi & Driver
plug-in
Στοπ στις πωλήσεις των plug-in hybrid μοντέλων

Στοπ στις πωλήσεις των plug-in hybrid μοντέλων

Όπως ανακοινώθηκε οι εταιρείες Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz και Porsche βρίσκονται μέσα στη λίστα των κατασκευαστών που έχουν σταματήσει τις πωλήσεις των plug-in υβριδικών μοντέλων τους.

Αυτό θα συμβεί λόγω των νέων αυστηρότερων μετρήσεων WLTP, οι οποίοι έχουν μπει σε ισχύ εδώ και ένα μήνα. Υπό το νέο αυτό πρίσμα, τα plug-in hybrids μοντέλα δέχονται με διαφορετικό τρόπο τις δοκιμές ρύπων και κατανάλωσης σε σχέση με τις προηγούμενες μετρήσεις NEDC. Ως αποτέλεσμα, η επίδραση των πλήρως φορτισμένων μπαταριών των plug-in οχημάτων έχει μειωθεί, αυξάνοντας τους ρύπους CO2 πάνω από το όριο των 50 g/km. Αυτό έχει ως συνέπεια να χαθούν τα οφέλη που προσφέρουν πολλές χώρες σε χαμηλών ρύπων οχήματα.

Σύμφωνα με έρευνες, στη Γερμανία πολλά υβριδικά μοντέλα έχουν βγει εκτός κατηγορίας στην οποία οι υποψήφιοι αγοραστές τους δικαιούνται επιδότηση στην τιμή αγοράς ύψους €3.000. Σε αρκετές περιπτώσεις οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να εγκαταστήσουν μεγαλύτερη μπαταρία για να διατηρήσουν τα φορολογικά οφέλη. Πιο συγκεκριμένα η VW σταμάτησε  τις πωλήσεις του Passat GTE, του δεύτερου σε πωλήσεις plug-in υβριδικού μοντέλου στην Ευρώπη. Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε μάλιστα πως η επιστροφή του  μοντέλου στην αγορά δεν αναμένεται πριν τον προσεχή Ιούλιο. Η VW σταμάτησε επίσης και τη διάθεση του Golf GTE, χωρίς να υπάρχουν μέχρι στιγμής πληροφορίες για το χρόνο επιστροφής του.

Σε ότι αφορά την Porsche, τα μοντέλα που επηρεάζονται από τις νέες μετρήσεις WLTP είναι η Panamera plug-in hybrid, καθώς και η Cayenne. Όπως δήλωσε και εκπρόσωπός της «Δεν θα δεχόμαστε παραγγελίες, μέχρι νεωτέρας». Οι πωλήσεις της υβριδικής plug-in έκδοσης του πολυτελούς πεντάθυρου μοντέλου αντιπροσωπεύουν το 69% ολόκληρης της γκάμας της Panamera.

H Mercedes-Benz προς το παρόν δεν πουλάει plug-in μοντέλα, με τις παραγγελίες τους να ξεκινούν μετά από δύο μήνες αρχής γενομένης με τις S-Class και E-Class, ενώ η νέα C-Class θα κάνει ντεμπούτο μέσα στο 2019. Τέλος, η BMW ήδη εργάζεται στο να μετατρέψει τα υβριδικά της μοντέλα σύμφωνα με τους ρύπους WLTP, όπως τη νέα 530e, ενώ ας μην ξεχνάμε τη νέας γενιάς X5 45e, που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2019, με τους ρύπους να αγγίζουν τα 49 g/km.

Κώστας Χαριάτης, NewsAuto