Taxi & Driver

ΣΕΕΠΕ: Σαρώνει η παραβατικότητα στα καύσιμα

Τις θέσεις του για τα σημαντικότερα προβλήματα του Κλάδου των καυσίμων και προτάσεις αντιμετώπισής τους ανακοίνωσε ο ΣΕΕΠΕ, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης-συνάντησης των μελών του συνδέσμου με δημοσιογράφους.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος, ένα από τα κυριότερα προβλήματα του Κλάδου συνεχίζει να είναι η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου – και κάθε παρανομίας – στα καύσιμα.

Tο τελευταίο διάστημα, με τη δραστηριοποίηση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα προόδου, αλλά ακόμα υπάρχουν εκκρεμότητες που επιτρέπουν σε επιτήδειους να συνεχίζουν ανεμπόδιστα την παραβατικότητα. Είναι επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθεί η εφαρμογή όλων των μέτρων που έχουν νομοθετηθεί – αλλά δεν έχουν υλοποιηθεί ακόμα – και παράλληλα να ενισχυθούν κατάλληλα οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες, ώστε να προχωρήσουν σε ουσιαστικούς ελέγχους της αγοράς – αναφέρει ο ΣΕΕΠΕ.

Για να εφαρμοστούν και να λειτουργήσουν αποτελεσματικά τα μέτρα για την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας – και κάθε παρανομίας – στα καύσιμα (συστήματα εισροών / εκροών, GPS,  κλπ,) θεωρείται  απαραίτητο να οριστεί ένας Φορέας που θα έχει όλη την ευθύνη για την ολοκλήρωση του έργου καθώς και ένα Στέλεχος με αποφασιστικές αρμοδιότητες, ως υπεύθυνος Συντονιστής / Διαχειριστής του όλου προγράμματος (Project Manager).

Η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και γενικά της παρανομίας στην Αγορά Καυσίμων – δεν είναι υπόθεση μόνο μιας Υπηρεσίας της ΑΑΔΕ και των ικανών στελεχών της – αλλά όλης της Πολιτείας και ιδιαίτερα των αρμόδιων Υπηρεσιών και των ελεγκτικών μηχανισμών.

Για το περίφημο σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια υγρών καύσιμων, ο ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών) τονίζει ότι μετά από δέκα χρόνια από τη θέσπισή του, το σύστημα αυτό δεν λειτουργεί ολοκληρωμένα και αποτελεσματικά, ώστε κατά συνέπεια να μην μπορεί να γίνουν σωστοί έλεγχοι για το καύσιμο που εισάγεται ή εξάγεται στη δεξαμενή.

Το κύριο πρόβλημα έχει να κάνει με το γεγονός ότι το σύστημα μπορεί αυθαίρετα να επαναλειτουργήσει, χωρίς να είναι ανάγκη να τεκμηριωθεί η αιτία διακοπής του. Σημειώστε ότι ο πρατηριούχος ή ο εγκαταστάτης δεν ελέγχονται για την αιτία διακοπής ή επαναλειτουργίας του συστήματος.

Ο ΣΕΕΠΕ προτείνει τα παρακάτω μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος:

  • Αναβάθμιση των υποδομών της ΑΑΔΕ και της ΓΓΠΣ με κατάλληλο εξοπλισμό (hardware), σύγχρονο και ολοκληρωμένο λογισμικό (software) και στελεχιακό δυναμικό, ώστε να καταστεί εφικτός ο έλεγχος των σημάτων (alarms).
  • Να εκδοθεί με πληρότητα η απαιτούμενη νομοθεσία για την εφαρμογή του συστήματος εισροών-εκροών για το υπόλοιπο τμήμα της λογιστικής αλυσίδας (φορολογικές αποθήκες – μεταφορά).
  • Να εξεταστεί σοβαρά η συνεργασία με ιδιωτικό τομέα για την εφαρμογή του πλήρους συστήματος παρακολούθησης και διασταύρωσης στοιχείων, καθώς και των σημάτων (alarms).
  • Θα πρέπει τα καύσιμα που εξάγονται από τη φορολογική αποθήκη να συνοδεύονται από τιμολόγιο με τα ΑΜΔΙΚΑ των δεξαμενών για τις οποίες προορίζονται, προκειμένου να υπάρχουν όλα τα στοιχεία διακίνησης των καυσίμων/της λογιστικής αλυσίδας (σε συνδυασμό και με τα στοιχεία από τα GPS) και να γίνεται αποτελεσματικός έλεγχος καθώς με αυτόν τον τρόπο, θα είναι δυνατή η σύγκριση των παραστατικών των εγκαταστάσεων με αυτά των πρατηρίων.

Επίσης ο ΣΕΕΠΕ αναφέρεται και στα προβλήματα που έχουν να κάνουν με την οικονομική ρευστότητα των επιχειρήσεων του Κλάδου, ζητώντας την προσαρμογή του τρόπου καταβολής των φορολογικών επιβαρύνσεων (ΕΦΚ, ΦΠΑ, κλπ.) – στα δεδομένα των Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης – και αντί για την προκαταβολή τους, όπως ισχύει σήμερα, να εγκριθεί η χορήγηση πίστωσης ορισμένων ημερών, με ταυτόχρονη κατάθεση των αντίστοιχων τραπεζικών εγγυήσεων.

Τέλος ο ΣΕΕΠΕ δίνει έμφαση και στη βελτίωση και ενίσχυση του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου, που εφαρμόσθηκε για να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κόστος μεταφοράς των μόνιμων κατοίκων, προϊόντων και στρατηγικών φορτίων όπως τα καύσιμα, από και προς τα νησιά. Ο σύνδεσμος προτείνει την άμεση επέκταση του μέτρου και στα υπόλοιπα νησιά της χώρας, επίσης να συμπεριληφθεί στο μέτρο και το πετρέλαιο θέρμανσης για στήριξη των χαμηλότερων εισοδημάτων, να συμπεριληφθούν στην επιδότηση όλοι οι τύποι βενζινών και όχι μόνον της βενζίνης Αμόλυβδης (95 οκτ), να ενεργοποιηθεί άμεσα η ηλεκτρονική πλατφόρμα όπως ισχύει για τα άλλα προϊόντα και δαπάνες για άμεση καταβολή της επιδότησης. Σήμερα υπάρχει σημαντική καθυστέρηση και να λειτουργήσει άμεσα ο ελεγκτικός μηχανισμός προκειμένου να διασφαλίζεται η άμεση μετακυλήσει της επιδότησης, στον τελικό καταναλωτή.

Σπύρος Χώτος, Newsauto


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.