Taxi & Driver
Λάρισα
«Σε μια πενταετία ηλεκτρικά ταξί στη Λάρισα»

«Σε μια πενταετία ηλεκτρικά ταξί στη Λάρισα»

Ο πρόεδρος ραδιοταξί Λάρισας Νίκος Πιπερίδης μιλάει στη Larissanet για την εφαρμογή του ΣΒΑΚ και πόσο αυτή θα βοηθήσει στο κυκλοφοριακό της πόλης καθώς έχει ως στόχο την απομάκρυνση «ακόπων κινούμενων οχημάτων» στο κέντρο της πόλης.

Μια κακή… συνήθεια που έχει ο Λαρισαίος και καλείται να την περιορίσει. Αναφέρεται στην είσοδο του ταξί στη νέα ηλεκτρική εποχή και αποκαλύπτει ότι τα επόμενα πέντε χρόνια θα τα δούμε να κυκλοφορούν στη Λάρισα. Όμως στέκεται ιδιαίτερα στο θέμα των υποδομών, αλλά και των κινήτρων που μπορεί να δώσει η πολιτεία για να προχωρήσει το εγχείρημα. Τέλος, σημειώνει ότι είναι αναγκαία η τουριστική ανάπτυξη της Λάρισας που θα αυξήσει την δουλειά για τα ταξί, αλλά θα φέρει συνολικά μεγάλα οφέλη στην πόλη.

Το ταξί διευκολύνεται στην κίνησή του στο κέντρο σε σχέση με την εφαρμογή του ΣΒΑΚ;

Πρέπει να δούμε τα έργα ολοκληρωμένα για να μπορέσουμε να έχουμε συνολική άποψη, μπορούμε μόνο να υποθέσουμε. Οι υποθέσεις αυτές θα είναι κοντά στην πραγματικότητα λόγω της εμπειρίας μας από την κίνησή μας στην πόλη. Στην ουσία δεν αλλάζουν πάρα πολλά πράγματα. Αυτός ήταν ο στόχος μας και η αρχική θέση. Τα ταξί θα έχουν πρόσβαση και στη Βενιζέλου και στην Μεγάλου Αλεξάνδρου όπως είχαμε και πριν. Το ζήτημα δεν είναι η ευκολία του ταξί στην κίνηση. Σημασία έχει για την ολοκλήρωση του σχεδίου η απομάκρυνση των ασκόπως μετακινούμενων Ι.Χ από την πόλη. Γνωρίζετε τις συνήθειές μας. Όμως θα πρέπει οι πολίτες να έχουν πολλαπλές δυνατότητες για να πειστούν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι. Θα πρέπει ο πεζός να έχει μεγάλο πεζοδρόμιο για να περπατάει άνετα. Οι ποδηλατόδρομοι που γίνονται είναι πολύ σημαντικοί καθώς η πόλη είναι επίπεδη και βοηθάει σε αυτού του είδους τη μετακίνηση. Επίσης, πρέπει να δίνει πρόσβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Άρα οι πολίτες με την εφαρμογή του ΣΒΑΚ έχουν την δυνατότητα να αφήσουν στην άκρη το Ι.Χ. τους.

Πρέπει να πούμε ότι θα έχει και λιγότερη κίνηση στο κέντρο για τα ταξί;

Βέβαια θα έχει λιγότερη κίνηση. Διαμαρτυρόμαστε για την κίνηση, αλλά είναι απειροελάχιστη σε σχέση με αυτή που είχαμε στο κέντρο δέκα χρόνια πριν. Η σκέψη και η υλοποίηση της δημοτικής αρχής βασίζεται σε προγράμματα της Ε.Ε. για πιο ανθρώπινες πόλεις. Για αυτά τα προγράμματα, όπως το ΣΒΑΚ, έχουν πάρει θέση οι ειδικοί και σίγουρα δεν μπορεί να είναι λάθος.

Η λιγότερη χρήση του αυτοκινήτου στο κέντρο θα δώσει περισσότερη δουλειά στο ταξί και το λεωφορείο;

Σαφώς και θα δώσει περισσότερη δουλειά και στο ταξί και στο λεωφορείο. Το σκεπτικό για την πρόσβαση στους λεωφορειόδρομους δεν ξεκίνησε από εκεί. Ξεκίνησε έχοντας ως σκέψη την καλύτερη υλοποίηση του ΣΒΑΚ.

Πιστεύετε ότι η τουριστική ανάπτυξη της πόλης μπορεί να αυξήσει τη δουλειά του ταξί;

Από την τουριστική ανάπτυξη δεν θα βγει κερδισμένο μόνο το ταξί, αλλά θα είναι κερδισμένη όλη η πόλη. Βλέπω προσπάθειες από την Περιφέρεια, τον Δήμο και το Επιμελητήριο, αλλά θεωρώ ότι αρχίζουμε από το μηδέν. Το να φτάσει η Λάρισα να γίνει διάσημος τουριστικός προορισμός είναι μακριά, έχουμε δρόμο μπροστά μας…

Στη λογική ενός πιο καθαρότερου μέλλοντος στην μετακίνηση πόσο κοντά είμαστε στο να δούμε ηλεκτρικά ταξί στη Λάρισα;

Στο μέλλον η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά. Είναι ακόμη όμως λίγο νωρίς. Το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μεγάλο και έχουν μικρή αυτονομία. Φτάνει περίπου τα 300 χλμ. Στην αγορά οι μεγάλες εταιρίες θα αρχίσουν να βγάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πληθώρα μοντέλων από το 2019. Συζητάμε για κάτι που δεν κυκλοφορεί στην αγορά ευρέως και δεν έχει και μονάδες φόρτισης. Χρειάζεται υποδομή. Θεωρητικά το 2025 θα έχει μεταβληθεί σε τέτοιο βαθμό η τεχνολογία και θα έχουμε σταθμούς φόρτισης. Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από συναδέλφους σε συνεργαζόμενα ραδιοδίκτυα θέλουν να προωθήσουν τα ηλεκτρικά ταξί. Έχει ζητηθεί από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αν γίνεται να επιδοτηθεί ένα μέρος της αγοράς. Θέλουμε αυτή την κουβέντα να την κάνουμε κι εμείς με την Περιφέρεια Θεσσαλίας και μάλιστα εντός του 2018. Σε μια πενταετία θα έχουν αλλάξει τα πράγματα. Μπορώ να σας πω σχεδόν με βεβαιότητα ότι τα επόμενα πέντε χρόνια αναμένεται να δούμε ηλεκτρικά ταξί στη Λάρισα. Το πόσο γρήγορα θα πάμε στην ηλεκτρική εποχή δεν εξαρτάται μόνον από εμάς. Στη Βαρκελώνη ο Δήμος έχει δώσει δωρεάν ρεύμα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τα πρώτα τρία χρόνια.

Κλείνοντας αναμένεται να δούμε κάποια μείωση στα κόμιστρα στα ταξί; Κάποιοι λένε πως το ταξί είναι ακριβό.

Διαφωνώ, δεν είναι ακριβό το ταξί υπολογίζοντας τους μέσους όρους τιμών στην Ευρώπη. Φανταστείτε ότι αν πάρουν μαζί τρία άτομα ταξί στοιχίζει λιγότερο από την αστική συγκοινωνία. Πως μπορεί να είναι ακριβό ένα μέσο που σε παίρνει από εκεί που είσαι, όποτε θέλεις και σε πάει στον προορισμό σου με μεγάλη ταχύτητα και σου κοστίζει φθηνότερα από το αστικό. Είναι λογικό όταν είναι ένας στην κούρσα η τιμή να του φαίνεται «αλμυρή». Αλλά το ταξί δεν είναι προς χρήση μόνο για ένα άτομο. Από την άλλη, ας υπολογίσει κάποιος πόσο του στοιχίζει η μετακίνησή του από την Ανθούπολη- για παράδειγμα- στο κέντρο, με επιστροφή, με το δικό του αυτοκίνητο;