Site icon Taxi & Driver

Σε εφαρμογή ταξί επενδύει η Toyota στην Ιαπωνία

Toyota ταξί

Σε εφαρμογή ταξί επενδύει η Toyota στην Ιαπωνία

Πρωταγωνιστικό ρόλο φιλοδοξεί να διαδραματίσει η Toyota στη νέα αγορά των «διασυνδεδεμένων ταξί» στην Ιαπωνία, επενδύοντας επιπλέον 68,6 εκατ. δολάρια στην εφαρμογή Japan Taxi, με στόχο μια στρατηγική συνεργασία στη συλλογή δεδομένων και την ανάπτυξη διασυνδεδεμένων τερματικών σταθμών ταξί.

Ο Ακίο Τογιόντα, πρόεδρος της Toyota, έχει μεγάλες φιλοδοξίες για την αυτοκινητοβιομηχανία και το ρόλο της στο μέλλον των μεταφορών. Έχει δηλώσει ότι το «cloud computing» και η αποθήκευση δεδομένων θα δημιουργήσουν ευκαιρίες για νέα έσοδα καθώς όλοι και περισσότεροι άνθρωποι στρέφοντα προς τα αυτόνομα και ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ο Τογιόντα θέλει να επαναπροσδιορίσει την εταιρεία του -με 80 χρόνια ιστορίας- ως πάροχος υπηρεσιών μεταφοράς.

«Το ερώτημα είναι τι σκέφτεται η Toyota για το ride-sharing, την κοινή χρήση των οχημάτων», δήλωσε ο Σέιτσι Σουγίουρα, αναλυτής σε ένα κέντρο ερευνών στο Τόκιο. «Τώρα που η Toyota έχει επενδύσει στην Japan Taxi, το θέμα που πρέπει να εξετάσουμε είναι η επέκταση και στρατηγική της Uber στην Ιαπωνία».

Έχει ενδιαφέρον ότι η Toyota είναι υποστηρικτής της Uber. Η αυτοκινητοβιομηχανία πραγματοποίησε μια στρατηγική επένδυση στην Uber για ένα άγνωστο ποσό το 2016 στο πλαίσιο μιας συνεργασίας για την τεχνολογία του ride-sharing. Η προηγούμενη επένδυση της Toyota στην Japan Taxi έγινε πέρυσι για 4,5 εκατ. δολάρια.

Η Uber δεν έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο στην Ιαπωνία, αντιπροσωπεύοντας λιγότερο από το 1% των μηνιαίων διαδρομών ταξί στο Τόκιο. Παρά ταύτα, ο κολοσσός των μεταφορών επιμένει ότι θα επεκταθεί στην Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη και σε άλλα μέρη της Ασίας, σύμφωνα με τον Μπουκς Εντγουίστλ, επικεφαλής της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας στην περιοχή.

Την ίδια στιγμή, ο Ιτσίρο Καγουαναμπί, ιδρυτής της Japan Taxi και γνωστός ως «πρίγκηπας των ταξί», θέλει να διασφαλίσει ότι η Uber δεν θα παραβιάζει τη βιομηχανία ταξί της Ιαπωνίας με έσοδα 15,7 δισ. δολάρια. Εκτός από την λειτουργία της Japan Taxi, ο Καγουαναμπί είναι ο επικεφαλής της ομοσπονδίας ταξί της Ιαπωνίας και επικεφαλής της Nihon Kotsu, της μεγαλύτερης εταιρείας ταξί του Τόκιο.

Η Toyota ξεκίνησε τις δοκιμές στις συσκευές συλλογής δεδομένων που εγκαταστάθηκαν σε 500 ταξί της ευρύτερης περιοχής του Τόκιο σε δοκιμαστική βάση πέρυσι. Στόχος της εταιρείας είναι τα οχήματα να είναι έτοιμα προς κυκλοφορία σε αυτοκινητόδρομους μέχρι το 2020 και στους δρόμους των πόλεων μέσα στην επόμενη πενταετία.

Η εφαρμογή της Japan Taxi αριθμεί ήδη περί τα 4 εκατ. λήψεις, από την έναρξη της κυκλοφορίας της το 2011, και έχει συνδεθεί με περίπου 60.000 ταξί. Η Toyota συνεργάζεται επίσης με την εταιρεία Nihon Kotsu, για να επιταχύνει την υιοθέτηση του «JPN Taxi», ενός νέου μοντέλου ταξί, που μοιάζει με τα μαύρα ταξί του Λονδίνου.

«Η Toyota ενδιαφέρεται για την Uber και θέλει ταυτόχρονα να προστατεύσει τη βιομηχανία των ταξί στη χώρα;», διερωτάται ο Σέιτσι Σουγίουρα.

Exit mobile version