Taxi & Driver

Σε απόγνωση οι οδηγοί ταξί

Σε απόγνωση βρίσκονται οι εργαζόμενοι στις επιβατικές μεταφορές καθώς η καραντίνα έχει ελαχιστοποιήσει τις μετακινήσεις.

Η μείωση στην κίνηση με ταξί φτάνει το 90% με αντίστοιχες επιπτώσεις στα έσοδα κατά τον τελευταίο μήνα. Εκ των πραγμάτων η κατάσταση θα παραμείνει το ίδιο δραματική όσο διαρκεί η καραντίνα, ενώ οι αναλυτές εκτιμούν ότι ακόμα και όταν τελειώσει οι αστικές μετακινήσεις θα είναι περιορισμένες στο ελάχιστον με προφανείς επιπτώσεις στην αγορά.

Ήδη οι πολλοί οδηγοί επιλέγουν απλά να μην κινήσουν καν τα οχήματά τους καθώς δεν βγαίνουν καν τα λειτουργικά κόστη και περιμένουν στήριξη από την Πολιτεία.

Οι ενώσεις σύνδεσμοι και εταιρείας που δραστηριοποιούνται στον κλάδο δοκιμάζουν τις εναλλακτικές δυνατότητες αξιοποίησης του στόχου των οχημάτων όπως για παράδειγμα η μεταφορά τροφίμων, κάτι που έκανε η TaxiWay στη Θεσσαλονίκη αν και παράγοντες της αγοράς εκφράζουν επιφυλάξεις καθώς η μεταφορά τροφίμων γίνεται με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Λόγω των του μεγάλου φόρτου και των αντίστοιχων καθυστερήσεων στις εταιρείες courier η αγορά στρέφεται και προς αυτή την κατεύθυνση αναζητώντας πιθανή διέξοδο, ωστόσο το μέτρο μοιάζει με ασπιρίνη.

Ιδιώτες και επιχειρήσεις που έχουν προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις ελπίζοντας να πιάσουν το κύμα τις προ κορωνοϊού ανάπτυξης βλέπουν τις επενδύσεις τους να βυθίζονται στις αρνητικές προοπτικές.

Αντίστοιχη εικόνα εμφανίζουν και οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες διαμεσολάβησης που σχετίζονται με τις μεταφορικές υπηρεσίες τύπου BEAT ή Uber. Και εκεί η μείωση είναι της τάξης του 85-90%.

Η ΒΕΑΤ ανακοίνωσε ότι διαθέτει τα συνεργαζόμενα ταξί για τη δωρεάν μεταφορά αιμοδοτών στις μονάδες αιμοληψίας λόγω των αυξημένων αναγκών. Αυτή η συμβολική κίνηση όμως δεν κρύβει τη δεινή εικόνα που επέφερε ο κορωνοϊός στα οικονομικά της δεδομένα.

Κι αν τα ταξί απλώς τράβηξαν χειρόφρενο για μερικές ημέρες, η εταιρεία φαίνεται πως κάνει κινήσεις για να αποσοβήσει τους κραδασμούς και τις ζημιές εκατομμυρίων προκαλούνται.

Ως αποτέλεσμα, επί συνόλου 340 εργαζομένων έβαλε το 10% των εργαζομένων σε εκ περιτροπής εργασία για έναν μήνα, και προχώρησε σε εθελοντικές κλιμακωτές μειώσεις μισθών, προσωρινού χαρακτήρα, που όμως δεν αγγίζουν καθόλου τους χαμηλόμισθους. Αν και υλοποίησε το προγραμματισμένο πλάνο 13 απολύσεων η εταιρεία εμφανίζεται αισιόδοξη ότι έστω και με κάποιες θυσίες θα μπορέσει να ξεπεράσει την κρίση και θα διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας και το αναπτυξιακό της πρόγραμμα.

Η μπάλα είναι πλέον στην πλευρά της κυβέρνησης για να παρέμβει με τις απαραίτητες πολιτικές ουσιαστικής στήριξης της εργασίας.

Πηγή: aftodioikisi.gr