Taxi & Driver
πρατήρια
Σ.Δ.Ο.Ε.: 6 στα 10 πρατήρια είναι παράνομα

Σ.Δ.Ο.Ε.: 6 στα 10 πρατήρια είναι παράνομα

Με κάθε έρευνα που έρχεται στο φως της δημοσιότητας και αφορά τους ελέγχους στα πρατήρια υγρών καυσίμων, επιβεβαιώνονται 2 συνθήκες: η πρώτη αφορά στις παρατυπίες που «πάνε σύννεφο» και η δεύτερη στο γεγονός ότι η πραγματικότητα αυτή, δεν προκαλεί καμία απολύτως εντύπωση.

Σύμφωνα λοιπόν με το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, 6 στα 10 βενζινάδικα του Νομού Αττικής βρέθηκαν να έχουν διαπράττουν σοβαρές παραβάσεις νοθείας, λαθρεμπορίας και φοροδιαφυγής. Συγκεκριμένα, υπάλληλοι της Επιχειρησιακής Διεύθυνσης Σ.Δ.Ο.Ε.Αττικής, διενήργησαν το τελευταίο χρονικό διάστημα πλήρως στοχευμένους ελέγχους σε πρατήρια υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης. Η διαπιστωθείσα παραβατικότητα κινήθηκε σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα, άνω του 62% στο σύνολο των ελεγχθέντων πρατηρίων, με παραβάσεις του τελωνειακού και αγορανομικού κώδικα (λαθρεμπορία – νοθεία) αλλά και παραβάσεις φορολογικών νόμων (φοροδιαφυγή).

Παράλληλα δεν έλειψαν οι προχωρημένες «πατέντες» με υπόγειες δεξαμενές, μια μέθοδος που έχει γίνει μόδα στις τάξεις των επιτήδειων βενζινοπωλών.

Αναλυτικότερα:

Διενεργήθηκαν έλεγχοι σε έντεκα πρατήρια για τη διάθεση υγραερίου κίνησης και διαπιστώθηκαν, με απολογιστική μέθοδο εκ των υστέρων ελέγχου, παραβάσεις σε επτά εξ αυτών, ήτοι παραβατικότητα πλέον του 63%. Οι σημαντικότερες παραβάσεις αφορούσαν σε λαθρεμπορία, για ποσότητες που ξεπερνούν το 1.665.000 λίτρα υγραερίου, με τον κύριο όγκο να αφορά σε ένα πρατήριο. Σε πέντε εξ αυτών διαπιστώθηκε και μη έκδοση μεγάλου αριθμού φορολογικών στοιχείων (φοροδιαφυγή).

Διενεργήθηκαν έλεγχοι σε πέντε πρατήρια υγρών καυσίμων και διαπιστώθηκαν παραβάσεις σε τρία εξ αυτών, ήτοι παραβατικότητα 60%. Διαπιστώθηκαν, με απολογιστική μέθοδο εκ των υστέρων ελέγχου, παραβάσεις λαθρεμπορίας για ποσότητες 27.000 λίτρων βενζίνης αμόλυβδης και 41.000 λίτρων πετρελαίου κίνησης. Επίσης διαπιστώθηκε νοθεία υγρών καυσίμων, με χημικούς διαλύτες, ελαφρά λάδια κ.λ.π., σε ποσότητες 6.000 λίτρων βενζίνης αμόλυβδης, 3.500 λίτρων πετρελαίου κίνησης και 1.700 λίτρων πετρελαίου θέρμανσης. Μεγάλου ενδιαφέροντος ήταν ο έλεγχος, συντονίστηκε από το Σ.Ε.Κ. και συμμετείχαν πολλές εκ των συναρμόδιων υπηρεσιών, που πραγματοποιήθηκε σε ένα εκ των ανωτέρω πρατηρίων υγρών καυσίμων, όπου εντοπίστηκαν εγκατεστημένες δύο παράνομες υπόγειες δεξαμενές. Η μία από αυτές, χωρητικότητας περίπου 7.000 λίτρων, διέθετε αγωγούς πλήρωσης και απάντλησης απευθείας από και προς βυτιοφόρα οχήματα, ενώ η δεύτερη, συνολικής χωρητικότητας περίπου 14.000 λίτρων σε δύο διαμερίσματα, συνδέονταν με πλήρες δίκτυο σωληνώσεων και βαλβίδων και με αντλία υγρών καυσίμων.

Η μηχανολογική εγκατάσταση, οι δεξαμενές, οι οδεύσεις από τους αγωγούς πλήρωσης και αυτές προς την αντλία υγρών καυσίμων ήταν πλήρως καλυμμένες με βιομηχανικό σκυρόδεμα ενώ και οι αγωγοί απάντλησης ήταν καλυμμένοι με πρόχειρο τσιμεντοκονίαμα. Οι παράνομες δεξαμενές ελέγχονταν, ως προς το περιεχόμενό τους, από ηλεκτρονικά λιτρόμετρα και ανάλογη εφαρμογή ηλεκτρονικού υπολογιστή. Τα δείγματα που ελήφθησαν από τις νόμιμες αλλά και παράνομες δεξαμενές ήταν όλα, εκτός από ένα, μη κανονικά.  Η όλη εγκατάσταση ήταν μηχανολογικά άρτια, γεγονός που παραπέμπει σε έμπειρο κατασκευαστή και θέτει προβληματισμό για την έκταση του φαινομένου στην αγορά των πρατηρίων υγρών καυσίμων.