Taxi & Driver
Μινιατούρες αυτοκινήτων που αντιπροσωπεύουν τους οδηγούς απο τις εφαρμογες uber και lyft
Πως το ride-hailing άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας των ταξί;

Πως το ride-hailing άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας των ταξί;

H χρήση των smartphones έχει αλλάξει τη καθημερινότητα όλων των ανθρώπων. Τα ταξί δεν έμειναν “έξω” από αυτή την εξέλιξη, με το ride-hailing να κυριαρχεί στις μετακινήσεις των πελατών. Οι εφαρμογές για τα ταξί έχουν “βολέψει” τους χρήστες, οι οποίοι με το “πάτημα ενός κουμπιού” μπορούν να “κλείσουν” ανά πάσα στιγμή ένα ταξί μόνο για εκείνους. 

Η υπηρεσία του ride-hailing έχει προσαρμοστεί σε όλα τα μέρη ανά τον κόσμο, από την Ευρώπη μέχρι την Αμερική και από την Ινδία μέχρι την Κίνα. Μάλιστα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Statista, οι εφαρμογές των ταξί θα παρουσιάσουν αύξηση κατά 10,08% μέχρι το 2024. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες για τις εφαρμογές των ταξί, συνεχίστε την ανάγνωση του άρθρου. 

Τι είναι το ride-hailing;

Το ride-hailing πρόκειται για μία υπηρεσία που αφορά μισθωτά οχήματα, τα οποία η εκάστοτε εταιρεία συνδέει με τους πελάτες μέσω εφαρμογών που κατεβάζουν στο κινητό τους. Οι ενδιαφερόμενοι επιλέγουν μέσω του application τα σημεία παραλαβής και αποβίβασης. Στη συνέχεια έχουν την δυνατότητα να διαλέξουν τον προσωπικό οδηγό που επιθυμούν να τους μεταφέρει. Η χρέωση γίνεται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση και το χρόνο που απαιτείται ώστε να ολοκληρωθεί η διαδρομή. 

Το ride-hailing έχει απογειωθεί σε όλες τις χώρες του κόσμου, με τους πελάτες να χρησιμοποιούν σε πολύ μεγάλο ποσοστό τα κινητά τους για να “καλέσουν” το ταξί τους. Σύμφωνα με στατιστικά της Goldman Sachs, μέχρι το 2030, στις ΗΠΑ η υπηρεσία ride-hailing αναμένεται να φτάσει τα 285 δισεκατομμύρια δολάρια.Η ραγδαία αύξηση των εφαρμογών οφείλεται στην αυξανόμενη χρήση των smartphones από τους πελάτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γεγονός ότι,μέσα στην επόμενη διετία, φαίνεται ότι σε παγκόσμιο επίπεδο η χρήση των smartphones θα αυξηθεί περίπου κατά 18,1%. 

Εφαρμογή για ride-hailing στην ινδονησία
Τι είναι το ride-hailing;

Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές ταξί στον κόσμο; 

Οι εφαρμογές των ταξί έχουν αντικαταστήσει τα συμβατικά ταξί, δημιουργώντας κατά παραγγελία μισθωτά οχήματα. Οι συγκεκριμένες υπηρεσίες δίνουν στους χρήστες την δυνατότητα να “καλέσουν” εύκολα, γρήγορα και χωρίς κόπο την μεταφορά τους. 

Υπάρχουν, λοιπόν, μερικές διάσημες εφαρμογές, τις οποίες φαίνεται να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί ένα πολύ μεγάλο μέρος των πελατών. 

Uber

Η Uber θεωρείται η δημοφιλέστερη εφαρμογή για ταξί, αφού παγκοσμίως δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 60 χώρες και σε πάνω από 900 μητροπολιτικές περιοχές. Η πλατφόρμα διαθέτει πάνω από 78 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, σε μηνιαία βάση. Ως αποτέλεσμα την περσινή χρονιά, το έτος δηλαδή 2020, παρά την καραντίνα και την υγειονομική κρίση, η επιχείρηση είχε τζίρο περίπου 70 εκατομμύρια δολάρια. 

Το 2015 στις ΗΠΑ η Uber κατείχε το 85% της αγοράς, ενώ το 2020 παρατηρήθηκε μία πτώση στο 71%. 

Αυτοκίνητα που συνεργάζονται με την εταιρεία Uber
Η Uber, η δημοφιλέστερη εφαρμογή για ταξί.

Lyft

H Lyft είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Uber, αφού στις ΗΠΑ κατέχει ένα ποσοστό 30% της αγοράς. Πρόκειται για μία πλατφόρμα που χρησιμοποιείται σε 644 πόλεις στις ΗΠΑ και σε 12 πόλεις στον Καναδά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της επιτυχίας που σημείωσε η εταιρεία, είναι τα έσοδα της το 2019, τα οποία έφτασαν τα 3,616 δισεκατομμύρια δολάρια.

Κινητό στο οποίο ανοίγεται η εφαρμογη της Lyft
H Lyft, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Uber.

Didi

Η Didi είναι η διασημότερη πλατφόρμα μεταφοράς στην Κίνα, η οποία υπερβαίνει ακόμα και την Uber. Με αφορμή την στήριξη που λαμβάνει από την Tencent και την Alibaba, η Didi απέκτησε την εφαρμογή Kuaidi. Ως αποτέλεσμα, η πλατφόρμα κατάφερε να κερδίσει πάνω από 550 εκατομμύρια χρήστες. Παράλληλα, κυριάρχησε σε περισσότερες από 400 πόλεις παγκοσμίως. 

Bolt

H Bolt είναι μία υπηρεσία μεταφορών, η οποία έχει την έδρα της στην χώρα της Εσθονίας. Συγκεκριμένα, είναι γνωστή σε 200 πόλεις, σε 40 χώρες σε όλο τον κόσμο. Σε παγκόσμιο επίπεδο στην Bolt εργάζονται περίπου 1 εκατομμύριο οδηγοί, ενώ φαίνεται ότι χρησιμοποιείται από 50 εκατομμύρια πελάτες. Ως συνέπεια, η εταιρεία το 2019 εμφάνισε καθαρά έσοδα 150 εκατομμύρια δολάρια.

Σήμα της Bolt και μπροστά του ένας εργαζόμενος της
H Bolt είναι μία υπηρεσία μεταφορών της Εσθονίας.

Gojek

Η Gojek πρόκειται για μία πλατφόρμα πολλαπλών υπηρεσιών, η οποία έχει ως έδρα την Ινδονησία. Φιλοξενεί περισσότερες από 20 υπηρεσίες, “κατά απαίτηση”, μέσω των οποίων η πλατφόρμα κέρδισε τον τίτλο “Super App”. Διαθέτει πάνω από 170 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες.

Εργαζόμενοι στην εταιρεία Gojek φορόντας γιλέκα και κράνοι με την επωνυμία της εταιρείας
Η Gojek, η νικήτρια του τίτλου “Super App”.

Που χρησιμοποιούνται περισσότερο; 

Οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ευρώπη, η Κίνα και η Ινδία είναι μερικές από τις βασικότερες χώρες στις οποίες οι πελάτες χρησιμοποιούν κατά κόρον τις εφαρμογές των ταξί.

Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής

Συγκεκριμένα, στις ΗΠΑ, το 2015, η υπηρεσία του ride-hailing είχε έσοδα που ανέρχονταν στα 3,7 εκατομμύρια δολάρια. Αντίστοιχα, το 2019, λίγα χρόνια αργότερα, τα έσοδα έφτασαν στα 14,7 εκατομμύρια δολάρια. Στην αγορά της Αμερικής, το 2015, ο αριθμός των χρηστών που χρησιμοποιούσαν τις εφαρμογές των ταξί ξεπερνούσε τους 72 εκατομμύριους χρήστες. Πέντε χρόνια μετά, το 2020 οι χρήστες αυξήθηκαν κατά 100 εκατομμύρια. 

Κυρίαρχη θέση κατέχουν οι εταιρείες Uber και η Lyft. Συγκεκριμένα, η Uber το 2015 καταλάμβανε το 85% στην Αμερική, ενώ το 2020 έλεγχε το 71% της αγοράς. Αντίστοιχα, η Lyft, το έτος 2018 παρουσίασε μία αύξηση κατά 33%, ενώ πλέον φαίνεται να κατέχει το 29% της αγοράς. 

Ωστόσο, με την έναρξη της πανδημίας, όπως όλα τα επαγγέλματα, έτσι και οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις βρέθηκαν με μείωση της ζήτησης περίπου κατά 90%. Για αυτό το λόγο, τα έσοδα των εφαρμογών ταξί, το έτος 2020 μειώθηκαν κατά 5,1 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ηνωμένο Βασίλειο

Στην Αγγλία τα τελευταία χρόνια παρουσιάστηκε μία μεγάλη ανάπτυξη των εφαρμογών ταξί, με πολλές εταιρείες ταξί να εισέρχονται στην αγορά. Εκτός από την Uber, η οποία κυριαρχεί, έχουν κάνει την εμφάνιση τους και μικρότερες επιχειρήσεις, όπως η Bolt, η Ola και η Free Now

Ως συνέπεια της συνεχής ανάπτυξης, υπάρχει μεγαλύτερη αύξηση στη ζήτηση, αφού όλο και περισσότεροι πελάτες χρησιμοποιούν τις εφαρμογές ταξί για τις μετακινήσεις τους. Για παράδειγμα, το 2015 οι εφαρμογές χρησιμοποιούνταν από 14,4 εκατομμύρια χρήστες, ενώ το 2020 ο αριθμός των πελατών έφτασε τα 17,8 εκατομμύρια. Ως αποτέλεσμα, τα έσοδα των εταιρειών ταξί σημείωσαν μεγάλη αύξηση.Το 2015 οι επιχειρήσεις με ταξί  εμφάνισαν έσοδα που ανέρχονταν σε 0,8 δισεκατομμύρια λίρες. Αντίστοιχα, το 2019 τα έσοδα έφτασαν τις 3,4 δισεκατομμύρια λίρες. 

Βέβαια, κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού σημειώθηκε σημαντική μείωση στα έσοδα των επιχειρήσεων, αφού από το 2019 μέχρι το 2020 τα κέρδη έπεσαν στις 1,3 δισεκατομμύρια λίρες.

Αυτοκίνητο της Bolt

Ευρώπη

Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες η Uber καταλαμβάνει ηγετική θέση κατέχοντας το 60% της αγοράς, με την Free Now να ακολουθεί με μερίδιο 20%. Έπεται η Bolt η οποία κατέχει το 10% της Ευρωπαϊκής αγοράς, ενώ μικρότερα ποσοστά διαθέτουν η Cabify και η Taxi eu.  

Η αύξηση των εφαρμογών ταξί συνέβαλε στην χρήση των συγκεκριμένων εφαρμογών από περισσότερους χρήστες. Ειδικότερα, το 2015 τα ταξί χρησιμοποιούνταν από 120 εκατομμύρια πελάτες, ενώ εν έτι 2021 οι επιχειρήσεις διαθέτουν 150 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Επίσης, εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια, αυξήθηκαν σημαντικά τα έσοδα των επιχειρήσεων.Το 2015 τα έσοδα των εταιρειών ταξί έφτασαν τα 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ το 2019 ανέρχονταν στα 16,6 εκατομμύρια. 

Κίνα

Κορυφαία εφαρμογή ταξί στην Κίνα είναι η Didi, με την επιχείρηση να καταλαμβάνει το 95% της αγοράς. Σε αυτή την εξέλιξη συνέβαλε και η απόφαση που πήρε η εταιρεία το 2016 να εξαγοράσει την Uber. Μάλιστα, διάσημες επιχειρήσεις, όπως η Tencent και η Alibaba έχουν επενδύσει για την ανάπτυξη της Didi. 

Με αφορμή την σταθερή αύξηση της ζήτησης για τις εφαρμογές ταξί, τα έσοδα της αγοράς αυξάνονται σταθερά κάθε χρόνο. Συγκεκριμένα, το 2015 περίπου 180 εκατομμύρια χρήστες είχαν πρόσβαση στις εφαρμογές, ενώ το 2019, 550 εκατομμύρια πελάτες επέλεξαν τις εφαρμογές ταξί για τη μεταφορά τους. Κατά συνέπεια, το 2015 τα έσοδα των επιχειρήσεων ανέρχονταν στα 13,3 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ το 2019 έφτασαν τα 28,5 δισεκατομμύρια.Όμως, με την έναρξη της υγειονομικής κρίσης και με το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού να παραμένει καραντίνα, το 2020 σημειώθηκε μείωση των εσόδων περίπου κατά 20,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ινδία

Στην Ινδία κορυφαίες εφαρμογές ταξί θεωρούνται η Uber και η Ola. Ειδικότερα, από το 2020, η εταιρεία Ola Cabs κατέχει το 52% της αγοράς, με την Uber να ακολουθεί διαθέτοντας ένα ποσοστό που αναλογεί στο 44%. 

Η συγκεκριμένη ανάπτυξη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον αυξανόμενο αριθμό των χρηστών που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές ταξί. Το 2015 τις εφαρμογές είχαν 30 εκατομμύρια πελάτες, ενώ το 2020 έφτασαν τους 100 εκατομμύρια χρήστες. Ως συνέπεια, ακολούθησε αύξηση των εσόδων, με το 2015 οι εταιρείες να διαθέτουν 30 εκατομμύρια και το 2019, 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Κινητό στο οποίο ανοίγεται η εφαρμογη της uber
Στην Ινδία κορυφαίες εφαρμογές ταξί θεωρούνται η Uber και η Ola.

Πόσα είναι τα κέρδη από τις εφαρμογές των ταξί;

Η εταιρεία ταξί “Didi” φαίνεται ότι κατέχει την υψηλότερη θέση στα έσοδα, αφού διαθέτει 80 δισεκατομμύρια δολάρια. Ακολουθεί η Uber, με 60 δισεκατομμύρια δολάρια, έπεται η Ola Cabs, με περίπου 25 δισεκατομμύρια. Στο τέλος βρίσκεται η Grab με αποτίμηση εσόδων τα 14 δισεκατομμύρια δολάρια. 

Παρόλα αυτά η αγορά ταξί δεν δέχεται πολλές χρηματοδοτήσεις. Συγκεκριμένα, το 2017 έλαβε το μεγαλύτερο ποσό των 18,1 δισεκατομμυρίων και το 2019 το ποσό των 9,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Πηγές:


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.