Taxi & Driver
θερμόμετρο που δείχνει τις υψηλές θερμοκρασίες
Πως να αντιμετωπίσετε τις υψηλές θερμοκρασίες στο αυτοκίνητο σας

Πως να αντιμετωπίσετε τις υψηλές θερμοκρασίες στο αυτοκίνητο σας

Το καλοκαίρι είναι η θερμότερη περίοδος όλου του χρόνου, με τις θερμοκρασίες να ανεβαίνουν συνεχώς, επηρεάζοντας την καθημερινότητα όλων. Κατά συνέπεια, οι υψηλές θερμοκρασίες “δεν αφήνουν ήσυχους” τους οδηγούς, αφού το εσωτερικό του αυτοκινήτου μετατρέπεται σε “φούρνο” . 

Σύμφωνα με έρευνες αν το όχημα μείνει εκτεθειμένο στους 30 βαθμός, μέσα σε 10 λεπτά στο εσωτερικό του η θερμοκρασία θα φτάσει τους 37 βαθμούς. Αντίστοιχα, στους 38 βαθμούς, στα πρώτα 5 λεπτά η θερμοκρασία μέσα στο αυτοκίνητο θα ακουμπήσει τους 42 βαθμούς. Όπως είναι λογικό,λοιπόν, τα μέρη του οχήματος θερμαίνονται δημιουργώντας προβλήματα τόσο στον οδηγό όσο και στο ίδιο το αυτοκίνητο. 

Αν θέλετε να μάθετε τρόπους για την αντιμετώπιση της ζέστης μέσα στο αυτοκίνητο, συνεχίστε την ανάγνωση του άρθρου. 

Με ποιους τρόπους διατηρείται δροσερό το εσωτερικό του αυτοκινήτου;

Όταν επικρατούν πολύ υψηλές θερμοκρασίες, οι οδηγοί θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί με το αυτοκίνητο τους. Συγκεκριμένα, για να μην αναπτυχθούν μεγάλες θερμοκρασίες στο εσωτερικό του, οι οδηγοί θα πρέπει να παρκάρουν σε μέρος με σκιά. Αν αυτό δεν είναι εφικτό πρέπει να αφήνουν λίγο ανοιχτά τα παράθυρα, ώστε η ζέστη να μην μένει εγκλωβισμένη στο εσωτερικό του οχήματος. Επίσης, οι οδηγοί πρέπει να χρησιμοποιούν ηλιοπροστασία ή ακόμα καλύτερα ημικουκούλα, η οποία καλύπτει τις γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου. Στη περίπτωση που δεν υπάρχει τέτοιου είδους εξοπλισμός, ο οδηγός μπορεί να προμηθευτεί ένα μικρό ανεμιστηράκι με ηλιακή ενέργεια το οποίο θα διώχνει σε κάποιο βαθμό τη ζέστη.

Τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν η θερμοκρασία στο εσωτερικό είναι πολύ υψηλή; 

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες οι οδηγοί δεν έχουν προνοήσει και η θερμοκρασία στο αυτοκίνητο έχει “ανέβει” πολύ. Για να καταφέρει ο οδηγός να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο χωρίς να ταλαιπωρηθεί θα πρέπει να ακολουθήσει ορισμένες συμβουλές. Αρχικά ο οδηγός θα πρέπει να αφήσει για λίγη ώρα ανοιχτά τα παράθυρα. Σε πολλά αυτοκίνητα αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει γρήγορα με το κουμπί που ξεκλειδώνουν. Αν κάποιος διαθέτει cabrio, το μόνο που έχει να κάνει είναι να αφήσει για λίγη ώρα ανοιχτή την οροφή του. 

Επιπλέον, ο οδηγός θα πρέπει να χρησιμοποιήσει μία βρεγμένη πετσέτα ώστε να σκουπίσει το πολύ ζεστό τιμόνι, ενώ θα χρειαστεί άλλη μία για να την απλώσει στο κάθισμα. Μάλιστα για να προσαρμοστεί με την θερμοκρασία του περιβάλλοντος πρέπει να διατηρήσει ανοιχτά τα παράθυρα, τουλάχιστον για το πρώτο χιλιόμετρο της διαδρομής του. Τότε μπορεί να ανοίξει το air-condition, όμως όχι πολύ δυνατά. Σύμφωνα με ειδικούς η ιδανική θερμοκρασία είναι οι 22-24 βαθμοί Κελσίου. Όταν η καμπίνα αποκτήσει την επιθυμητή θερμοκρασία ο οδηγός πρέπει να ενεργοποιήσει την ανακύκλωση του αέρα. Την ίδια διαδικασία πρέπει να ακολουθούν και οι ιδιοκτήτες cabrio αυτοκινήτων, στα οποία είναι σημαντικό αντί για την ανοιχτή οροφή να χρησιμοποιείται το air-condition. 

Φυσικά, για να αποφύγει ο οδηγός το ενδεχόμενο θερμοπληξίας, θα πρέπει πριν ολοκληρώσει την διαδρομή του να κλείσει τον κλιματισμό και να ανοίξει τα παράθυρα. Την ίδια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσει και ένας οδηγός με cabrio, ο οποίος πρέπει να ανοίξει την οροφή του. Στόχος είναι να προσαρμοστεί πάλι ο οδηγός στην θερμοκρασία του περιβάλλοντος.

Τι πρέπει να ελέγχει ένας οδηγός στις υψηλές θερμοκρασίες; 

Τους καλοκαιρινούς μήνες του χρόνου είναι σημαντικό οι οδηγοί να κάνουν περισσότερους ελέγχους στο αυτοκίνητο τους. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να γίνεται τακτικός έλεγχος των ελαστικών, ώστε να διαπιστώνεται ότι έχουν την πίεση που πρέπει.Μάλιστα, η διαδικασία πρέπει να γίνεται όταν τα λάστιχα είναι κρύα, γιατί διαφορετικά δεν γίνει σωστή μέτρηση. Αντίστοιχα, όταν ο κινητήρας είναι κρύος ο οδηγός πρέπει να ελέγχει το ψυκτικό υγρό. Στην περίπτωση που παρατηρήσει κάποια έλλειψη, θα πρέπει να την συμπληρώσει. Επίσης, αν υπάρχουν προβλήματα με τον κλιματισμό θα πρέπει να πραγματοποιηθεί άμεσος έλεγχος από κάποιο συνεργείο. 

Επίσης, ο οδηγός θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός με το σημείο που θα σταθμεύσει. Η  υψηλή θερμοκρασία της εξάτμισης σε συνδυασμό με ξερά χόρτα, μπορεί να προκαλέσει εστία πυρκαγιάς. Μάλιστα, το ίδιο μπορεί να γίνει αφήνοντας μέσα στο αυτοκίνητο το κινητό του, καθώς η μπαταρία μπορεί να μην αντέξει, προκαλώντας επίσης εστία φωτιάς. 

Πηγή:  


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.