Taxi & Driver
επιγραφή ταξί
Πρόεδρος ΣΑΤΑ: Τα ηλεκτρικά ταξί θα έρθουν μόνο με επιδοτήσεις

Πρόεδρος ΣΑΤΑ: Τα ηλεκτρικά ταξί θα έρθουν μόνο με επιδοτήσεις

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Προέδρου του ΣΑΤΑ, κυρίου Βασίλη Μαραγκάκη, φαίνεται ότι ο κλάδος των ταξί δεν μπορεί να συμβαδίσει με τα σχέδια της κυβέρνηση περί  ηλεκτροκίνησης. Οι επαγγελματίες οδηγοί, έχοντας υποστεί τις συνέπειες της υγειονομικής κρίσης, δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ένα καινούριο ηλεκτρικό όχημα των 45.000 και 50.000 ευρώ.

Ωστόσο, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι από το 2025, στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, όλα τα νέα ταξί θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά. Οι σύλλογοι, ζητούν από την Κυβέρνηση, την οικονομική ενίσχυση του κλάδου, μέσω επιδοτήσεων από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το αίτημα του ΣΑΤΑ, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Επιδότηση ΕΣΠΑ από 50-70% 

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργού Ανάπτυξης, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, η κυβέρνηση θα εξασφαλίσει οικονομική βοήθεια στους ταξιτζήδες, με σκοπό την αγορά ηλεκτρικών επαγγελματικών αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, μέσω του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάπτυξης, οι οδηγοί των ταξί, θα μπορέσουν να λάβουν μία επιδότηση, η οποία θα καλύπτει από το 50% έως και το 70% του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος. 

Ο πρόεδρος των ταξί, επεσήμανε ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να καταφέρουν οι οδηγοί να συμβαδίσουν με τις επιθυμίες του υπουργείου. Όπως αναφέρει, γνωρίζει ότι η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχήσει μέσα στα επόμενα χρόνια και δεν φέρνει αντίρρηση. Το μόνο που ζητά είναι οι ταξιτζήδες να λάβουν την οικονομική βοήθεια που τους υποσχέθηκαν οι αρμόδιοι φορείς. Βέβαια, προς το παρόν το μόνο που μπορεί να κάνει ο Σύλλογος είναι να περιμένει τις επίσημες αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέσα στον Νοέμβριο θα αποφασίσει αν θα προχωρήσει με την χρηματοδότηση των ηλεκτρικών ταξί. 

Οικονομική δυσκολία των ταξιτζήδων στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων 

Οι οδηγοί των ταξί επιθυμούν να πάρουν την επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε να μπορέσουν να αλλάξουν το συμβατικό τους όχημα. Ο κ. Μαραγκάκης ανέφερε ότι πολλοί επαγγελματίες δυσκολεύονται “να τα βγάλουν πέρα”, καθώς ο κορονοϊός και η καραντίνα που τον συνόδευσε, είχε τεράστιες επιπτώσεις στον κλάδο τους. Ο κόσμος δεν επέλεγε συχνά τα ταξί στις μετακινήσεις τους, καθώς φοβόντουσαν μην κολλήσουν. 

Επίσης, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ τόνισε ότι ένα μεγάλο ποσοστό των ταξί που κυκλοφορούν στην Αθήνα, έχουν αλλάξει τα οχήματα τους, είτε σε χαμηλούς ρύπους είτε σε φυσικό αέριο. Αυτοί οι οδηγοί δεν έχουν ούτε το κίνητρο ούτε και την οικονομικη ευχέρεια να αγοράσουν ένα νέο και ακριβό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τέλος, ο κ. Μαραγκάκης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αν δεν υπάρξει μία μεγάλη επιδότηση από την Ένωση, η αλλαγή των ταξί σε ηλεκτρικά θα αργήσει σημαντικά να πραγματοποιηθεί. 

Πηγές: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.