Taxi & Driver
Πρόεδρος
Ο κ. Θεοδόσης Καστανίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί της Ρόδου

Πρόεδρος Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου: Η μίσθωση της μισής ώρας καταστρέφει το ταξί στα νησιά

Ο κ. Θεοδόσης Καστανίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί της Ρόδου μιλά στο Taxi&Driver για την μείωση του ελάχιστου χρόνου μίσθωσης ιδιωτικών οχημάτων με οδηγό στα νησιά στη μισή ώρα και τις σοβαρότατες οικονομικές ζημιές που έχει προκαλέσει η απόφαση αυτή στους εργαζομένους στον κλάδο.

Πώς είδατε την τροπολογία του πρόσφατου πολυνομοσχεδίου για τις μεταφορές, με την οποία ο ελάχιστος χρόνος μίσθωσης ιδιωτικών οχημάτων με οδηγό στα νησιά κατά τους μήνες Μάιο έως και Αύγουστο μειώθηκε από 3 ώρες σε μισή;

Η τροπολογία σύμφωνα με την οποία η ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης για τα νησιά είναι μισή ώρα και στην υπόλοιπη Ελλάδα 3 ώρες είναι καταστροφική για όλα τα νησιά, όχι μόνο για τα Δωδεκάνησα που εκπροσωπώ. Εμείς πήγαμε στον Υπουργό για να δούμε αν μπορούμε να σώσουμε κάτι. Ο κ. Σπίρτζης μας έδωσε κάποιες υποσχέσεις, λέγοντας ότι μέχρι τέλος Ιουλίου θα πραγματοποιηθούν. Περιμένουμε να δούμε αν τελικά θα κάνει καινούργια τροπολογία ο Υπουργός και μας στηρίξει με αυτά τα μέσα, διότι αν συνεχιστεί το μισάωρο, το ταξί στα νησιά έχει χαντακωθεί, έχει καταστραφεί τελείως. Δεν υπάρχει πιθανότητα να επιβιώσουμε.

Τι προβλήματα έχει φέρει στο προσκήνιο αυτή η αλλαγή;

Τα μίνι βαν που είναι η καινούργια μόδα στην Ευρώπη. Έρχονται 2-3 πελάτες να πάρουν ταξί και βλέπουν ταξί Mercedes E-Class που στοιχίζει 70.000€ κι ένα μίνι βαν που στοιχίζει 12.000€ και προτιμούν το μίνι βαν γιατί είναι πολύ ανεπτυγμένο στην Ευρώπη. Σε όλη την Ευρώπη είναι από 5 μέχρι 8 θέσεις το ταξί. Γι’αυτό οι τουρίστες γνωρίζουν ότι το μίνι βαν δουλεύει σαν ταξί και προτιμούν αυτό. Συν το γεγονός ότι η λέξη ταξί έχει παρεξηγηθεί στην Ελλάδα. Οποιοσδήποτε έχει μίνι βαν λέει «Transfer Taxi». Εγώ έχω ήδη απευθυνθεί σε ένα δικηγόρο και προσπαθούμε να στείλουμε εξώδικα και να κάνουμε μηνύσεις και ασφαλιστικά μέτρα εναντίον των εταιρειών που χρησιμοποιούν τη λέξη ταξί.

Γίνονται έλεγχοι από τις αστυνομικές αρχές;

Η Αστυνομία προσπαθεί να το ελέγξει, αλλά είναι λίγοι οι αστυνομικοί στη Ρόδο και συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο, όπου γίνεται το μεγάλο πανηγύρι. Παρόλα αυτά και με τη βοήθεια τη δική μας κάποιος έλεγχος πραγματοποιείται στο αεροδρόμιο. Αυτό που δε συμβαίνει καθόλου είναι να βγαίνουν επιτροπές ελέγχου. Έρχεται μόνο το ΣΔΟΕ από την Κρήτη και αντί να ελέγχει τα μίνι βαν που δεν κόβουν καμία απόδειξη, ελέγχει τα ταξί! Είναι 2.500 μίνι βαν στη Ρόδο εκ των οποίων δεν κόβει κανείς απόδειξη κι έρχεται το ΣΔΟΕ σε εμάς στα ταξί και μας λέει γιατί δεν κόβεις απόδειξη. Είναι τόσα πολλά τα περιστατικά που πρέπει να έχουμε την 5πλάσια αστυνομία για να βάλει κάποια τάξη.

Γενικά πώς είναι η κατάσταση στις μεταφορές στο νησί;

Εδώ και 50 χρόνια, Ιούλιο και Αύγουστο οι πιάτσες ταξί στη Ρόδο έχουν πάντα κόσμο και περιμένει. Φέτος, για πρώτη φορά, δεν έχει παρατηρηθεί καμία ώρα της ημέρας να υπάρχει πελάτης και να περιμένει στην πιάτσα. Κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή 30.000 ενοικιαζόμενα οχήματα, τα οποία έχουν δικαίωμα να έχουν οδηγούς και πάνω από 900 μίνι βαν στα πρακτορεία. Ο δικός μας ρόλος πλέον είναι μόνο να περιμένουμε στις πιάτσες και να εξυπηρετούμε τον Έλληνα στις γειτονιές. Τουρίστας πλέον δύσκολα μπαίνει μέσα στο ταξί.

Από τη στιγμή που άλλαξε η τροπολογία για την ελάχιστη μίσθωση στο μισάωρο, κάθε μέρα κατεβαίνουν καραβιές με μίνι βαν στο νησί. Πριν 4-5 χρόνια υπήρχαν το πολύ 25, δεν τα χρησιμοποιούσαν. Μέσα σε 1 μήνα, από την ψήφιση της τροπολογίας, έχει 3πλασιαστεί ο αριθμός των μίνι βαν στο νησί. Ελπίζω το Υπουργείο να έχει καταλάβει ότι έχει καταστρέψει το ταξί στα νησιά κι αυτό που λέω είναι η πραγματικότητα, δεν είναι υπερβολή.

Ακολουθείτε τις γραμμές που υποδεικνύει η ΠΟΕΙΑΤΑ για τα ζητήματα του κλάδου;

Δε θέλουμε να έχουμε καμία σχέση με την ΠΟΕΙΑΤΑ. Δεν έκανε καλά τη δουλειά της. Στήριξε μόνο τις πόλεις που ήθελε, την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και κάποιες άλλες. Είναι δυνατόν στα Τρίκαλα ή στα Ιωάννινα που έχουν 2 μίνι βαν να ισχύει το 3ώρο και στη Ρόδο ή στην Κέρκυρα με τα 900 να έχουμε μισάωρο; Καταστρέφουν τα νησιά για να προστατέψουν ποιους; Τις πόλεις που δεν έχουν καθόλου τουρισμό το καλοκαίρι; Εμείς δεν είχαμε προβλήματα με την Uber, γι’αυτό και μας άφησαν απ’έξω. Μόλις ακούνε Uber στην Αθήνα βγάζουν αλλεργία. Εμάς πάντα το πρόβλημά μας ήταν και είναι η παρασυγκοινωνία, οι ξένοι που νοικιάζουν αυτοκίνητα. Κάποιες εταιρείες είχαν προσπαθήσει να έρθουν στο νησί, αλλά με διάφορους τρόπους καταφέρναμε και τους σταματούσαμε.

Πείτε μας τη δική σας πλευρά για τη μη συμμετοχή σας στην πανελλαδική απεργία του Ιουνίου.

Λυπάμαι πάρα πολύ που δε μας στήριξε επίσημα η Ομοσπονδία. Πήγε ο Υπουργός και τους είπε αυτό που πίστευε ότι έπρεπε να γίνει, να ισχύσει δηλαδή το μισάωρο. Το καταλαβαίνω. Αλλά ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ δεν έπρεπε να μας προστατέψει κάπως; Να συζητήσει τρόπους να σώσει τα νησιά, όχι μόνο με την επαναφορά του 3ώρου, με άλλα αντισταθμιστικά μέτρα. Με εμάς δε το συζήτησε καθόλου πάντως ο πρόεδρος. Πήγε, συμφώνησε με τον Υπουργό και πέταξε στο καλάθι των αχρήστων τα νησιά. Γι’αυτό και έληξε το μεσημέρι την απεργία. Αν ήθελε να μας προστατέψει θα συνέχιζε την απεργία, για να προσπαθήσει να κερδίσει 2-3 πράγματα ακόμη και για τα νησιά.

Υπάρχουν μετρήσεις που να δείχνουν το μέγεθος της ζημιάς που έχει σημειωθεί στον κλάδο;

Το ταξί στη Ρόδο έχει καταστραφεί και φταίει πραγματικά το μισάωρο. Όσο ήταν το τρίωρο κι αν λειτουργούσε κι η εφαρμογή του Υπουργείου που έλεγε να βάλει κάποια στιγμή, δε θα παθαίναμε τόσο μεγάλη οικονομική καταστροφή. Έχουν γίνει μετρήσεις, οι οποίες δείχνουν ότι η ζημιά που είχαμε πάθει πριν το μισάωρο ήταν της τάξης του 30% περίπου. Αυτή τη στιγμή, μέσα σε 1 μήνα, έχει φτάσει στο 50-55%. Το λέω με πίκρα, αλλά αν η Ομοσπονδία ασχοληθεί λίγο σοβαρά με τα νησιά κι αν ο Υπουργός κάνει αυτά που μας υποσχέθηκε –του έχουμε εμπιστοσύνη του κ. Σπίρτζη- θα γλιτώσουμε ένα μέρος της μεγάλης ζημιάς που έχουμε πάθει. Από τη δική μας πλευρά, έχουμε ένα Συνεταιρισμό Ταξί που διαχειρίζεται όλα τα ταξί στο νησί. Σκεφτόμαστε να πάρουμε εμείς μίνι βαν, να αγοράσουμε 20-30 οχήματα και να κάνουμε πλέον εμείς τη μεταφορά, όπως και πρέπει να γίνεται. Με αυτό που θα προσφέρουμε εμείς, που θα είναι και το ταξί και το μίνι βαν, πιστεύω να μπορέσουμε να σταματήσουμε την παρασυγκοινωνία και την παρανομία που υπάρχει με τα μίνι βαν.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.