Taxi & Driver
συνένωση εδρών ταξί Χαλκίδας
Ποιον συμφέρει τελικά η μη συνένωση εδρών ταξί στο Δήμο Χαλκίδας;

Ποιον συμφέρει τελικά η μη συνένωση εδρών ταξί στο Δήμο Χαλκίδας;

Βαρύ το “μάρμαρο” για το επιβατικό κοινό, απο τη μη συνένωση των εδρών ταξί. Θύελλα αντιδράσεων οδηγών ταξί του Δήμου Χαλκίδας στην απόφαση Περιφερειάρχη – Τον καταγγέλλουν για “ρατσισμό”.

Με αφορμή τη χθεσινή απόφαση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, σχετικά με τη διατήρηση των εδρών ταξί ως έχουν εντός των ορίων του Καλλικρατικού Δήμου Χαλκιδέων, σύμφωνα με υφιστάμενη απόφαση του 2012, έχει ανοίξει κύκλος συζητήσεων σχετικά με το ωφέλιμο ή μη της διατήρησης των εδρών, αλλά ξεσήκωσε και θύελλα αντιδράσεων οδηγών ταξί της περιφέρειας του Δήμου. Το ερώτημα είναι, το “μάρμαρο”, ποιός θα το πληρώσει… Και τελικά αν έπαιξε ρόλο στην απόφαση, η τσέπη του επιβατικού κοινού και η κοινωνική προέκταση της.

Άλλωστε μην ξεχνάμε τη διπλή ταρίφα που πληρώνει αυτή τη στιγμή ο επιβάτης, για να μετακινηθεί απο τη μια δημοτική ενότητα στην άλλη του Δήμου Χαλκιδέων, ενώ με μια πιθανή συνένωση εδρών των ταξί του Δήμου, θα μειωνόταν η ταρίφα στο μισό.

Πάντως σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες στο κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, μεταξύ του Περιφερειάρχη Στ. Ελλάδας, Κώστα Μπακογιάννη, του Αντιπεριφερειάρχη Εύβοιας, Φάνη Σπανού, του Π.Σ., Δημήτρη Βουρδάνου και εκπροσώπων επαγγελματιών αυτοκινητιστών, αποφασίστηκε να μην πραγματοποιηθεί η συνένωση των εδρών ταξί και αυτές να μείνουν σταθερές. Απόφαση η οποία εγείρει σημαντικά ερωτήματα αναφορικά με το αν λήφθηκε με γνώμονα το συμφέρον του επιβατικού κοινού ή το εμπράγματο  συμφέρον αυτοκινητιστών και σωματείων.

Υπενθυμίζεται ότι, στα τέλη Οκτωβρίου είχε πραγματοποιηθεί ανάλογη συνάντηση στην οποία ήταν παρόντες και συγκοινωνιολόγοι και καθηγητές του ΕΜΠ με σκοπό να παρουσιάσουν τα πέντε πιθανά σενάρια συνένωσης εδρών σύμφωνα με έρευνα που κλήθηκαν να εκπονήσουν από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.

Η απόφαση, που πάρθηκε εν τέλει χθες, έφερε χαμόγελα ικανοποίησης  στο Σωματείο Ταξί Χαλκίδος “Άγιος Χριστόφορος” και στα μέλη του, τα οποία ήταν εκ διαμέτρου αντίθετα με οποιαδήποτε συνένωση εδρών που αφορούσε και την έδρα της Χαλκίδας. Στην αντίπερα όχθη της ικανοποίησης των ταξιτζήδων Χαλκίδας βρίσκεται η δυσαρέσκεια των ταξιτζήδων των περιφερειακών εδρών και του σωματείου τους “Παναγία Φανερωμένη”.

Ο εκπρόσωπος του σωματείου, κύριος Ανέστης Παντελάκης σε δηλώσεις του στο evia365.gr έκανε λόγο για εξυπηρέτηση συμφερόντων εις βάρος των υπολοίπων ταξιτζήδων και για αδιαφορία σχετικά με το τι συμφέρει τελικά, το επιβατικό κοινό, εξαπολύοντας αιχμές κατά του Περιφερειάρχη, Κώστα Μπακογιάννη.

«Η απόφαση είναι καθαρά ρατσιστική. Ο κύριος Μπακογιάννης έδειξε να μην ενδιαφέρεται για το αν θα πληρώνει ο πολίτης πολύ ή λίγο στις μετακινήσεις του με ταξί,  σε καιρούς κρίσης και φτώχειας. Για παράδειγμα, σήμερα αν κάποιος πελάτης θέλει να μετακινηθεί από Αρτάκη για Χαλκίδα θα πληρώσει 14 ευρώ ενώ από Χαλκίδα για Αρτάκη 8 ευρώ, ποσό που μπορεί να μειωθεί αν συνενωθούν. Επιπλέον, ο κ. Περιφερειάρχης δεν κατανοεί ή δεν θέλει να κατανοήσει ότι χρειάζεται να εργάζονται όλοι οι ταξιτζήδες και όχι μόνο όσοι έχουν έδρα τη Χαλκίδα» επισήμανε ο κύριος Παντελάκης ανεβάζοντας τους τόνους».

Πρόσθεσε επίσης, ότι η απόφαση της Περιφέρειας προωθεί τον αθέμιτο ανταγωνισμό και δεν έχει κανένα νόημα εφόσον εφαρμόζεται ο Καλλικράτης να διατηρούνται οι έδρες που υπήρχαν πριν απ αυτόν. «Συνεισφέρουμε κανονικά στο Δήμο Χαλκιδέων, ενώ αντιμετωπίζουμε το καθεστώς πριν τη συνένωση των Δήμων» τονίζει ο εκπρόσωπος των περιφερειακών ταξί του Δήμου.

Τέλος, ο κύριος Παντελάκης ανέφερε πως κατά τη χθεσινή συνάντηση με τον Περιφερειάρχη, ο ίδιος εκπροσωπώντας τους συναδέλφους του, θέλησε να μάθει για ποιο λόγο παραμένουν οι έδρες ως έχουν παρά το γεγονός ότι εκπονήθηκε μελέτη συνένωσης από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Κατά τον κύριο Παντελάκη η απάντηση Μπακογιάννη ήταν η εξής: «Το Περιφερειακό Συμβούλιο επί Περγαντά είχε αποφασίσει την παραμονή των εδρών ως έχουν. Το επίσημο έγγραφο της απόφασης αυτής έπεσε κατά λάθος στα χέρια μου πρόσφατα». Ο κύριος Παντελάκης διευκρίνισε ότι η απάντηση αυτή δεν αρμόζει στη θέση του Περιφερειάρχη, ούτε καλύπτει τον ίδιο.

Ωστόσο, θυμίζουμε την παλαιότερη δήλωση του κυρίου Νίκου Κακαλιά, προέδρου του σωματείου “Άγιος Χριστόφορος” στο evia365.gr:  « Η απόφαση για τις τωρινές έδρες πάρθηκε το Μάιο του 2012 από τότε μέχρι σήμερα, θεωρούμε ότι δεν έχει αλλάξει κάτι πληθυσμιακά ούτε από θέμα υποδομών, ώστε να μεταβληθούν οι έδρες.  Ούτε αεροδρόμιο φτιάξαμε, ούτε ο κόσμος μετακινήθηκε μαζικά».

Επί της ουσίας, πέρα από κάθε διαμάχη και σκοπιμότητα, αυτό που χρήζει άμεσης αποσαφήνισης είναι το κατά πόσο η απόφαση ελήφθη έχοντας ως βάση κοινωνικά κριτήρια και όχι μόνο στείρα τεχνοκρατικά. Άλλωστε οι αριθμοί από μόνοι τους, δεν οδηγούν απαραίτητα σε ορθά κριτήρια, αφού ρόλο παίζουν και παράπλευροι παράγοντες σε θέματα που αφορούν επαγγελματικούς κλάδους συνυφασμένους με το βιοτικό επίπεδο των τοπικών κοινωνικών. Επιτακτική ανάγκη σε τέτοιες περιπτώσεις είναι οι αποφάσεις να λαμβάνονται βάσει κοινωνικού συμφέροντος και εν προκειμένω βάσει του συμφέροντος ή μη, που θα προκύψει στις τσέπες των καταναλωτών. Κοινή παραδοχή αποτελεί το γεγονός ότι Περιφέρειες της χώρας έχουν ήδη προχωρήσει στην συνένωση εδρών με στόχο το οικονομικό όφελος του επιβατικού κοινού λόγω μείωσης του κόστους μεταφοράς.
 Πηγή: Evia365


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.