Taxi & Driver

Ποια νέα αυτοκίνητα ξεφορτώνονται οι οδηγοί μετά από μόλις 1 χρόνο

Υπάρχουν άνθρωποι που αγοράζουν αυτοκίνητο και το «παντρεύονται». Άλλοι επιλέγουν τον δρόμο του leasing, ώστε να έχουν την δυνατότητα να παίρνουν καινούργιο μοντέλο στα χέρια τους κάθε 4-5 χρόνια (που είναι το συνηθέστερο διάστημα μακροχρόνιας μίσθωσης). Και συναντάμε και αρκετούς, που επενδύουν χρήματα στην αγορά νέου αυτοκινήτου, μόνο και μόνο για να το αντικαταστήσουν 1 χρόνο αργότερα.

Μια έρευνα που διενεργήθηκε από την iSeeCars.com, αποκαλύπτει τα αυτοκίνητα που αποχωρίζονται οι ιδιοκτήτες τους μετά από μόλις 1 έτος χρήσης. Τα αποτελέσματα αφορούν ένα τεράστιο δείγμα 46 εκατομμυρίων αγοραστών, με την ελάχιστη διανυθείσα διαδρομή στο οδόμετρο να ορίζεται σε 1.000 μίλια (1.609 χιλιόμετρα). Να σημειωθεί ότι η αιτιολόγηση για την μεταπώληση δεν ορίζεται από το δείγμα. Δηλαδή δεν ρωτήθηκαν οι αγοραστές γιατί πούλησαν τα αυτοκίνητά τους τόσο σύντομα, αλλά η iSeeCars.com εξέτασε τα δεδομένα των αγοραπωλησιών ώστε να βγάλει τις ποσοστώσεις.

Βάσει αυτών, λοιπόν, πρωταθλητές των πρόωρων «διαζυγίων» ανακηρύσσονται τα γερμανικά αυτοκίνητα! Και δη, τα premium. Mercedes C-Class και BMW Σειρά 3καταλαμβάνουν τις 2 πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης, με ποσοστό 12,4% και 11,8%την στιγμή που ο μέσος όρος βρίσκεται στο 3,4%. H βαυαρική φίρμα μάλιστα έχει άλλα 3 μοντέλα στην πρώτη δεκάδα, με την παρουσία των MINI ClubmanX1 και X3. Δυο μοντέλα της Land Rover συναντάμε, με το Discovery Sport να καταλαμβάνει και την τρίτη θέση του «βάθρου», ενώ ισάριθμα αυτοκίνητα έχει η Nissan, με το Versa και το Note. Την δεκάδα, τέλος, ολοκληρώνει η Jaguar XF.

Σύμφωνα με τον CEO της iSeeCars.com, Phong Ly, οι κυριότερες αιτίες θα πρέπει να αναζητηθούν στα προβλήματα αξιοπιστίας και το υψηλό κόστος χρήσης: «παρότι τα εν λόγω αυτοκίνητα είναι δημοφιλή, οι επιδόσεις τους στις έρευνες αξιοπιστίας του Consumer Reports και της J.D. Power συνήθως κυμαίνονται κάτω από τον μέσο όρο. Κάτι που θα μπορούσε να εξηγεί και την έφεση που επιδεικνύουν οι πρώτοι ιδιοκτήτες τους στην αντικατάσταση». Ένας άλλος λόγος θα μπορούσε να αποτελούν τα εταιρικά αυτοκίνητα: «Mercedes και BMW προσφέρουν κίνητρα σε διάφορες αντιπροσωπείες τους, να αγοράζουν νέα μοντέλα και να τα μεταπωλούν ως εταιρικά βραχυχρόνιας μίσθωσης. Κατόπιν τα επαναγοράζουν με ελάχιστα χιλιόμετρα και τα μεταπωλούν ως μεταχειρισμένα άψογης κατάστασης. Μέσα σε 1 χρόνο, δηλαδή, το ίδιο αυτοκίνητο πωλείται και αγοράζεται 3 φορές, με τα αντίστοιχα οφέλη στα ταμεία των dealers», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ly.

Για τα αγγλικά μοντέλα της λίστας, η εξήγηση είναι πιο απλή: «Jaguar και Land Roverπαρουσιάζουν από τους μικρότερους δείκτες αξιοπιστίας στις αντίστοιχες εκθέσεις, ενώ έχουν και πολύ υψηλά λειτουργικά κόστη. Ο κόσμος, δηλαδή, πείθεται να τα αγοράσει από την εντυπωσιακή τους εμφάνιση και τις εν γένει δυνατότητες, αλλά στη συνέχεια διαπιστώνει πως είναι ασύμφορα», ενώ για το MINI Clubman ο Ly υπογράμμισε: «το Clubman είναι το πιο ακριβό αυτοκίνητο στην κατηγορία του και έχει από τις υψηλότερες μέσες τιμής κατανάλωσης. Κάτι που σημαίνει ότι πολύ σύντομα, οι ιδιοκτήτες του ψάχνουν για κάτι περισσότερο συμφέρον».Δ

Για τα δυο Nissan ήταν ακόμα πιο δεικτικός: «πρόκειται για ξεπερασμένα μοντέλα, με ελλείψεις στον εξοπλισμό και παρωχημένη σχεδίαση. Ο κόσμος έλκεται από την χαμηλή τιμή και τις προωθητικές ενέργειες, όμως σύντομα βλέπουν πως ο ανταγωνισμός προσφέρει πολύ καλύτερα και ασφαλή προϊόντα».

Στην γενική κατάταξη των εταιριών, η BMW ανεβαίνει στην πρώτη θέση και ακολουθείται από την Porsche, με την Mercedes να συμπληρώνει το γερμανικό «1-2-3». Οι θέσεις 4-6 είναι αγγλική υπόθεση, με τις Land Rover-Jaguar-MINI, η FIATακολουθεί, μπροστά από την Audi, ενώ Nissan και το πολυτελές παρακλάδι της, η INFINITI, συμπληρώνουν την δεκάδα.