Taxi & Driver
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα υβριδικών αυτοκινήτων
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα υβριδικών αυτοκινήτων

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα υβριδικών αυτοκινήτων

Η αγορά ενός υβριδικού αυτοκινήτου, είναι στα σχέδια πολλών οδηγών, οι οποίοι ωστόσο δεν γνωρίζουν τα ακριβή πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα αυτής της αγοράς. Μάλιστα, πολλοί συγχεύουν τα ηλεκτρικά με τα υβριδικά αυτοκίνητα, νομίζοντας ότι είναι ίδια.

Ωστόσο, τα κύρια πλεονεκτήματα των υβριδικών οχημάτων, σχετίζονται με το περιβάλλον, την οικονομία, την αξία μεταπώλησης και την εξοικονόμηση καυσίμου. Αντίστοιχα, τα μειονεκτήματα τους συνδέονται με την απόδοσή, το κόστος κτήσης και συντήρησής τους.

Βέβαια, υπάρχουν 3 κατηγορίες υβριδικών οχημάτων:

  • Ήπια Υβριδικά
  • Πλήρως Υβριδικά
  • Plug-in Υβριδικά (ή PHEV)

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τους, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου.

Πλεονεκτήματα υβριδικών αυτοκινήτων

Τα πλεονεκτήματα των υβδρικών αυτοκινήτων είναι πολλά και κατά κύριο λόγο σχετίζονται με:

  • Εξοικονόμηση καυσίμου
  • Αξία μεταπώλησης
  • Περιβάλλον

Εξοικονόμηση καυσίμου

Το κυριότερο πλεονέκτημα που έχουν τα υβδρικά αυτοκίνητα, συνδέεται με την εξοικονόμηση καυσίμου και κατά συνέπεια με την οικονομία. Οι δύο μπαταρίες που διαθέτει, δημιουργούν την δυνατότητα επιλογής στους οδηγούς.

Σε περίπτωση που αδειάσει η μπαταρία, θα ξεκινήσει την λειτουργία του, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Αντίστοιχα, όπως προαναφέραμε στις μικρές ταχύτητες, όταν η μπαταρία δεν έχει τελειώσει, χρησιμοποιείται μόνο ο ηλεκτροκινητήρας.

Επίσης, τα υβριδικά οχήματα κατασκευάζονται από ελαφτιά υλικά, με αποτέλεσμα να χρειάζονται λιγότερη ενέργεια για να κινηθούν. Μάλιστα, με τον κινητήρας τους να είναι ελαφρύτερος και πιο μικρός συγκριτικά με τα ηλεκτρικά οχήματα, εξοικονομούν περισσότερη ενέργεια.

Σύστημα πέδησης για ανάκτηση ενέργειας της μπαταρίας

Για την επαναφόρτηση ενός υβριδικού αυτοκινήτου, το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι να πατήση το πεντάλ του φρένου. Δηλαδή, όσο ο οδηγός φρενάρει η μπαταρία φορτίζει, καθώς υπάρχει ένας εσωτερικός μηχανισμός που αποθηκεύει και απελευθερώνει την ενέργεια για να φορτίσει την μπαταρία.

Υβριδικά αυτοκίνητα και πλεονεκτήματα
Οικονομία και υβριδικά αυτοκίνητα

Αξία μεταπώλησης

Με την τιμή στη βενζίνη και στο πετρέλαιο να αυξάνονται διαρκώς, η ζήτηση για την αγορά ενός υβριδικού οχήματος μεγαλώνει σημαντικά. Ως αποτέλεσμα, ένας οδηγός που σκέφτεται να μεταπουλήση το όχημα του, θα μπορεί να αυξήσει την τιμή μεταπώλησής του.

Περιβάλλον

Η προστασία του περιβάλλοντος είναι ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκαν εξαρχής τόσο τα υβδρικά όσο και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Έτσι, τα υβριδικό όχημα που χρησιμοποιούν δύο πηγές ενέργειας, βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, μπορούν να εξοικονομήσουν ενέργεια και καύσιμα.

Συγκεκριμένα, η κίνηση των υβριδικών οχημάτων, ειδικά μέσα στις πόλεις, προσφέρει μηδενικές σχεδόν εκπομπές ρύπων. Υπάρχει μικρότερη εξάρητηση από ορυκτά καύσιμα, συμβάλλοντας ακόμα και στη μείωση της τιμής της βενζίνης στην εγχώρια αγορά.

Αυτό οφείλεται κατά κύριο κυρίως στο γεγονός ότι στις χαμηλές ταχύτητες την μετακίνηση αναλαμβάνει αποκλειστικά το ηλεκτρικό μοτέρ.

Μειονεκτήματα υβριδικών αυτοκινήτων

Όπως όλα τα πράγματα έτσι και τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν έχουν μόνο πλεονεκτήματα, διαθέτουν και μειονεκτήματα. Τα βασικότερα αρνητικά στοιχεία αυτών των οχημάτων συνδέονται με:

  • Τιμή κτήσης και συντήρησης
  • Ισχύ
  • Αυτονομία

Τιμή κτήσης και συντήρησης

Το μεγαλύτερο μειονέκτημα ενός υβριδικού σχετίζεται με το οικονομικό κομμάτι, αφού είναι πολύ ακριβά αυτοκίνητα, συγκρτικά με ένα συμβατικό βενζινοκίνητο. Βέβαια, το κόστος αυτό, ίσγς θα μπορούσε να συμψιφιστεί αργότερα με τις φοροαπαλλαγές που έχουν.

Όμως, εκτός από τα επιπλέον χρήματα που χρειάζονται οι οδηγοί για την αγορά ενός υβριδικού οχήματος, μεγάλο θεωρείται και το κόστος συντήρησής τους. Η ύπαρξη διπλού κινητήρα, με τεχνολογίες που εξελίσσονται διαρκώς, αυξάνει το κόστος συντήρησης και κάνει δυσκολότερη την επισκευή του αυτοκινήτου.

Οικονομία και υβριδικά αυτοκίνητα
Οικονομία υβριδικών οχημάτων

Ισχύ

Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν δύο πηγές ισχύος, έναν βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο πρώτος, αποτελεί την κύρια πηγή ενέργειας αλλά είναι συνήθως μικρότερος σε σχέση με εκείνον που διαθέτουν τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Ο δεύτερος κινητήρας με την σειρά του, που λειτουργεί συμπληρωματικά έχει και αυτός χαμηλώτερη ισχύ, συγκριτικά με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης. Για αυτό το λόγο, είναι κατάλληλα για οδήγηση στην πόλη, παρά για υψηλές ταχύτητες και επιταχύνσεις.

Αυτονομία

Η αυτονομία του ηλεκτρικού μοτέρ, δεν είναι μεγάλη, με την πλήρη εκμετάλλευση του στην πόλη να οδηγεί γρήγορα στο “άδεισμα” των μπαταριών.

Φυσικά, η αυτονομία της μπαταρίας του υβριδικού οχήματος πέφτει ακόμα γρηγορότερα όταν ο οδηγός αναπτύξει μεγάλες ταχύτητες.

Αυτό σημαίνει ότι, μόλις οι μπαταρίες αδειάσουν, ο ιδιοκτήτης μένει με τον βενζινοκινητήρα και με τη κατανάλωση ενός συμβατικού αυτοκινήτου.

Υβριδικά αυτοκίνητα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
Υβριδικά αυτοκίνητα

Είδη υβριδικών οχημάτων

Υπάρχουν 3 είδη υβριδικών οχημάτων, τα Ήπια, τα Πλήρως και τα Plug-in Υβριδικά ή αλλιώς τα PHEV.

Όλες οι κατηγορίες υβριδικών έχουν μεγάλες ομοιότητες μεταξύ τους, ενώ ταυτόχρονα διαθέτουν και σημαντικές διαφορές. Οι βασικότερες σχετίζονται με τον τρόπο λειτουργίας και την αυτονομία τους.

Ήπια Υβριδικά

Τα Ήπια Υβριδικά έχουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και μια μικρή μπαταρία 12-48 Volt. Η μπαταρία τους φορτίζει κατά τη διάρκεια της πέδησης και για αυτό δεν μπορούν να φορτίσουν από την πρίζα.

Σύμφωνα με το Automarin, όταν ο οδηγός δεν πατάει καθόλου το γκάζι ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και αναλαμβάνει να διαχειριστεί τιμόνι-φρένα και λοιπά παρελκόμενα το ηλεκτρικό μοτέρ.

Πλήρως Υβριδικά

Τα Πλήρως Υβριδικά αυτοκίνητα, έχουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Όπως και στην περίπτωση των Ήπιων Υβριδικών, οι μπαταρίες τους δεν φορτίζουν στην πρίζα.

Όταν το φορτίο γκαζιού είναι μικρό, την κίνηση αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου ο ηλεκτροκινητήρας. Αντίστοιχα, όταν υπάρξει χρειαστεί δύναμη, ενεργοποιείται και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, ο οποίος λειτουργεί παράλληλα με τον ηλεκτροκινητήρα.

Κατά το φρενάρισμα η κινητική/θερμική ενέργεια που παράγεται μετατρέπεται σε ηλεκτρική από την γεννήτρια, φορτίζοντας τις μπαταρίες. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν χρειάζονται πρίζες.

Plug-in Υβριδικά

Τα Plug-in Υβριδικά οχήματα έχουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Σε αντίθεση με τα άλλα δύο ήδη, χρειάζονται πρίζα για να φορτίσουν την μπαταρία τους.

Σύμφωνα με το SpotaWheel, αυτό το είδος υβριδικού, διαθέτει τις μεγαλύτερες μπαταρίες συγκριτικά με τα υπόλοιπα και δεν εξαρτάται από τον βενζινοκινητήρα ή την ανάκτηση ενέργειας για την φόρτισή τους.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.