Taxi & Driver

Πάτρα: Στην Αστυνομική Διεύθυνση οι οδηγοί ταξί για τις ληστείες

Μόνο το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει εφτά περιστατικά βίαιων ληστειών εις βάρος επαγγελματιών οδηγών ταξί.

Στα δύο από αυτά τα περιστατικά βγήκε και μαχαίρι, ενώ σε ένα ο οδηγός πήγε τραυματίας στο νοσοκομείο, έχοντας δεχθεί χτυπήματα, πέρα από την κλοπή που του έγινε. Σε ένα πάλι περιστατικό οι δράστες δεν περιορίστηκαν στο να πάρουν τα χρήματα από το ταξί και το μεροκάματο του οδηγού, αλλά προσπάθησαν να κλέψουν και το ίδιο το αμάξι. Από τύχη κατάφερε οδηγός να αποφύγει την εξέλιξη αυτή και αφού πρώτα χρειάστηκε να έρθει στα χέρια μαζί τους, βάζοντας σε ακόμα μεγαλύτερο κίνδυνο την ζωή του.

Όλα αυτά δείχνουν ότι η κατάσταση έχει γίνει πλέον ιδιαίτερα επικίνδυνη για τους οδηγούς ταξί στην Πάτρα. «Πάντοτε αντιμετωπίζαμε δυσκολίες στο θέμα της παραβατικότητας και των κλοπών, εξαιτίας της ιδιαιτερότητας που έχει το επάγγελμα μας» τονίζει ο πρόεδρος των οδηγών ταξί Παναγιώτης Σκέντζος. «Όμως πλέον η κατάσταση έχει παραγίνει, το ποτήρι κοντεύει να ξεχειλίσει και χρειάζεται να κάνουμε κάτι για να μην θρηνήσουμε θύματα. Κινδυνεύουμε και αυτό θα πρέπει να το καταλάβουν όλοι». Σύμφωνα τα όσα υποστηρίζουν οι οδηγοί, το φαινόμενο των ληστειών εναντίον τους δεν είναι πλέον μεμονωμένο. Έχει περάσει στο επίπεδο του οργανωμένου εγκλήματος.

Οργανωμένες σπείρες

Ο Παναγιώτης Σκέντζος περιγράφει την μέθοδο που πλέον ακολουθείται από τους δράστες. «Παίρνει ο οδηγός ταξί μία κούρσα. Του λέει ο υποτιθέμενος πελάτης που να τον πάει και όταν φτάνει κοντά στο σημείο του προορισμού, προφασιζόμενος ότι κάτι έχει γίνει, ζητάει να σταματήσει. Εκεί έχοντας συνεννοηθεί με άλλα άτομα που έχουν στήσει καρτέρι, ξαφνικά ο οδηγός βρίσκεται αντιμέτωπος, όχι με ένα άγνωστο άτομο, αλλά με τέσσερα και πέντε που προφανώς είναι αποφασισμένα να πετύχουν τον σκοπό τους. Τι μπορεί να κάνει τότε;». Μιλάμε με λίγα λόγια για οργανωμένες σπείρες και όχι για μεμονωμένους παραβάτες που δρουν με συγκεκριμένες μεθόδους και ενεργούν με διάφορα κόλπα για να παρασύρουν τους οδηγούς, στα σημεία που αυτοί θέλουν. «Ο οδηγός είναι έτσι και αλλιώς σε μειονεκτική θέση. Ο…. πελάτης που έχει τέτοιους σκοπούς συνήθως κάθεται στο πίσω μέρος του καθίσματος. Ο οδηγός έχοντας υπόψιν του του ότι είναι στο τιμόνι και έχει υποχρέωση να οδηγήσει με ασφάλεια τον πελάτη του στον προορισμό του, δεν μπορεί να είναι σίγουρος και να εξακριβώσει με ευκολία τις προθέσεις του ατόμου που κάθεται πίσω του. Αν αυτός επιχειρήσει να τον κλέψει, είναι δύσκολο να αντιδράσει».

Μόνη προστασία τα gps αλλά..

Η μόνη προστασία για τον οδηγό ταξί είναι το gps, όμως και πάλι δύσκολα αποφεύγεται το κακό. Πρώτα θα ειδοποιηθεί το κέντρο, στη συνέχεια το κέντρο θα ειδοποιήσει την Αστυνομία και μετά το κέντρο της Αστυνομίας θα πρέπει να ειδοποιήσει τους αστυνομικούς της περιοχής για να φτάσουν στο σημείο. «Συνήθως οι Αστυνομικοί φτάνουν μετά. Οι οδηγοί παραμένουν έτσι απροστάτευτοι και ανασφαλείς την ώρα που έχουν ανάγκη από προστασία» τονίζει ο Παναγιώτης Σκέντζος.

Παράσταση στην Αστυνομική Διεύθυνση

Μέσα στο επόμενο διάστημα το σωματείο των οδηγών ταξί θα προχωρήσει σε παράσταση στην Αστυνομική Διεύθυνση Αχαΐας, ζητώντας από τα στελέχη της να δίνουν μεγαλύτερη προτεραιότητα σε τέτοιου είδους περιστατικά, στο πλαίσιο της καταπολέμησης της εγκληματικότητας και της παραβατικότητας. «Σίγουρα υπάρχει μία έξαρση στην παραβατικότητα σε όλους τους τομείς και καταλαβαίνουμε το δύσκολο έργο της Αστυνομίας. Θα ζητήσουμε όμως από τους Αστυνομικούς να μας βοηθήσουν περισσότερο ώστε να κάνουμε το επάγγελμα μας και να βγάζουμε το μεροκάματο μας, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ασφάλεια». Ο νόμος πάντως σε έναν βαθμό προστατεύει τον οδηγό ταξί. Του δίνει την δυνατότητα να μην δέχεται την μίσθωση από άτομα που κρίνει ως ύποπτα.

«Είναι κάτι που μπορεί να εφαρμόσει ο οδηγός. Όμως από την άλλη είναι δύσκολο να εξακριβώσει κανείς τις προθέσεις του άλλου και να καταλάβει τους σκοπούς του. Άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι οι καιροί οικονομικά είναι ιδιαίτερα δύσκολοι για το επάγγελμα μας και το να αρνηθείς μία κούρσα που συνήθως είναι και μεγάλη, είναι σαν παίρνεις ένα ψαλίδι και να κόβεις το μεροκάματο σου, τη στιγμή που τα έξοδα τρέχουν. Ωστόσο, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από όλους τους συναδέλφους μας. Μη βάζουν σε κίνδυνο την ζωή τους».

Σε Δυτική Αχαΐα και Ριγανόκαμπο  τα περισσότερα περιστατικά

Τα περισσότερα περιστατικά από όσα έχουν γίνει κατά των οδηγών ταξί είναι στην περιοχή της Δυτικής Αχαΐας και του Ριγανόκαμπου. «Αυτό δεν σημαίνει ότι οι ληστές είναι σώνει και καλά Ρομά, ούτε τους στοχοποιούμε ως κλάδος. Έχουν γίνει περιστατικά που οι δράστες μπορεί να είναι από την Αλβανία ή από την Ρουμανία ή ακόμα και Έλληνες. Ωστόσο, και οι Ρομά έχουν γίνει επικίνδυνοι, όχι οι Έλληνες που έχουν οικογένειες και φροντίζουν για αυτές, αλλά κυρίως αυτοί που προέρχονται από γειτονικές χώρες. Σε κάθε περίπτωση εμείς δεν στοχοποιούμε κανέναν. Αυτό που ζητάμε είναι την προστασία μας και η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να μας την δώσει».