Taxi & Driver
Octavia
Παρουσίαση της νέας Skoda Octavia 1,6 TDI 116 ίππων

Παρουσίαση της νέας Skoda Octavia 1,6 TDI 116 ίππων

Άνεση, οικονομία και Value for Money ταίριαξαν απόλυτα κάνοντας την νέα Octavia, μια επιλογή που κάθε οικογενειάρχης θα πρέπει να εξετάσει πολύ προσεκτικά.

Από το 1996, η Octavia έχει καταφέρει μια σπουδαία εμπορική καριέρα, την οποία συνεχίζει σήμερα η 3η γενιά, που επίσης βασίζεται στα μηχανικά μέρη και την πλατφόρμα του τρέχοντος VW Golf. Το AutoΤρίτη δοκίμασε την ανανεωμένη Octavia με τον αναβαθμισμένο 1,6 TDI κινητήρα των 116 ίππων συνδυασμένο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7, αλλά και τις νέες τεχνολογίες, που έχει λανσάρει η «μαμά» VW.

Mε νέο πρόσωπο

Εντελώς νέο δείχνει το μπροστινό μέρος της Octavia, το οποίο έχει και τις περισσότερες αλλαγές. Την παράσταση κλέβουν τα νέα διπλά φώτα (προαιρετικά και με LED), που θυμίζουν αυτά της Mercedes E-Class του 2009, αλλά και η νέα μάσκα με την τονισμένη γρίλια στα πρότυπα, που λάνσαρε το Skoda Kodiaq. Επανασχεδιασμένοι είναι και οι προφυλακτήρες, ενώ υπάρχουν «φρεσκαρισμένα» πίσω φώτα και νέα σχέδια ζαντών. Σε γενικές γραμμές η Octavia διατηρεί τις λιτές γραμμές του αμαξώματός της, που δείχνει σεντάν, αλλά στην πράξη έχει πρακτική πίσω 5η πόρτα, η οποία ανοίγει μαζί με το τζάμι.

1,6 TDI από 20.500 ευρώ

Η πετρελαιοκίνητη ανανεωμένη Skoda Octavia με τον 1,6 TDI των 116 ίππων κοστίζει στη βασική έκδοση Active 20.500 ευρώ. Ωστόσο πιο συμφέρουσα είναι η επόμενη έκδοση Ambition (με στάνταρ μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου, καθρέφτες και χειρολαβές στο χρώμα του αμαξώματος, εμπρός προβολείς ομίχλης, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, κλιματιζόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού) και τιμή 21.200 ευρώ. Από αυτή την έκδοση και πάνω μπορεί κανείς να επιλέξει το αυτόματο κιβώτιο DSG7, όπως το μοντέλο, που δοκιμάσαμε. To παράδοξο είναι πως η έκδοση Ambition DSG κοστίζει 21.900 ευρώ (δλδ για το κιβώτιο πληρώνετε μόνο 700 ευρώ επιπλέον), ενώ η διαφορά μεταξύ χειροκίνητης και DSG Style είναι 3.600 ευρώ (21.900 και 25.500 ευρώ αντίστοιχα). Το περίεργο σύστημα υπολογισμού τέλους ταξινόμησης έκανε πάλι το θαύμα του!

Kινητήρας: Τραβάει δυνατά και καίει λογικά

Στο πλαίσιο της αναβάθμισής της, η Octavia «φόρεσε» την πιο πρόσφατη εκδοχή του 16βάλβιδου, 1,6 TDI πετρελαιοκινητήρα του oμίλου VW, που αποδίδει 116 άλογα και 250 Nm ροπής (1.500-3.200 σ.α.λ.). Στο μοντέλο της δοκιμής ο κινητήρας ήταν συνδυασμένος με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο «έξυπνα» καλύπτει την υστέρηση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές. Η απόκριση του κιβωτίου είναι αρκετά καλή, με γρήγορα kick down ωστόσο στις χειροκίνητες αλλαγές (μόνο από τον επιλογέα μιας και δεν υπάρχουν paddles στο τιμόνι) αργεί να ανεβάσει σχέση κρατώντας ψηλά τις στροφές, όπου χωρίς όφελος σε απόδοση ο κινητήρας θορυβεί και γίνεται τραχύς. Σε ό,τι αφορά στην οικονομία, η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν στα 6,3 λτ./100 χλμ. μια λογική τιμή για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Στο ταξίδι η Octavia με 5,0 λτ./100 χλμ. έχει ταχύτητα 126 χλμ./ώρα.

Εσωτερικό: Με νέο infotainment και χώρους για… πάρτι

Ο θάλαμος των επιβατών της ανανεωμένης Skoda Octavia σχεδιαστικά μένει πιστός στις συγκρατημένες αισθητικές επιταγές της μάρκας, ενώ ποιοτικά διατηρεί υψηλά στάνταρ με ακόμη καλύτερα υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες. Αυτό που διαφοροποιείται στο ανανεωμένο μοντέλο είναι η ενίσχυση του τεχνολογικού προφίλ με νέο σύστημα infontainment που διαθέτει μεγαλύτερη οθόνη μεταξύ 6,5 9,2 ιντσών, αλλά και τη δυνατότητα παροχής internet ως hotspot. Φυσικά μεγάλο ατού της Skoda Octavia εξακολουθούν να είναι οι άνετοι εσωτερικοί χώροι και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ με την πρακτική πίσω πέμπτη πόρτα.

Στο δρόμο: Σταθερή, άνετη και απόλυτα ασφαλής

Η ανανεωμένη Octavia η οποία συνεχίζει φυσικά να «πατάει» στην MQB πλατφόρμα της VW, απέκτησε 20 χλστ. μεγαλύτερο πίσω μετατρόχιο, ενώ πλέον πέρα από τα ήδη υπάρχοντα και στάνταρ συστήματα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, προπλήρωσης κυκλώματος φρένων και αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, μπορεί να εξοπλιστεί με τη σύγχρονη γκάμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας του ομίλου VW (Adaptive Cruise Control, Front Assist, Emergency Brake, Blind Sport Detection, Rear Traffic Allert, αναβαθμισμένο Park Assist κτλ.). Έτσι στην πράξη η τσέχικη μπερλίνα εμφανίζεται ακόμη καλύτερη.

Στην ευθεία παρουσιάζεται ιδανικά σταθερή και ασφαλής χωρίς να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, προσδίδοντας ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Στις στροφές, το άπλωμα των διαστάσεων κάνει τις όποιες αντιδράσεις εξαιρετικά προοδευτικές, ενώ το στάνταρ ηλεκτρονικό XDS+ σε συνεργασία με το ESP χαλιναγωγούν τις όποιες τάσεις υποστροφής στην υπερβολή. Η ρύθμιση της ανάρτησης αποτρέπει το αμάξωμα από το να γείρει αισθητά, χωρίς ιδιαίτερες θυσίες στην άνεση. Σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα, η ποιότητα κύλισης της Octavia σε καλής ποιότητας οδόστρωμα αποτελεί high-light του αυτοκινήτου. Ωστόσο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας «δυσανασχετεί» λίγο περισσότερο από ό,τι περιμέναμε, αν και τα ιδιαίτερα άνετα καθίσματα δεν αφήνουν να μεταφερθούν κραδασμοί στους επιβάτες του αυτοκινήτου. Από την άλλη, το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, έχει αρκετό βάρος και ικανοποιεί ιδιαίτερα στις στροφές. Τα φρένα τέλος, προσφέρουν συμπαγή αίσθηση κατά το φρενάρισμα και είναι άκρως αποτελεσματικά (100-0 χλμ./ώρα 37,7 μέτρα).

Πηγή: AutoΤρίτη


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.