Taxi & Driver
UberΧ
Παρελθόν από χθες το UberΧ στην Αθήνα. Ποια ήταν τα "δυνατά χαρτιά" του

Παρελθόν από χθες το UberΧ στην Αθήνα. Ποια ήταν τα “δυνατά χαρτιά” του

Πόσο πιθανή είναι η ολική φυγή της Uber από την Ελλάδα μετά την αναστολή λειτουργίας του UberX και ποια εκτιμάται να είναι τα επόμενα βήματα της πολυεθνικής στην χώρα μας.

Αν και η εφαρμογή του UberX είναι ενεργή στην Αθήνα αυτό που βλέπει ο επισκέπτης της εφαρμογής της UBER είναι ότι δεν υπάρχει κανένας διαθέσιμος οδηγός. Και πως να είναι από την στιγμή που με ανακοίνωση που εξέδωσε την προηγούμενη Πέμπτη η πολυεθνική ανέστειλε την συγκεκριμένη υπηρεσία και έμεινε στην Αθήνα μόνο με τα UberTaxi, δηλαδή τα κίτρινα ταξί που συνεργάζονται με την εταιρεία στην ίδια λογική που συνεργάζονται κάποια άλλα ταξί με την Beat ή με την Taxiplon.

Από τον Σεπτέμβριο του 2015 όπου είχε ξεκινήσει την λειτουργία της η υπηρεσία UberX πέρασε από χίλια κύματα. Αρχικά και για μεγάλο διάστημα ο στόλος της κινούνταν μεταξύ 40 – 120 αυτοκίνητα και αυτό καθώς τα κίνητρα που είχε δώσει για μίσθωση δεν ικανοποιούσαν τις συνεργαζόμενες εταιρείες. Με την έλευση του Μανώλη Μανουσάκη το 2016 η εταιρεία άρχισε να ανεβάζει ρυθμούς και σύμφωνα με την ανακοίνωση της ο αριθμός των οδηγών της είχε φθάσει τους 1.200 ενώ οι συνεργάτες της πραγματοποιούσαν προσλήψεις έως και την Μεγάλη Τετάρτη, μία ημέρα πριν ανακοινωθεί η αναστολή της υπηρεσίας. Το παραπάνω στοιχείο δείχνει ότι η απόφαση πάρθηκε εν αγνεία του δικτύου και σε μία εποχή που ο όγκος των εργασιών αυξάνονταν.

Τα δυνατά χαρτιά της συγκεκριμένης υπηρεσίας ήταν σίγουρα οι τουρίστες που με το που προσγειώνονταν στο Ελευθέριος Βενιζέλος “τσέκαραν” εάν η υπηρεσία της Uber ήταν διαθέσιμη και στην χώρα μας. Το κίνητρο πέρα από οικονομικό (σ.σ. η διαδρομή αεροδρόμιο – Σύνταγμα ήταν 8-10 ευρώ φθηνότερη με UberX) ήταν και η δυνατότητα να πληρωθεί με κάρτα αλλά και ότι ο επιβάτης είχε την “σιγουριά” εξυπηρέτησης από μία παγκόσμια εταιρεία και όχι από τον ανώνυμο μεμονωμένο οδηγό ταξί και την πιθανότητα είτε να έχει “πειραγμένο” ταξίμετρο, είτε να το φέρνει “άσκοπες” βόλτες. Σύμφωνα με εκτιμήσεις το 80% των επιβατών που προέρχονταν από Αμερική χρησιμοποιούσαν την συγκεκριμένη εφαρμογή UberX.

To δεύτερο δυνατό χαρτί της – που επίσης είχε γίνει κόκκινο πανί για τους οδηγούς ταξί – ήταν οι μεταμεσονύκτιες κούρσες τα βράδια Παρασκευής και Σαββάτου. Χωρίς “διπλή ταρίφα” που χρεώνουν τα ταξί είχαν κάνει θραύση κυρίως στις νεαροπαρέες που ήθελαν να διασκεδάσουν λίγο παραπάνω.

Η επόμενη ημέρα της Uber στην Ελλάδα

Μέχρι στιγμής η Uber κρατάει κλειστά τα χαρτιά της για το τι θα πράξει από εδώ και εμπρός στην χώρα μας. Το πιθανότερο είναι ότι δύσκολα θα αποχωρήσει καθώς η Ελλάδα είναι ένας σταθερός και δυναμικός τουριστικός προσδιορισμός. Ακόμη και σε άλλες περιοχές του πλανήτη όπου αντιμετώπισε προβλήματα με την νομοθεσία δεν τα έβαλε εύκολα κάτω. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Λονδίνο όπου ενώ έχει ανακληθεί η άδεια λειτουργίας της από τις 30 Σεπτεμβρίου 2017 η εταιρεία συνεχίζει να παρέχει τις υπηρεσίες της. H έξοδος από την Νοτιοανατολική Ασία πριν από λίγες ημέρες οφείλεται σε στρατηγική κίνηση της Uber.

Δεν αποκλείεται λοιπόν ώστε να συνεχίσει να λειτουργεί νόμιμα στην χώρα μας να αυξήσει το δίκτυο των συνεργαζόμενων ταξί ώστε να μπορέσει να καλύψει όσο τον δυνατό καλύτερα – τουλάχιστον – τις ανάγκες των τουριστών που επισκέπτονται την χώρα μας.

Κωστής Χριστοδούλου, News247


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.