Το 60% των αυτοκινήτων diesel είναι παράνομα σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Και εφόσον εφαρμοστεί ο νόμος, θα πρέπει άμεσα να αρθεί η άδεια κυκλοφορίας τους και να κατασχεθούν. Πρόβλημα και με τις αποζημιώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών.
Συνεχίζεται το όργιο… κερδών στα παλιά εισαγωγής πετρελαιοκίνητα -κυρίως- αυτοκίνητα με την κατάσταση πλέον να έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Η αναζήτηση «φθηνού και οικονομικού» σε κατανάλωση diesel αυτοκινήτου έχει οδηγήσει πολλούς Έλληνες στην παρανομία χωρίς μάλιστα να το γνωρίσουν οι ίδιοι, αφού οι «ειδικοί» δηλαδή κάποιοι έμποροι, τους διαβεβαιώνουν ότι δεν θα έχουν πρόβλημα με μία απλή… υπεύθυνη δήλωση.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το 2011 όριζε ρητά πως αφορά αποκλειστικά, αυτοκίνητα προδιαγραφών EURO5 και μετά (δηλαδή και EURO6). Ο νόμος 4030 /2011 στο άρθρο 50 αναφέρει: «1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α΄ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (EURO V και EURO VI) ή μεταγενέστερου.»
Αυτοκίνητα EURO4 και πίσω απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Με τις αθρόες εισαγωγές παλιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ανά τον κόσμο, στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι το 60% των μεταχειρισμένων που κυκλοφορούν στις δύο πόλεις είναι EURO4 και πίσω, δηλαδή με χρονολογία κατασκευής -περίπου- 2009 και πίσω (ανάλογα με τον κατασκευαστή).
Από εκεί και πέρα όμως αρχίσουν οι ευθύνες και οι κυρώσεις οι οποίες επιβάλλονται αποκλειστικά στον χρήστη και τον κάτοχο του αυτοκινήτου: Εφόσον ο οδηγός του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ελεγχθεί εντός Αττικής και Θεσσαλονίκης, θα πρέπει άμεσα να του κατάσχουν την άδεια κυκλοφορίας και να του επιβληθεί βαρύ πρόστιμο. Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα αν εμπλακεί σε ατύχημα, αφού η ασφαλιστική εταιρεία έχει κάθε νόμιμο δικαίωμα να μην αποζημιώσει ούτε το θύμα ούτε το θύτη.
Από το ρεπορτάζ μας, προκύπτει ότι η Τροχαία δε δύναται να κάνει εκτεταμένους ελέγχους, αφού θα πρέπει να ερευνηθούν εκείνη τη στιγμή οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων του αυτοκινήτου, πρόβλημα το οποίο θα μπορούσε εύκολα να λυθεί με μία ένδειξη ή σφραγίδα κατά στης αδεία του. Για του λόγου το αληθές το 2016 βεβαιώθηκαν μόλις 24 παραβάσεις αυτού του είδους.
Πως μπορεί το Υπουργείο να εντοπίσει τους παραβάτες; Με το «πάτημα ενός κουμπιού» και με μία απλή διασταύρωση των στοιχείων κατοικίας των κατόχων και του οχήματος που έχουν δηλώσει, ενέργεια που μαθαίνουμε ότι είναι στα άμεσα σχέδια των Υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών….
Άρθρο του Τάκη Τρακουτσέλλη στο www.newsauto.gr
Τελευταία νέα
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Πότε και γιατί γίνεται;
- Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου
- Αξίζει η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;
Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.