Taxi & Driver
περιπολικό
Πάνω από 1 χρόνο σε δράση το περιπολικό με φυσικό αέριο

Πάνω από 1 χρόνο σε δράση το περιπολικό με φυσικό αέριο

Το περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ. με φυσικό αέριο έχει ήδη κλείσει πάνω από ένα χρόνο παρουσίας στο Σώμα, έχοντας γράψει στο οδόμετρο του περί τις 55.000 χλμ.. Πόσα ευρώ εξοικονόμησε η αεριοκίνητη Skoda Octavia G-Tec στους Έλληνες φορολογούμενους;

Πριν από έναν και πλέον χρόνο και πιο συγκεκριμένα στις 20 Ιουλίου 2017 η Ελληνική Αστυνομία εμπλούτισε το στόλο της με μια Skoda Octavia G-Tec διπλού καυσίμου -βενζίνη και φυσικό αέριο-, προσφορά της Kosmocar και της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου, η οποία και διατέθηκε για τις επιχειρησιακές ανάγκες του Α’ Τμήματος Τροχαίας Βορειοανατολικής Αττικής.

Σημειώνουμε πως, από τότε η Skoda έχει φρεσκάρει το μεσαίο μοντέλο της, ωστόσο οι διαφορές εστιάζουν κυρίως στο αισθητικό κομμάτι, εντός και εκτός της καμπίνας, σε συνδυασμό πάντα με την ενσωμάτωση μερικών νέων τεχνολογιών, όπως για παράδειγμα του πιο σύγχρονου συστήματος infotainment με οθόνη έως και 9,2 ιντσών.

Από εκεί και πέρα, όσον αφορά στο αεριοκίνητο περιπολικό -πρόκειται για την προ ανανέωσης Octavia G-Tec-, το μόνο στοιχείο που καταφέραμε να συλλέξουμε είναι πως έχει γράψει στο οδόμετρό του περισσότερα από 55.000 χλμ. μέσα σε κάτι περισσότερο από 1 χρόνο, ενώ μπορούμε να υποθέσουμε πως έχει συνεισφέρει τα μέγιστα στην εξοικονόμηση των χρημάτων των φορολογούμενων πολιτών.

Και αυτό δικαιολογείται εύκολα, αφού βάσει την εργοστασιακών μετρήσεων η μέση κατανάλωση φυσικού αερίου ορίζεται στα 3,5 κιλά CNG/100 χλμ. επαρκώντας για 410 χλμ. και άλλα 920 χλμ. με βενζίνη, φθάνοντας στο θεωρητικό νούμερο αυτονομίας των 1.330 χλμ., άρα το περιπολικό σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας φούλαρε συνολικά 41 φορές με καύσιμο (βενζίνη και φυσικό αέριο) μέσα σε ένα χρόνο.

Επιπλέον, μεγάλο πλεονέκτημα του περιπολικού είναι η οικονομία που προσφέρει στο Σώμα και κατ΄επέκταση στους φορολογούμενους πολίτες με το φυσικό αέριο, αφού θεωρητικά καίει μόνο 3,04 ευρώ/100 χλμ. (3,8 ευρώ σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις). Αυτό μεταφράζεται σε πραγματικό όφελος σχεδόν 3.700 ευρώ ετησίως για το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. συγκριτικά με την αντίστοιχη προ ανανέωσης Octavia με τον 1.400άρη TSI βενζινοκινητήρα ισχύος 140 ίππων, της οποίας η κατανάλωση σύμφωνα με τις μετρήσεις μας κυμαίνεται στα 7,1 λτ./100 χλμ..

Τέλος, σημειώνουμε πως, η ανανεωμένη Skoda Octavia G-Tec προσφέρεται στην ελληνική αγορά από 20.680 ευρώ σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Active, Ambition και Style.