Taxi & Driver

«Όχι» στην απόσυρση & φθηνότερα τα εισαγόμενα 5ετίας

Μειώσεις στους δασμούς των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ηλικίας έως 5 ετών εξήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ενώ παράλληλα απέκλεισε το ενδεχόμενο απόσυρσης έτσι όπως την ξέραμε.

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη έδωσε στον τηλεοπτικό αέρα του ΣΚΑΙ ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κ. Κώστας Καραμανλής, στην οποία ξεκαθάρισε μεταξύ άλλων πως, δεν υπάρχει στο τραπέζι το ενδεχόμενο επανάληψης της απόσυρσης όπως την γνωρίζουμε ενώ, υπεύθυνα για τα όποια κίνητρα δοθούν, αναφορικά με την αγορά νεότερων αυτοκινήτων με μικρότερες εκπομπές ρύπων, είναι το υπουργείο Οικονομικών και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Έχοντας λοιπόν ως δεδομένο ότι τα κίνητρα για την ανανέωση του γερασμένου ελληνικού στόλου των αυτοκινήτων αποτελεί αρμοδιότητα του υπουργείου Οικονομικών σε συνεργασία πάντα με την Ε.Ε., ο υπουργός επικεντρώθηκε στην προώθηση της μείωσης των δασμών για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα 5ετίας ή και νεότερα. Το επιτελείο του υπουργείου Μεταφορών φαίνεται πως διάλεξε αυτή την οδό καθώς ο τομέας της ηλεκτροκίνησης βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο στην Ελλάδα (υποδομές, φορτιστές κ.λπ.) και τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα είναι ακόμα ακριβά.

Όσον αφορά στην ευνόηση των «νεαρών» εισαγόμενων μεταχειρισμένων, αυτό που άφησε να εννοηθεί ο κ. Καραμανλής είναι ότι θα μειωθεί το Τέλος Ταξινόμησης που καταβάλλουν οι έμποροι ή οι ιδιώτες για αυτοκίνητα μέχρι πέντε ετών, φρενάροντας παράλληλα την εισαγωγή παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκινήτων, αυτά που στο AutoΤρίτη αποκαλούμε «σαπάκια» εδώ και πολλά χρόνια. Καταλήγοντας, ο υπουργός επεσήμανε ότι θα υπάρχει πλήρες ιστορικό των αυτοκινήτων που εισάγονται.