Taxi & Driver
ρομπο-ταξί της GM
Ούτε τιμόνι, ούτε πεντάλ στα ρομπο-ταξί της GM το 2019

Ούτε τιμόνι, ούτε πεντάλ στα ρομπο-ταξί της GM το 2019

Από τον επόμενο χρόνο, η General Motors (GM) θα ξεκινήσει να αναπτύσσει ένα στόλο από 2.500 αυτοκίνητα που δεν θα έχουν τιμόνι ή πεντάλ, φέρνοντας στους δρόμους τα πρώτα πραγματικά ρομπο-ταξί.

Τα οχήματα, που παρουσιάστηκαν την Παρασκευή, αντιπροσωπεύουν την τέταρτη γενιά τεχνολογίας αυτόνομων οχημάτων (AV) της GM από όταν απέκτησε την Cruise Automation, ένα startup της Silicon Valley, στις αρχές του 2016.

Η GM κλιμακώνει τον ανταγωνισμό της με τη Waymo, την πρώην μονάδα αυτοοδηγούμενων οχημάτων της Google, με στόχο να διαθέσει στην αγορά τα πρώτα πλήρως αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα στον κόσμο. Η Google έκανε κίνηση ήδη από το 2009, πυροδοτώντας μια τεχνολογική κούρσα που αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη αλλαγή στις προσωπικές μεταφορές από όταν τα άλογα αντικαταστάθηκαν από άμαξες περισσότερο από έναν αιώνα πριν. Δεκάδες εταιρείες, όπως η BMW, η Volvo, η Mercedes, η Uber, η Tesla και η Baidu, έχουν προσχωρήσει στη μάχη, αλλά αυτή τη στιγμή μοιάζει σαν να είναι κούρσα δύο αλόγων: της Waymo και GM.

Η Waymo αναμένει να ξεκινήσει μια υπηρεσία ride-hailing χωρίς οδηγούς στο Φοίνιξ αργότερα φέτος, χρησιμοποιώντας τροποποιημένες εκδόσεις των μίνιβαν Chrysler Pacific. Παρόλο που δεν υπάρχει σύστημα ασφαλείας στο κάθισμα του οδηγού, τα μίνιβαν θα εξακολουθούν να έχουν τιμόνι, γκάζι και φρένο.

Η GM, αντιθέτως, δεν θα ξεκινήσει τη δική της υπηρεσία ride-hailing νωρίτερα από το 2019, αλλά θα χρησιμοποιήσει αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα συγκεκριμένου σκοπού Chevrolet Bolt (γνωστά ως Cruise AVs) που θα παραχθούν μαζικά σε εργοστάσιο στο Μίτσιγκαν. Ο ιδρυτής της Cruise Automation Kyle Vogt είπε ότι σε 20 χρόνια από τώρα, οι άνθρωποι θα βλέπουν αυτά τα πρώτα ταξί χωρίς οδηγό ως ορόσημο στην ιστορία του αυτοκινήτου.

Η GM ζητά από την Εθνική Αρχή Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας να επιτρέψει την εμπορική διάθεση έως και 2.500 Cruise AVs στους στόλους ride-hailing το 2019, αρχίζοντας πιθανότατα από το Σαν Φρανσίσκο όπου πραγματοποιήθηκαν οι περισσότερες δοκιμές μέχρι σήμερα.

Η GM λέει ότι το Cruise AV θα πληροί όλα τα ισχύοντα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφαλείας των οχημάτων (FMVSS), αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις, οι νόμοι δεν ισχύουν επειδή οι απαιτήσεις βασίζονται στην υπόθεση ότι υπάρχει ένας άνθρωπος οδηγός. Για παράδειγμα, ένα ομοσπονδιακό πρότυπο αφορά την πίεση ενεργοποίησης των αερόσακων που είναι τοποθετημένοι στο τιμόνι. “Όταν δεν υπάρχει τιμόνι που να πιάνεις, δεν έχει νόημα να μιλάμε για αερόσακους που έχουν τοποθετηθεί στο τιμόνι”, εξήγησε ο Paul Hemmersbaugh, επικεφαλής σύμβουλος και επικεφαλής της GM για τη μεταφορά ως υπηρεσία.

Σε 16 περιπτώσεις, η GM θα ζητήσει άδεια για το όχημά της ώστε να ικανοποιεί την απαίτηση ασφαλείας του κανονισμού με έναν άλλο τρόπο, για παράδειγμα στην περίπτωση των αερόσακων, εγκαθιστώντας ανάλογους αερόσακους στο ταμπλό όπως ακριβώς είναι στην πλευρά του συνοδηγού.

Εάν η GM λάβει τις απαιτούμενες εγκρίσεις FMVSS από την NHTSA, θα της δοθεί άδεια να κυκλοφορήσει έως 2.500 οχήματα σε δημόσιους δρόμους σε επτά κράτη όπου επιτρέπεται επί του παρόντος η δοκιμή αυτοοδηγούμενων οχημάτων. Εν τω μεταξύ, συνεχίζει να πιέζει για νέους κανονισμούς που θα “αφαιρέσουν περιττά εμπόδια στην νέα τεχνολογία ασφάλειας… και θα προωθήσουν την ασφάλεια της τεχνολογίας αυτο-οδηγούμενων οχημάτων.” Μια πρόταση θα μπορούσε να αυξήσει το όριο έγκρισης οχημάτων χωρίς οδηγό από 2.500 σε 100.000 οχήματα, βοηθώντας την GM να επιτύχει το στόχο της μαζικής παραγωγής που έχει θέσει.

 

7


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.