Taxi & Driver
αγορά μεταχειρισμένου
Όσα πρέπει να ξέρεις για την αγορά μεταχειρισμένου

Όσα πρέπει να ξέρεις για την αγορά μεταχειρισμένου

Όλοι ψάχνουμε μεταχειρισμένο σε άριστη κατάσταση, ατρακάριστο, με λίγα χιλιόμετρα και σε καλή τιμή. Πόσο εύκολο και πιθανό, όμως, είναι να συμβεί αυτό; Τι πρέπει να ξέρουμε πριν πούμε το τελικό ναι στην αγορά;

Προσεκτικός έλεγχος στα χαρτιά

Το σημαντικότερο βήμα πριν την αγορά μεταχειρισμένου οχήματος είναι να ελέγξουμε τα χαρτιά του, πριν ακόμα μπούμε στη διαδικασία να δούμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Ξεκινήστε με την άδεια κυκλοφορίας, η οποία πρέπει να είναι πρωτότυπη και ο αριθμός του πλαισίου να συμφωνεί με αυτόν που είναι χτυπημένος πάνω στο αυτοκίνητο. Μάλιστα, προσέξτε ώστε το ταμπελάκι που αναγράφεται ο αριθμός του πλαισίου (συνήθως βρίσκεται στο χώρο της μηχανής) να μην έχει ίχνη φθοράς ή παρέμβασης τρίτου. Τα υπόλοιπα χαρτιά που πρέπει να ζητήσετε είναι η άρση παρακράτησης κυριότητας, η βεβαίωση τελών ΔΟΥ, το χαρτί του ΚΤΕΟ και εφόσον έρθετε σε συμφωνία θα χρειαστεί ένα παράβολο για τη μεταβίβαση (135 ευρώ για κυβισμό έως 1.300 κ.εκ., 165 ευρώ για έως 1.600 κυβικά και 195 ευρώ για έως 1.900 κυβικά).

Φθορές που θα καταλάβαινε και ένα παιδί

Είναι δυνατόν αυτοκίνητο 3 ετών, με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ -θεωρητικά- να έχει φθαρμένα/σκισμένα καθίσματα, φθαρμένο επιλογέα ταχυτήτων, διαλυμένα πατάκια-μοκέτα, φαγωμένα λάστιχα στα πεντάλ, νέο set ελαστικών (αντί του εργοστασιακού και μάλιστα φθαρμένο), φθαρμένη στεφάνη τιμονιού και χειριστήρια για παράθυρα ή το ηχοσύστημα στα οποία έχει ξεβάψει το χρώμα και φαίνεται το πλαστικό;

Η απάντηση είναι: και βέβαια όχι! Με το μάτι, λοιπόν, μπορείτε να δείτε αν οι φθορές στο εσωτερικό συμφωνούν με τα χιλιόμετρά του, όπως και να τσεκάρετε την κατάστασή του ή να διαγνώσετε τον τρόπο χρήσης από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη. Πρέπει λοιπόν να εξετάσετε προσεκτικά τα:

– Στεφάνη τιμονιού

– Μπίλια επιλογέα ταχυτήτων

– Λάστιχα των πεντάλ

– Μοκέτα-πατάκια

– Καθίσματα

– Χειριστήρια ηχοσυστήματος-παραθύρων-κλιματισμού και ασφάλειες πορτών

– Κατάσταση και ημερομηνία ελαστικών

Ωστόσο, τέτοιους ελέγχους μπορείτε να κάνετε και στο εξωτερικό του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, είναι δυνατόν ατρακάριστο όχημα να έχει φανάρια τα οποία έχουν θαμπώσει περισσότερο από την μία πλευρά; Ή είναι δυνατόν ατρακάριστο αυτοκίνητο να μην έχει γραντζουνιές; Οι μικρές γρατσουνιές μερικές φορές αποτελούν πλεονέκτημα αφού μπορούν να αποδείξουν πως το αυτοκίνητο όντως δεν έχει τρακάρει!

Ο μηχανικός να είναι εμπιστοσύνης

Ο μηχανικός είναι ο μόνος που ξέρει να τσεκάρει κινητήρα, φρένα, σύστημα διεύθυνσης, ηλεκτρολογικά, αναρτήσεις, να βάλει τον εγκέφαλο στην πρίζα και ούτω καθεξής. Γι’αυτό και πρέπει να είναι ένας έμπειρος επαγγελματίας που, κατά προτίμηση, θα επιλέξετε εσείς ή η επίσημη αντιπροσωπεία. Πλέον, πολλές είναι αυτές που διεξάγουν με ένα μικρό χρηματικό αντίτιμο έναν αντίστοιχο έλεγχο, ενώ αρκετές είναι και αυτές που δίνουν χαρτί για το ιστορικό του αυτοκινήτου, εφόσον υπάρχει πάλι και η σύμφωνη γνώμη.

Έχετε πάντα στο νου σας τα γυρισμένα χιλιόμετρα

Εφόσον είναι μοντέλο εισαγωγής, θα πρέπει να ζητήσετε το χαρτί του εκτελωνισμού μιας και εκεί αναγράφονται τα χιλιόμετρα που είχε πριν μπει στην Ελλάδα. Αν δεν είναι εισαγωγής, τότε θα πρέπει να μάθετε περισσότερα για το ιστορικό του. Δηλαδή πότε-κάθε πόσο επισκέφτηκε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Τα στοιχεία αυτά παρέχονται από αρκετές αντιπροσωπείες.