Taxi & Driver
επαγγελματίας οδηγός ταξί
Επαγγελματίας οδηγός: Σε καλό δρόμο το νομοσχέδιο, δεν το πιστεύω αν δε το δω

Οδηγός ταξί: Σε καλό δρόμο το νομοσχέδιο, δεν το πιστεύω αν δε το δω

Ο επαγγελματίας αυτοκινητιστής, Ανδρέας Μπράβος, μοιράζεται με το Taxi&Driver, τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τις ανησυχίες του από τις καθημερινές του μετακινήσεις στους δρόμους της Αθήνας.

Ο Ανδρέας Μπράβος είναι 39 χρονών και εργάζεται ως επαγγελματίας αυτοκινητιστής τον τελευταίο 1,5 χρόνο. Είναι παντρεμένος και με το ταξί του κινείται σε όλες τις περιοχές της Αθήνας.

Ποιο είναι το επαγγελματικό όχημα που έχετε επιλέξει για τη δουλειά σας και με ποια κριτήρια έγινε αυτή η επιλογή;

Έχω ένα Opel Vectra του 2003 και με αυτό έχω κάνει περίπου 150.000 χιλιόμετρα μέσα σε 1,5 χρόνο που δουλεύω ως οδηγός ταξί. Είμαι αρκετά ικανοποιημένος από την απόδοση του αυτοκινήτου, αλλά για μένα αυτή τη στιγμή αποτελεί μεγάλο στήριγμα το γεγονός ότι η επιχείρηση από την οποία έχω πάρει το όχημα, τα Ταξί Κατσά, έχουν και συνεργείο. Επομένως, ό,τι ζημιά και να πάθει το αυτοκίνητο, το  πάω επί τόπου στο συνεργείο, μου το φτιάχνουν και φεύγω. Δεν κάθεται καθόλου το αμάξι κι έτσι κι εγώ δε χάνω μεροκάματα. Είναι μεγάλο πλεονέκτημα για έναν επαγγελματία οδηγό αυτό, για να μη χάνει χρήματα από τη δουλειά του και να ξέρεις πως ό,τι κι αν συμβεί υπάρχει κάποιος που τον στηρίζει.

Θα το αλλάζατε για κάποιο άλλο, καλύτερο ή πιο καινούργιο;

Είμαι ένας άνθρωπος που δεν καίγομαι να πάρω καινούργιο αυτοκίνητο. Δεν έχω τέτοιο «ψώνιο». Θεωρώ πως ένα όχημα που σου βγάζει μεροκάματο χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, είναι καλό όποιο κι αν είναι. Το μόνο που σκέφτομαι είναι ότι ίσως ένα αυτόματο αυτοκίνητο να ήταν πιο ξεκούραστο για τις τόσες ώρες που είμαι πίσω από το τιμόνι. Κατά τα άλλα, δεν βρίσκω λόγο να το αλλάξω. Είτε είναι Opel, είτε Skoda, είτε Mercedes, εμένα προσωπικά μου είναι αδιάφορο.

Πόσο σημαντικό θεωρείτε ότι είναι το service και η καθαριότητα του αυτοκινήτου, τόσο για τον οδηγό όσο και για τον πελάτη;

Η καθαριότητα, η ασφάλεια και η ευγένεια είναι από τα σημαντικότερα στοιχεία στη δουλειά αυτή. Τα πάντα παίζουν το ρόλο τους. Παρόλα αυτά, δεν θεωρώ ότι πρέπει να το πλένεις κάθε μέρα το ταξί, μάλλον είναι υπερβολή. Νομίζω πως αρκεί να το διατηρείς καθαρό και αξιοπρεπές. Δηλαδή να μπαίνει ένας πελάτης μέσα και να μη λέει «ωχ, πού μπήκα τώρα, είναι βρώμικο το αμάξι ή είναι βρώμικος ο οδηγός». Πρέπει και ο πελάτης να απολαμβάνει τη διαδρομή για να μείνει ικανοποιημένος από τις υπηρεσίες σου. Γι’αυτό και υπάρχουν αντίστοιχοι έλεγχοι και από το κανάλι.

Είστε εγγεγραμμένος σε κάποια υπηρεσία Ραδιοταξί ή ηλεκτρονική εφαρμογή; Αν ναι, γιατί επιλέξατε να συνεργαστείτε με αυτή; Τι παραπάνω σας προσφέρει;

Είμαι εγγεγραμμένος στα Ραδιοταξί Αστέρας. Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση είναι μεταξύ των δύο καλύτερων καναλιών Ραδιοταξί στην Αθήνα. Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος και δε θα έμπαινα στη διαδικασία να πάω σε κάποια άλλη υπηρεσία τέτοιου είδους, ακόμα κι αν είναι πιο διαδεδομένη στο κοινό. Η συνεργασία που έχω είναι άψογη και δεν υπάρχει κανένας λόγος για να φύγω.

Τι είδους έλεγχοι υπάρχουν από το κανάλι που συνεργάζεστε;

Άμα σε βρουν με βρώμικο αυτοκίνητο, σου το κλειδώνουν και σου λένε πήγαινε να το πλύνεις. Μπορεί να μην υπάρχουν χρηματικά πρόστιμα, αλλά οι κυρώσεις που υπάρχουν στο χρόνο λειτουργίας του οχήματος είναι αρκετά κρίσιμες ώστε να προσέχεις για να μην τις υποστείς. Δηλαδή, μπορούν να σε βγάλουν εκτός από 1 ώρα μέχρι 5 μέρες, αναλόγως της παράβασης. Για υπερχρέωση πελάτη, για παράδειγμα, μπορούν να σε βγάλουν εκτός για 5 μέρες και να μην μπορείς να δουλέψεις. Άμα σε δουν με βρώμικο αυτοκίνητο, θα σε βγάλουν για 3 ώρες. Αν ένας πελάτης παραπονεθεί ότι ένας οδηγός ήταν απρεπής ως προς τη συμπεριφορά του, μπορεί να υπάρξει και οριστική διαγραφή. Προσέχεις, λοιπόν, αρκετά ώστε να μη χάσεις μεροκάματα ή ακόμα και τη δουλειά σου. Είναι καλό να υπάρχουν τέτοιου είδους κριτήρια, ώστε να τίθενται και κάποια όρια στη συμπεριφορά ανθρώπων που πολλές φορές «φτιάχνουν κακό όνομα» για τον κλάδο.

Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση τον κλάδο;

Υπάρχουν αρκετά προβλήματα. Έχει προκαλέσει μεγάλη ζημιά η Uber σαφώς, αλλά για μένα ένα εξίσου μεγάλο ζήτημα είναι αυτό της ασφάλειας των οδηγών. Είμαστε τελείως ξεκρέμαστοι σαν επαγγελματίες και κινδυνεύουμε καθημερινά. Είναι πολλά τα παραδείγματα, ειδικά τον τελευταίο καιρό, που επαγγελματίες αυτοκινητιστές έρχονται αντιμέτωποι με επικίνδυνους ανθρώπους, με τραγικά –σε πολλές περιπτώσεις- αποτελέσματα. Θα έπρεπε να γίνει κάτι από την πολιτεία. Να υπάρχει ένα κουμπί έκτακτης ανάγκης, κάποιες ειδικές ζώνες ασφαλείας που υπάρχουν στο εξωτερικό… Η πολιτεία θα πρέπει να λάβει κάποια μέτρα για αυτό, εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα.

Ποια η άποψή σας για το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών και τις αλλαγές που προτείνονται για τον κλάδο σας;

Σε καλό δρόμο είναι αλλά δεν πιστεύω τίποτα μέχρι να το δω. Αυτό που θέλουμε είναι να κόψει κάπως την Uber. Εγώ αυτή τη στιγμή έχω βγάλει μια ειδική άδεια για να μπορώ να εξυπηρετώ το κοινό. Αυτός που δουλεύει στην Uber είναι ένας τυχαίος οδηγός που δεν ξέρεις αν γνωρίζει βασικά πράγματα για τη λειτουργία των ταξί, τους κανονισμούς, δεν κόβει αποδείξεις στους πελάτες. Υπάρχουν πάρα πολλά τέτοια οχήματα στην Αθήνα και είναι πανεύκολο να δεις πόσα βρίσκονται κοντά σου μέσω του Google Maps. Πρέπει, λοιπόν, κάτι να γίνει με αυτό.

Ποια η άποψή σας για την επανεκλογή Λυμπερόπουλου στην προεδρεία του ΣΑΤΑ;

Εγώ δεν είμαι πάρα πολύ καιρό στον κλάδο του ταξί για να ξέρω αν υπάρχουν παράπονα ή κάτι αρνητικό όσον αφορά τον Θύμιο Λυμπερόπουλο. Από αυτά που έχω δει μέχρι στιγμής θεωρώ ότι το πάει καλά. Αν καταφέρει να κάνει αυτό με την Uber πιστεύω ότι οι περισσότερες απαιτήσεις των επαγγελματιών αυτοκινητιστών θα είναι καλυμμένες από τον πρόεδρο. Τόσα χρόνια στον κλάδο, γνωρίζει πάρα πολύ καλά τα πράγματα και πώς πρέπει να κινηθεί για να πετύχει αυτά που πρέπει.