Taxi & Driver
ταξί Ιαπωνία
Ο πρίγκιπας των ταξί στην Ιαπωνία «χτυπάει» την Uber

Ο πρίγκιπας των ταξί στην Ιαπωνία «χτυπάει» την Uber

O Ιτσίρο Καουανάμπε, ο λεγόμενος και Πρίγκιπας του Ταξί στην Ιαπωνία, είναι νυν επικεφαλής μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες ταξί στη χώρα και της μεγαλύτερης στο Τόκιο, της Nihon Kotsu και τώρα αποφάσισε να πάει κόντρα στην Uber.

Η Nihon Kotsu υπάρχει από το 1928. Δραστηριοποιείται σε όλη την Ιαπωνία μέσω ενός ομίλου 45 θυγατρικών και συνεργαζόμενων εταιρειών, έχει περίπου 4000 οχήματα (3400 από τα οποία στο ευρύτερο Τόκιο) τόσο κανονικά ταξί που μπορεί να σταματήσει κανείς στον δρόμο όσο και μαύρα “town cars”, απασχολεί περίπου 9000 ανθρώπους και πέρσι είχε τζίρο σχεδόν 380 εκατομμύρια ευρώ –το Uber την ίδια περίοδο είχε τζίρο 5.5 δις ευρώ όμως αυτό ήταν σε όλον τον κόσμο και επιπλέον, όπως τονίζει και το άρθρο του Ριντ  Στίβενσον, ανταποκριτή του Bloomberg, στην Ιαπωνία ελάχιστος κόσμος χρησιμοποιεί ταξί γιατί είναι (α) πανάκριβα και (β) πρακτικά άχρηστα στις μεγάλες πόλεις λόγω του αφάνταστα αποτελεσματικού συστήματος μαζικών συγκοινωνιών.

Συνεπώς τα ταξί στην Ιαπωνία υπάρχουν σε αφθονία παντού και το επίπεδο υπηρεσιών είναι ιαπωνικού επιπέδου, ήτοι δεν έχει καμία σχέση με αυτό που έχει συνηθίσει κανείς από τα ταξί οπουδήποτε στον κόσμο –και σίγουρα στην Ελλάδα! Οι οδηγοί είναι ευγενέστατοι, φορούν σχεδόν πάντοτε κοστούμι και λευκά γάντια, οι πόρτες ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα, οι διπλές/τριπλές μισθώσεις είναι απλώς αδιανόητες, υπάρχουν πάντοτε ρέστα και εκδίδεται πάντοτε απόδειξη, η έννοια του φιλοδωρήματος (όπως και παντού στη χώρα) δεν υφίσταται και παραδόξως, παρότι οι πιστωτικές κάρτες εξακολουθούν να μην είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες, τα ταξί τις δέχονται.

Το μόνο πράγμα που ως τώρα δεν υπήρχε, ήταν η δυνατότητα να καλέσει κανείς ταξί μέσω εφαρμογής στο κινητό του όμως και αυτό είναι κάτι που έχει σκεφθεί να αλλάξει ο νέος και ωραίος κ. Καουανάμπε μέσω της θυγατρικής εταιρείας “Japan Taxi” (https://japantaxi.co.jp/) η οποία σχεδιάζει το σχετικό app –περισσότερο για λόγους ίματζ και για λόγους αντίστασης απέναντι στην Softbank και στην πρόσφατη ανακοίνωσή της ότι θα επενδύσει στην Uber και λιγότερο επειδή πραγματικά η εφαρμογή λείπει από κανέναν. Δεδομένων όλων των παραπάνω, η αντίδραση της Uber να βάλει τον “Πρίγκιπα” σε μαύρη λίστα απαγορεύοντάς του να ανοίξει λογαριασμό δεν είναι απλώς παιδαριώδης αλλά δείχνει ότι η απόσταση που χωρίζει του Σαν Φρανσίσκο από το Τόκιο είναι περισσότερη από τα 4400 μίλια του Ειρηνικού Ωκεανού που βρίσκονται μεταξύ τους.

ΥΓ: Για όσους αναρωτιούνται πόση πολιτική ισχύ έχει ένας επιχειρηματίας του μεγέθους του Ιτσίρο Καουανάμπε στην Ιαπωνία, η απάντηση είναι “όση ακριβώς έχουν επιχειρηματίες του μεγέθους του Ιτσίρο Καουανάμπε παντού –επί δύο”.  Η ίδια απάντηση ισχύει και για την ερώτηση “πόση πολιτική ισχύ έχουν τα πολιτικά τζάκια στην Ιαπωνία;”: η σύζυγος του  Ιτσίρο Καουανάμπε είναι εγγονή του πρώην πρωθυπουργού Γιασουχίρο Νακασόνε.

Άρθρο του Γρηγόρη Α. Μηλιαρέση, deasy.gr


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.