Taxi & Driver
χιλιόμετρα
Ο νέος νόμος φέρνει αλλαγές και πρόστιμα για τα «γυρισμένα» χιλιόμετρα

Ο νέος νόμος φέρνει αλλαγές και πρόστιμα για τα «γυρισμένα» χιλιόμετρα

Σημαντικές αλλαγές στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα φέρνει η νέα νομοθεσία που μπλοκάρει τα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα.

Η ευρωπαϊκή οδηγία 45/2014 ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία τον Μάρτιο του 2018 και ορίζει ότι κατά τον τεχνικό έλεγχο εξετάζεται το ιστορικό των δελτίων τεχνικού ελέγχου, δηλαδή όλα τα δελτία των τελευταίων ετών και όχι μόνο το προηγούμενο.

Εκεί αν διαπιστωθεί ότι υπάρχει ανακολουθία στις ενδείξεις χιλιομετρητή, τότε:

  1. Δεν εκδίδεται βεβαίωση ΚΤΕΟ,
  2. Σημειώνεται η παρατήρηση Σοβαρή Έλλειψη σε ειδικό κωδικό στο δελτίο ελέγχου
  3. Ο ιδιοκτήτης υποχρεώνεται να διορθώσει τα «γυρισμένα» χιλιόμετρα και να υποβληθεί σε επανέλεγχο εντός 30 ημερών.

Για τη διόρθωση των «γυρισμένων» χιλιομέτρων υπολογίζεται ότι έχουν διανυθεί 1.000 χιλιόμετρα για κάθε μήνα του χρονικού διαστήματος που μεσολαβεί μεταξύ της τελευταίας σωστής ένδειξης και της «πειραγμένης», ήτοι για μία διετία (24×1.000) 24.000 χιλιόμετρα.

Πέραν, όμως, της αποκατάστασης της χιλιομετρικής ένδειξης, θα επιβάλλονται και πρόστιμα στους παραβάτες (εκούσιους και ακούσιους). Ωστόσο, ακόμη δεν έχει εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση που θα καθορίζει τα διοικητικά πρόστιμα.

Εκτός από τα πρόστιμα, πάντως, ο νέος νόμος θεσπίζει αρκετές ακόμα αλλαγές για τον έλεγχο των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων. Προβλέπονται βεβαιώσεις της Εθνικής Αρχής που εκδίδουν τις ξένες άδειες κυκλοφορίας που θα περιλαμβάνει την έγκριση τύπου που ταξινομήθηκε το όχημα στη χώρα που ταξινομήθηκε, τα στοιχεία κυβισμού, εκπομπών διοξειδίου και οδηγία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που καλύπτει το όχημα, την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης και τον προηγούμενο ιδιοκτήτη.

Επίσης στα έγγραφα που θα συνοδεύουν τα μεταχειρισμένα προβλέπεται η βεβαίωση του επίσημου αντιπρόσωπου του εθνικού διανομέα στη χώρα μας ή του κατασκευαστικού οίκου για το ποιες ανακλήσεις έχουν γίνει στο όχημα, πότε και με ποια διανυθέντα χιλιόμετρα και ποια στοιχεία τυχόν εκκρεμούν.

Προβλέπεται επίσης τρίτη βεβαίωση του ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης, η οποία περιλαμβάνει, πότε έπρεπε να γίνουν οι έλεγχοι και πότε έγιναν σε κάθε αυτοκίνητο και ποιοι έλεγχοι εκκρεμούν, ποιοι ήταν επιτυχείς και ποιοι όχι και γιατί, αλλά και πόσα διανυθέντα χιλιόμετρα είχε το όχημα σε κάθε έλεγχο.

Τέλος, προβλέπεται υπεύθυνη δήλωση του αγοραστή ότι έχει λάβει πλήρη γνώση των στοιχείων των προηγούμενων βεβαιώσεων όπως επίσης και του δελτίου ΚΤΕΟ στη χώρα μας που απαιτείται πριν την ταξινόμηση.

 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.