Taxi & Driver
κινητήρας ford ecoboost
O Ecoboost της Ford «καλύτερος κινητήρας της χρονιάς»

O Ecoboost της Ford «καλύτερος κινητήρας της χρονιάς»

Ο επαναστατικός βενζινοκινητήρας EcoBoost 1.0 L της Ford αναδείχθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά «Παγκόσμιος κινητήρας της χρονιάς» κάτω από 1000 κ.εκ.).

Ο μικρός, υψηλής τεχνολογίας 3-κύλινδρος κινητήρας EcoBoost 1.0 L απέσπασε μία ακόμα διάκριση: ‘καλύτερος κινητήρας στην κατηγορία κάτω των 1000 κυβικών εκατοστών‘ από το περιοδικό Engine Technology International.

Από μόλις 999 κυβικά εκατοστά και με τη χρήση υπερσυμπιεστή, επιτυγχάνει απόδοση ισχύος 125 ίππων και 170 Nm ροπής (200 Nm με μεταβατική υπερενίσχυση της ροπής, διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 στροφές). Με μέση κατανάλωση μόλις 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (σε μικτό κύκλο οδήγησης), ο κινητήρας αυτός κάνει το νέο Ford Focus ένα από τα οικονομικότερα βενζινοκίνητα μοντέλα που έχει προσφέρει ποτέ η Ford.

Η δεύτερη, πιο οικονομική, έκδοση του ίδιου κινητήρα αποδίδει 100 ίππους και ίση ροπή, χωρίς μεταβατική υπερενίσχυση της ροπής (overboost), ενώ καταναλώνει μόλις 4,8 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ (σε μικτό κύκλο οδήγησης).

Στα πλεονεκτήματα του νέου κινητήρα περιλαμβάνεται η συμπαγής κατασκευή (είναι χαρακτηριστικό πως το μπλοκ κυλίνδρων του νέου κινητήρα χωρά πάνω σε ένα φύλλο χαρτί μεγέθους Α4), το μικρό βάρος, η οικονομία καυσίμου, το χαμηλό τεκμήριο, οι χαμηλές εκπομπές και τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (€ 98 και € 103 για τους κινητήρες 100 και 125 ίππων αντίστοιχα).

Οι τεχνολογικές καινοτομίες που ενσωματώνει ο νέος βενζινοκινητήρας EcoBoost 1,0L χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε κινητήρα μικρού κυβισμού και αποτελούν απόδειξη της δέσμευσης των μηχανικών της Ford για τη συνεχή βελτίωση των προϊόντων της. Κατά τη σχεδίασή του ελήφθησαν υπόψη παράγοντες, όπως η μείωση του θορύβου λειτουργίας, η απαγωγή θερμότητας, η μείωση των τριβών των κινούμενων μερών και ο περιορισμός της κατανάλωσης καυσίμου.

Πιο συγκεκριμένα, ο νέος κινητήρας διαθέτει:
  • Άμεσο ψεκασμό καυσίμου
  • Υπερσυμπιεστή
  • Μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, σταθερό ρελαντί και βέλτιστη απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας
  • Ιμάντα εκκεντροφόρων που λιπαίνεται με λάδι για μείωση των τριβών, της κατανάλωσης καυσίμου και του θορύβου λειτουργίας
  • Μεταβλητή αντλία λαδιού που προσαρμόζει την λίπανση του κινητήρα ανάλογα με τις απαιτήσεις κατά τη λειτουργία του
  • Βαλβίδες εξαγωγής νατρίου για καλύτερη απαγωγή της θερμοκρασίας στην κυλινδροκεφαλή (μέχρι και 100 οC)


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.