Taxi & Driver

Νομοσχέδιο υπ. Μεταφορών: Καταργείται η μεταφορά ασυνόδευτων δεμάτων από ταξί

Μπλόκο στα αλλοδαπά φορτηγά, στα οποία διαπιστώνουν παραβάσεις τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου του Υπουργείου Μεταφορών – Ετοιμοι να ξεκινήσουν δυναμικές κινητοποιήσεις δηλώνουν οι αυτοκινητιστές ταξί.

Την απαγόρευση μεταφοράς ασυνόδευτων δεμάτων με ταξί αλλά και την επί της ουσίας κατάργηση της υποχρέωσης των δήμων να δημιουργήσουν πιάτσες ταξί καθώς καταργείται το προβλεπόμενο πρόστιμο σε περίπτωση μη υπόδειξης των κατάλληλων χώρων, καταγγέλλουν οι αυτοκινητιστές ταξί.

Οι ρυθμίσεις αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, για το οποίο οι ιδιοκτήτες ταξί, οι οπο9ίοι όπως φαίνεται ζεσταίνουν τις μηχανές τους για κινητοποιήσεις,  σημειώνουν ότι παρουσιάστηκε χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τον κλάδο.

Όπως επισημαίνει σε χθεσινή ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί, στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια «διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν διατάξεις που αφορούν τον κλάδο μας και για τις οποίες δεν είχαμε όχι μόνο συνεργασία αλλά ούτε την στοιχειώδη ενημέρωση. Θεωρούμε απαράδεκτο να μην ακούγεται (τουλάχιστον) η άποψη των εκπροσώπων ενός κλάδου που έχει υποφέρει πολλές φορές στο παρελθόν από νομοθετήματα χωρίς διάλογο» σημειώνει η Ομοσπονδία.

Υπενθυμίζει μάλιστα ότι η πρώτη απόφαση της νέας ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών αφορούσε τη μείωση της τιμής της ελάχιστης μίσθωσης στις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ., η οποία επίσης «πάρθηκε ερήμην της Ομοσπονδίας μας».

Αναφερόμενοι στις ακριβείς προβλέψεις του νομοσχεδίου για τον κλάδο των ταξί οι αυτοκινητιστές επισημαίνουν ότι:

  1. Καταργείται η παρ.3 του άρθρου 1 του Ν.4530/2018, με την οποία τα ταξί μπορούσαν να μεταφέρουν ασυνόδευτα δέματα και λοιπά αντικείμενα έως 20 κιλά.
  2. Τροποποιείται το άρθρο 22 του Ν.4530/2018 (κατ΄ απαίτηση των ΚΤΕΛ) και προβλέπονται επιπλέον κυρώσεις (φυλάκιση έως 6 μήνες) για τους οδηγούς Ε.Δ.Χ. ταξί που διενεργούν μεταφορικό έργο που έχει ανατεθεί σε άλλον φορέα.
  3. Τροποποιείται το άρθρο 17 του Ν.4530/2018 με το οποίο προβλεπόταν (και τώρα καταργείται) η υποχρέωση των Δήμων για τη δημιουργία πιατσών ανά 2,5 χιλιόμετρα, καθώς και τα πρόστιμα σε περίπτωση μη υλοποίησης των προβλεπόμενων διατάξεων. Τα κριτήρια χωροθέτησης των θέσεων στάθμευσης και κάθε άλλη λεπτομέρεια θα επανεξετασθούν και θα καθοριστούν με νέα υπουργική απόφαση.

«Είναι ηλίου φαεινότερον πως σε ότι αφορά το ταξί, εφαρμόζεται η μέθοδος της σταγόνας. Χτυπάνε έναν ολόκληρο κλάδο σταδιακά και από λίγο, μέχρι να τον εξοντώσουν τελείως» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Γι΄αυτό το λόγο, όπως σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος στο ethnos.gr, «είμαστε πλέον έτοιμοι για δυναμικές κινητοποιήσεις». Η Ομοσπονδία συγκαλεί έκτακτο διοικητικό συμβούλιο στις 27 Δεκεμβρίου, το οποίο θα αποφασίσει τις επόμενες κινήσεις του κλάδου.   

Τα φορτηγά

«Μπλόκο» στα αλλοδαπά φορτηγά, τα οποία εντοπίζονται από τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου να έχουν υποπέσει σε παραβάσεις με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας τους και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα μέχρι την αποπληρωμή του καταλογισθέντος προστίμου, προβλέπουν οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του υπουργείου Μεταφορών.

Συγκεκριμένα, στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο επισημαίνεται ότι «στις περιπτώσεις που η παράβαση επισύρει την ποινή του διοικητικού προστίμου, μέτρο για την εξασφάλιση της καταβολής του, αποτελεί η επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος».

Ορίζεται μάλιστα ρητά ότι «Απαγορεύεται η έξοδος από τη χώρα των οχημάτων, των οποίων έχουν αφαιρεθεί τα στοιχεία κυκλοφορίας». Αυτά επιστρέφονται στο νίμιμο κάτοχό τους από τις αρμόδιες κατά περίπτωση αρχές αφού εξοφληθεί το πρόστιμο.

Ειδικά για τα αλλοδαπά οχήματα μάλιστα προβλέπεται ότι: «Εάν δεν καταβληθεί το πρόστιμο εντός της ίδιας ημέρας, αντίγραφο της καταλογιστικής πράξης αποστέλλεται από τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου σε όλα τα Τελωνεία, τις αστυνομικές και λιμενικές αρχές εισόδου και εξόδου από τη χώρα, ώστε να μην επιτραπεί η έξοδος του οχήματος έως ότου καταβληθεί το πρόστιμο». Η έξοδος θα επιτρέπεται μόνο εφόσον προσκομιστεί στις τελωνειακές αρχές το αποδεικτικό καταβολής του προστίμου και παραληφθούν τα στπιχεία κυκλοφορίας που είχαν αφαιρεθεί.

Παράλληλα με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, επιτρέπεται η χρονομίσθωση με στόχο να μπορεί να γίνει με τη μέθοδο του leasing η αντικατάσταση του στόλου τόσο σε φορτηγά, όσο και σε ταξί και σε λεωφορεία (τουριστικά και ΚΤΕΛ). Η δυνατότητα αυτή προσφέρεται ώστε να προωθηθεί η αντικατάσταση του στόλου χωρίς να επιβαρυνθούν επί του παρόντος τα δημόσια ταμεία με την παροχή κινήτρων.

Να σημειωθεί επίσης ότι η απαγόρευση της μεταφοράς ασυνόδευτων δεμάτων από τα ταξί υπήρξε ένα αίτημα και από τον κλάδο των φορτηγών Δημοσίας Χρήσης, όπως επισημαίνει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Πέτρος Σκουληκίδης, δεδομένου ότι το θεωρούν υποκλοπή του δικού τους έργου.

Ωστόσο, όπως προσθέτει, μένουν ακόμα πολλά να γίνουν με σημαντικότερα την επίλυση της υψηλής τιμής των διοδίων ύστερα από την απαγόρεση χρήσης του παράλληλου δικτύου από τα φορτηγά, τον «επαναπατρισμό» των φορτηγών που για φορολογικούς λόγους έχουν «μετακομίσει» στη Βουλγαρία με τη μείωση των φορολογικών συντελεστών καθώς επίσης και τη θέσπιση ελάχιστου κομίστρου.