Taxi & Driver
Pulsar
Nissan Pulsar: Ηγέτης με αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα

Nissan Pulsar: Ηγέτης με αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα

Αξιοπιστία, ευρυχωρία και επιδόσεις αποτελούν βασικό μέλημα στην επιλογή οχήματος για έναν επαγγελματία αυτοκινητιστή. Η οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου είναι, ίσως, το βασικότερο. Η έκδοση ταξί του Nissan Pulsar είναι η απάντηση σε αυτές και ακόμα περισσότερες απαιτήσεις.

“Ψήφο” εμπιστοσύνης δίνουν ολοένα και περισσότεροι επαγγελματίες αυτοκινητιστές στο Nissan Pulsar, εκτιμώντας την ευρυχωρία, την αξιοπιστία, αλλά και τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα που προσφέρει η έκδοση Taxi του hatchback της Nissan. H ευρυχωρία του, η πρωτοποριακή τεχνολογία που ενσωματώνει για την κατηγορία του, τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει και προπάντων η οικονομία στην κατανάλωση, χωρίς να θυσιάζονται οι επιδόσεις, είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά του Pulsar.

Κινητήρας επιδόσεων με χαμηλή κατανάλωση

Ο πετρελαιοκινητήρας του Pulsar είναι ένας από τους πιο γνωστούς, αλλά και πιο αξιόλογους compact diesel της αγοράς. Πρόκειται για το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1.461 κ.εκ. της Renault-Nissan, στην πλέον αναβαθμισμένη εκδοχή του με 110 ίππους και κυρίως, αυξημένη ροπή 260 Nm διαθέσιμων από τις 1.750 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός συνοδεύεται από ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που διαθέτει σχετικά μακριά κλιμάκωση ώστε να προσφέρει οικονομία κίνησης χωρίς να «πνίξει» τις επιδόσεις, ενώ προσφέρει και αρκετά καλή αίσθηση από τον επιλογέα. Στην πράξη, ο κινητήρας αποδεικνύεται ιδιαίτερα «ζωντανός», με μεστό τράβηγμα από χαμηλά και αρκετά γραμμική απόδοση της προσφερόμενης δύναμης και ροπής, μέχρι το υψηλότερο φάσμα περιστροφής του.

Οι επιδόσεις που προσδίδει στο Pulsar είναι πολύ καλές για την κατηγορία, με το 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί μόνο 10,2 δλ. και τις ρεπρίζ να είναι αντίστοιχα σβέλτες. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, η Nissan ανακοινώνει μέση τιμή μόνο 3,6 λτ./100 χλμ., με τον οδηγό να επιτυγχάνει με ευκολία σε καθημερινές συνθήκες ένα νούμερο κοντά στα 5,0 λτ./100 χλμ. Επιπλέον αυτού, το Pulsar κατάφερε να επιτύχει πολύ καλά αποτελέσματα οικονομίας και στην εθνική, με το ιαπωνικό μικρομεσαίο να καίει 5,0 λτ./100 χλμ. με ταχύτητα 138 χλμ./ώρα. Χαμηλές είναι τέλος και οι εκπομπές ρύπων (94 γρ./χλμ.), κάτι που συνεπάγεται μηδενική επιβάρυνση από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Ευρυχωρία σε πρώτο πλάνο

Σχεδιαστικά, το Pulsar συνδυάζει το αιχμηρό εμπρός μέρος με έντονες ακμές στο καπό, στο πλάι και πίσω. Στο λιτό εσωτερικό συναντάμε αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και προσεγμένα υλικά, μαλακά στο επάνω μέρος, σκληρά χαμηλότερα και κάποια οικονομικής επιλογής σε μερικά σημεία. Κυρίαρχο εμφανισιακά στοιχείο είναι η κεντρική κονσόλα που σου δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται.

Βέβαια, το ατού εδώ είναι οι χώροι που χτυπάνε ταβάνι στην κατηγορία, χάρη και στο μεταξόνιο των 2.700 mm. Ειδικά πίσω, τον αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι θα τον ζήλευαν μεσαία πολυμορφικά. Είναι από τις περιπτώσεις που η φράση “κάθεσαι σταυροπόδι” δεν είναι υπερβολή, είναι πραγματικότητα. Ακόμη και ένα τρίτος επιβάτης δεν θα χρειαστεί να κάνει σημαντικές παραχωρήσεις για να βολευτεί στη μέση του πίσω καθίσματος. Πολύ μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ που με χωρητικότητα 385 λίτρα ικανοποιεί κάθε οικογενειακή ανάγκη.

Ποιοτικό και ασφαλές στο δρόμο

Το Pulsar, από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει κανείς μαζί του, δείχνει ότι δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην παροχή άνετων και «ήσυχων» μετακινήσεων. Η ανάρτηση, με μαλακή ρύθμιση, διαχειρίζεται με εξαιρετική αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος κατά το πέρασμα από αυτές, χωρίς να τις αφήνει να μεταφερθούν στο εσωτερικό. Την ίδια στιγμή, η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας φροντίζει ώστε να διατηρούνται εκτός οι παρασιτικοί θόρυβοι και μόνο ένας μικρός αεροδυναμικός θόρυβος από τους μεγάλους πλαϊνούς καθρέπτες, θα γίνει ελαφρά αισθητός σε ταχύτητες άνω των 100-120 χλμ./ώρα.

Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης έρχεται ως το κερασάκι στην τούρτα, για να τονίσει για μια ακόμη φορά τον άνετο και ποιοτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Για αυτούς που θα θελήσουν να αναζητήσουν τα σπορτίφ στοιχεία του Pulsar, το αυτοκίνητο αποδεικνύεται ουδέτερο στις αντιδράσεις του και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, εκμεταλλευόμενο στοιχεία όπως το μακρύ μεταξόνιο, αλλά και το στάνταρ ESP. Το Nissan Pulsar έρχεται με όλα τα απαραίτητα στοιχεία παθητικής ασφάλειας στο στάνταρ του εξοπλισμό (ESP, 6 αερόσακοι, ζώνες ασφαλείας 3 σημείων εμπρός-πίσω, βάσεις ISOFIX παιδικών καθισμάτων κ.λπ.). Το αυτοκίνητο έχει αξιολογηθεί από τον ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP με βάση τους νεότερους και πιο αυστηρούς ελέγχους, καταφέρνοντας να αποσπάσει τη μέγιστη αξιολόγηση των 5 αστέρων. Ξεχώρισε με την επίδοσή του στην προστασία ενηλίκων (84%), αλλά και σε αυτή στην προστασία των πεζών (75%).