Taxi & Driver
φυσικό αέριο
Με την οικονομία του φυσικού αερίου, κάνω απόσβεση το ταξί σε 4 χρόνια

Με την οικονομία του φυσικού αερίου, κάνω απόσβεση το ταξί σε 4 χρόνια

Ο κ. Αλεξάνδρος Δασκαλής είναι 55 ετών. Ξεκίνησε να εργάζεται ως επαγγελματίας ταξιτζής το 1988, ενώ στην πορεία άλλαξε επάγγελμα και για 25 χρόνια ήταν οδηγός σε εταιρεία μεταφοράς καυσίμων.

Τώρα κατέληξε και πάλι στο ταξί ως μια σίγουρη επαγγελματική λύση και με την χρόνια εμπειρία του στους δρόμους και στα καύσιμα, μας δίνει τη δική του άποψη για την επιλογή του φυσικού αερίου.

Ποιο επαγγελματικό όχημα έχετε επιλέξει;

Το αυτοκίνητο που έχω αυτή τη στιγμή είναι ένα Skoda Octavia με φυσικό αέριο, μοντέλο του 2016. Το προηγούμενο όχημά μου ήταν πάλι Skoda, αλλά με πετρέλαιο.

Πώς καταλήξατε στην επιλογή του φυσικού αερίου;

Το φυσικό αέριο είναι κατά 40% πιο φθηνό από το πετρέλαιο σαν κατανάλωση, γι’αυτό και θεωρώ ότι, τουλάχιστον για την ώρα, έχω κάνει καλή επιλογή. Στην πορεία δεν μπορώ να ξέρω τι θα γίνει. Κρίνοντας, πάντως, με βάση το οικονομικό κομμάτι, θεώρησα πως το φυσικό αέριο είναι η καλύτερη λύση.

Τι κόστος έχει για να γεμίσετε το ρεζερβουάρ;

Εμένα μου έρχεται γύρω στα 5 λεπτά το χιλιόμετρο, γιατί το φυσικό αέριο εδώ και 2 χρόνια δεν έχει ακριβύνει ούτε ένα λεπτό. Έχει σταθερή τιμή, δεν κάνει αυξομειώσεις, οπότε για κάθε βάρδια των 160-170 χιλιομέτρων που κάνω την ημέρα, θέλω περίπου 8-8.5 ευρώ. Σήμερα που μιλάμε έχω κάνει 150 χιλιόμετρα. Αν είχα πετρέλαιο θα ήθελα 14-15 ευρώ. Τώρα με φυσικό αέριο βάζω γύρω στα 7,50 ευρώ, σχεδόν τα μισά λεφτά.

Τι χρόνο απόσβεσης υπολογίζετε, σύμφωνα και με την οικονομία του καυσίμου;

Με βάση τα τωρινά δεδομένα, πιστεύω ότι στα 4 χρόνια θα έχω καλύψει το κόστος αγοράς του αυτοκινήτου. Έχω υπολογίσει ότι στα 133.000 χιλιόμετρα που έχω κάνει εγώ με το αυτοκίνητο αυτή τη στιγμή, έχω κέρδος γύρω στα 6.000 ευρώ σε κάτι λιγότερο από 2 χρόνια. Γενικά πιστεύω ότι αν ο κινητήρας βγάλει 300.000 χιλιόμετρα, σου κάνει απόσβεση το αυτοκίνητο. Στα 2 χρόνια δε μου έχει βγάλει κανένα πρόβλημα. Αν βγάλει άλλα 2 χρόνια όπως είναι, θα έχω βγάλει το κόστος του αυτοκινήτου και θα είμαι και κερδισμένος.

Ποια η γνώμη σας για τις επιδόσεις του αυτοκινήτου με το φυσικό αέριο; «Τραβάει»;

Είμαι απόλυτα ευχαριστημένος. Σε απόδοση θεωρώ ότι είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα, ίσως και καλύτερο. Είναι 1.400 κυβικά turbo και βγάζει 110 ίππους. Το προηγούμενο αυτοκίνητο με πετρέλαιο ήταν 1.900 κυβικά και έβγαζε ακριβώς τους ίδιους ίππους. Οπότε είμαι απόλυτα ικανοποιημένος. Στα 133.000 χιλιόμετρα που έχω κάνει δεν έχω παρατηρήσει το παραμικρό πρόβλημα.

Ποιο άλλο θεωρείτε ως σημαντικό πλεονέκτημα του φυσικού αερίου έναντι των άλλων καυσίμων;

Ίσως το βασικότερο από όλα τα πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου, πιστεύω πως είναι το γεγονός ότι αποτελεί το πιο καθαρό καύσιμο. Έρχεται μέσω αγωγών και όχι μέσω βυτιοφόρων ή κάποιο άλλο τρόπο, οπότε δε μπορεί να νοθευτεί και άρα είναι σίγουρη και η οικονομία του αλλά και η ποιότητά του.

Τα πρατήρια ανεφοδιασμού φυσικού αερίου είναι σχετικά λίγα στην Αττική. Σας έχει δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα αυτό;

Πολύ σπάνια. Το μοναδικό πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος είναι να περιμένει 20 λεπτά ή και μισή ώρα για να ανεφοδιαστεί. Αλλά το όχημα διπλού καυσίμου (βενζίνης-φυσικού αερίου) σου δίνει τη δυνατότητα να πας κάπου αλλού να ανεφοδιαστείς και να μην έχεις κανένα πρόβλημα.

Θα συστήνατε το φυσικό αέριο σε συναδέλφους σας οδηγούς ταξί;

Φυσικά. Από συζητήσεις που κάνω με άλλους συναδέλφους που σκοπεύουν να προχωρήσουν σε αντικατάσταση του αυτοκινήτου τους, πάνω από το 50% θα επιλέξει όχημα με φυσικό αέριο. Για μένα, είναι μία από τις καλύτερες επιλογές για όποιον θέλει να κάνει αγορά αυτοκινήτου.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.