Taxi & Driver
Beat

Λευκή απεργία στην Beat;

Εν μέσω διασταυρούμενων πυρών φαίνεται ότι βρίσκεται η εταιρία που διαχειρίζεται το app Beat.

Από τη μία η είσοδος νέων παιχτών στην αγορά σκληραίνει τον ανταγωνισμό και αφετέρου η απόφασή της να επιβάλλει νέες χρεώσεις στους συνεργαζόμενους οδηγούς, προκαλώντας αντιδράσεις επιπέδου λευκής-απεργίας, υπονομεύουν τις αναπτυξιακές προοπτικές.

Όσοι κινούνται στην Αθήνα χρησιμοποιώντας το app της Beat έχουν παρατηρήσει αυξημένους χρόνους αναμονής και αδυναμία εύρεσης οδηγού, κατάσταση που από την εταιρία αποδίδεται σε αυξημένη κίνηση, αν και δεν απαντά στα παράπονα των πελατών. Διαφορετικές είναι όμως οι εξηγήσει που δίνουν οι οδηγοί, καθώς αναφέρουν ότι η εταιρία έχει μονομερώς και εν μια νυκτί αυξήσει επιβάλλει νέες χρεώσεις σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων και ειδικών χρεώσεων, όπως είναι το αεροδρόμιο, τις οποίες χρεώνει -απέναντι στους οδηγούς- με flat rate, με προμήθεια δηλαδή 12%.

Σύμφωνα πάντα με τους οδηγούς η χρέωση αυτή είναι πολύ υψηλή, καθώς δεν λαμβάνει υπόψη επιπλέον χρεώσεις, όπως τα διόδια και περιορίζει επίσης το περιθώριο κέρδους τους σημαντικά. Η εκδοχή της εταιρίας προφανώς θα είναι διαφορετική, ωστόσο δεν έχει ενημερώσει γραπτά για τις θέσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο πολλοί οδηγοί αργούν ή και πολλές δεν απαντούν κλήσεις με αποτέλεσμα να ακυρώνονται αυτόματα ή από τον πελάτη και χρειάζονται δύο ή και τρεις κλήσεις μέσω του app για να υπάρξει απάντηση. Από την πλευρά της η εταιρία διαρρέει ότι ετοιμάζεται να εφαρμόσει σύστημα ποινών, εξαιρώντας οδηγούς που δεν απαντούν κλήσεις από τις επόμενες για κάποιες ώρες. Τέτοιου είδους μέτρα βεβαίως μπορεί να αποδυναμώσουν περαιτέρω τη θέση της ίδιας της εταιρίας και να αναγκάσουν οδηγούς και ιδιοκτήτες να αναζητήσουν επισταμένως εναλλακτικές λύσεις.

Ενστάσεις, έχουν επίσης διατυπωθεί για τις υψηλές χρεώσεις, τις προμήθειες των τραπεζών και τον τρόπο που γίνονται οι χρεώσεις.

Σε κάθε περίπτωση, οι εξελίξεις αυτές καταδεικνύουν υποβόσκουσες παθογένειες στην εταιρία που κατάφερε να ανατρέψει το βαθιά αντιδραστικό σκηνικό στην ελληνική αγορά ταξί.

Η εταιρία πάντως στο site της εμφανίζεται δυναμικά αναπτυσσόμενη ζητώντας να προσλάβει 75 ακόμα άτομα σε όλο το εύρος των εργασιών της.

Το θέμα αναδεικνύεται από το Crisis Monitor στο πλαίσιο της παρακολούθησης εταιρικών κρίσεων και προβλημάτων σε εταιρίες που ξεκίνησαν υπό το μοντέλο των startup και προσπάθησαν να επιβάλλουν δικούς τους κανόνες στην αγορά, εκμεταλλευόμενες -αρχικά- το κενό θεσμικού και ρυθμιστικού πλαισίου, αλλάζοντας τα δεδομένα.