Taxi & Driver
Lamborghini, Aston Martin, Honda
Lamborghini, Aston Martin, Honda: Κόλαση με 1.829 ίππους στην πίστα!

Lamborghini, Aston Martin, Honda: Κόλαση με 1.829 ίππους στην πίστα!

Δείτε τρία αυτοκίνητα, 28 κυλίνδρους και 1.829 ίππους. Ας κινηθούμε λίγο στο όριο, ανάμεσα στη λαγνεία, την πολυτέλεια και τη δύναμη.

Ας σταματήσουμε για μια στιγμή τώρα και ας φανταστούμε λοιπόν πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα αν τότε, παλιά, όταν παίζαμε μπάλα στα τσικό της γειτονιάς μας, αν είχαμε πάρει λίγο πιο σοβαρά το ποδόσφαιρο αντί για τη γλυκιά ζωή του καναπέ. Αν είχαμε ακούσει τον προπονητή μας και είχαμε δουλέψει το αριστερό μας πόδι για να ελέγχουμε τη μπάλα και όχι απλώς να το έχουμε για στήριγμα μην τύχει και πέσουμε. Αν είχαμε τρέξει πιο πολύ στο δάσος και δεν είχαμε πει ψέμματα ότι είμαστε κρυωμένοι, αν είχαμε εξασκηθεί στην τακτική και στις κεφαλιές. Επίσης αν δεν είχαμε δώσει την παραμικρή σημασία στα κορίτσια, στα αναψυκτικά, στις σοκολάτες και στα παγωτά.

Μη βρίζετε λοιπόν, διότι αν είχαμε κάνει όλα τα παραπάνω ίσως, λέμε ίσως, να μπορούσαμε τώρα να διαθέτουμε κάποιο από τα αυτοκίνητα που βλέπετε εδώ. Kι όμως σήμερα, ένας λουφαδόρος της προπόνησης και συνεπώς ένας εν δυνάμει εκατομμυριούχος που δεν προχώρησε, μπορεί να έχει μια δεύτερη ευκαιρία. Κι αυτό γιατί μπορεί να δοκιμάσει τρία αυτοκίνητα από εκείνα που θέλει και άνετα μπορεί να έχει στο γκαράζ του ο πολύς Κριστιάνο Ρονάλντο. Σήμερα μπορούμε να γκαζώσουμε σαν επαγγελματίες ποδοσφαιριστές, να κάψουμε λάστιχο και το λογαριασμό να τον πληρώσει ο… πρόεδρος.

Για να μη μακρηγορούμε: πρόκειται για ένα θέμα «Κόλαση!», όπως αναφέρεται και στον τίτλο. Μείνετε όμως μαζί μας. Έχουμε πολλά να διηγηθούμε. Ειδικά για την Lamborghini Huracan Performante. Ετούτη εδώ την καταπράσινη, τοξική βολίδα!

Ή καλύτερα ας την πούμε «ρουκέτα», ας μας επιτραπεί. Διότι μόλις ανασηκώσεις την κατακόκκινη ασφάλεια στην κεντρική κονσόλα και πιέσεις το διακόπτη από κάτω ο ήχος που ακούγεται μόνο με το πέταλο των φανατικών σε κάποιο ποδοσφαιρικό γήπεδο μπορεί να συγκριθεί και μάλιστα μόνο όταν η μπάλα καταλήγει στα αντίπαλα δίχτυα. Αληθινά, πόσο κολασμένος είναι ο ήχος που βγάζει ο 10κύλινδρος κινητήρας των 5,2 λίτρων και 640 ίππων. Το σύνολο είναι αυθεντικά σπορ και ο κινητήρας, ατμοσφαιρικός κατά παράδοση, ένας ελαφρά ντυμένος, τίμιος τύπος και όχι κάποιος «πολυλογάς» με ψεύτικη τούρμπο προφορά. Τη μουσική που βγάζουν οι εξατμίσεις μπορείς να την ακούσεις από τρεις δρόμους μακριά. Και οι εξατμίσεις είναι πραγματικά τεράστιες – χωράει ένα μεγάλο κινητό τηλέφωνο εκεί μέσα. Σχήμα λόγου δηλαδή…

Το εμπρός σπόιλερ φτάνει τόσο χαμηλά ώστε θα έκανε μέχρι και τους χειριστές εκχιονιστικού μηχανήματος να ζηλέψουν. Και πίσω, η αεροτομή θα μπορούσε να είναι μιας πρώτης τάξεως βάση για να ακουμπήσετε το ποτό σας μετά από μια κουραστική μέρα στους χιονισμένους δρόμους. Πραγματικά, ένα τόσο ωραία σμιλεμένο «πάγκο» δύσκολα θα βρείτε αλλού.

Ας ασχοληθούμε όμως και λίγο και με τα άλλα αυτοκίνητα και τα χαρακτηριστικά που έχουν η Aston Martin DB11 και το Honda NSX. Πρώτα η νέα Aston με κινητήρα 5,2 λίτρων και 12 κυλίνδρων. Ναι, σωστά διαβάσατε: 12 κύλινδροι! Κι από πάνω βάλτε και διπλή υπερτροφοδότηση. Δεν είναι όμως ακριβώς το ίδιο έντονος όσο είναι ο αντίστοιχος της Lambo. Εκείνος είναι καθαρό «heavy metal», εδώ πρόκειται μάλλον για μια συμφωνική ορχήστρα, άριστα ρυθμισμένη, να μην ξεφεύγει τόνος πουθενά – αυθεντική αρμονία. Σα να ακούς μια φιλαρμονική να παίζει Μπετόβεν. Πραγματικά εντυπωσιακό.

Και το Ηοnda NSX; Σίγουρα όχι το ίδιο μεγαλειώδες.  Με κάθε ειλικρίνεια: αν δείξετε στο γείτονα το νέο σούπερ σπορ μοντέλο σας, αξίας περίπου 200.000 ευρώ και βάλετε «μπρος» το συγκεκριμένο εξακύλινδρο κινητήρα, τότε σίγουρα εκείνος θα τρέξει να βρει το μεταχειρισμένο χλοοκοπτικό του για να δει πιο κάνει περισσότερο θόρυβο.

Αφήστε τον όμως να λέει, το γείτονα. Το κατακόκκινο σπορ μοντέλο που βλέπετε εδώ είναι ένα που θα ερωτευτεί κανείς με τη δεύτερη ματιά. Και τότε θα σας κάνει «κλικ». Εδώ δεν εργάζεται μόνο ένας V6 3,5 λίτρων τοποθετημένος στο κέντρο. Όχι, εδώ υπάρχει και νούμερο δύο πηγή της χαράς. Και νούμερο τρία και τέσσερα για να είμαστε σωστοί. Στον εμπρός άξονα βρίσκονται δύο ηλεκτρικά μοτέρ 37 ίππων. Ο V6 με τα δύο τούρμπο αναλαμβάνει τον πίσω άξονα ενώ υποστηρίζεται κι αυτός από μια ηλεκτρική μονάδα 48 ίππων. Αποτέλεσμα: συνδυαστική ισχύς 581 ίππων και σταθερά τόση αγριάδα όση έχει το λυκόσκυλο του γείτονα. Μπορείς να πιέσεις το μοτέρ αυτό πολύ ψηλά, μέχρι τις 7.500 σ.α.λ. και να λυσσάξεις με αυτό στην πίστα, χάρη και στο εντελώς αλάνθαστο εννιάρι αυτόματο κιβώτιο. Και παρόλη την τετρακίνηση μοιάζει διαρκώς με ένα κλασσικό σούπερ σπορ μοντέλο, με πολύ ζωντανό πίσω μέρος. Αν το παρακάνει κανείς με το στρίψιμο το ιαπωνικό τέρας δεν δυσκολεύεται να ελαφρώσει πίσω, χωρίς όμως να «δαγκώνει» ποτέ καθώς παραμένει διαχειρίσιμο. Πίσω στα δικά μας όμως: σε αυτό το Honda μπορείς να βάλεις ακόμα κι έναν μέτριο οδηγό, να τον αφήσεις στην πίστα κι όμως εκείνος να κινηθεί πάρα πολύ γρήγορα. Ας προσπαθήσουμε το ίδιο με τους άλλους δύο φίλους της… μουσικής.

Lamborghini Huracan Performante – ακόμα και το όνομα σου ανοίγει την όρεξη, σχεδόν φαντάζεσαι τρως σπαγγετίνι μέσα από ένα κεφάλι παρμεζάνα. Προσοχή όμως! Όποιος το παρακάνει με τέτοια γεύματα δύσκολα θα χωράει στα στενά σπορ καθίσματα. Ντυμένα με αλκαντάρα δείχνουν πραγματικά cool με τις πράσινες γραμμές πάνω τους σαν φλέβες. Το μπες-βγες όμως μπορεί να σε εξαντλήσει, ειδικά αν έχεις παρατήσει νωρίς το ποδόσφαιρο και ασχολείσαι έκτοτε τακτικά με τα αναψυκτικά και τα γλυκά. Συμβουλή μεταξύ φίλων: μην το επιχειρήσετε ποτέ ως επίδειξη προκειμένου να εντυπωσιάσετε μια γυναίκα. Θα πάει εντελώς λάθος.

Ξεκινάμε λοιπόν. Και καλό είναι εδώ να μιλήσουμε λίγο για τα… ALA. «Active Lamborghini Aerodynamics» είναι τα αρχικά και συνεπάγονται τη ρυθμιζόμενη αεροτομή, τον «πάγκο» δηλαδή που αναφέραμε νωρίτερα, την αυξημένη ροπή και το κατά 40 κιλά μειωμένο βάρος. Το τελευταίο βέβαια πάει στράφι αν ο οδηγός είναι απρόσεκτος όπως αναφέραμε.

Τότε βέβαια είναι που πατάς τέρμα το πεντάλ του γκαζιού, η αδράνεια σε κολλάει πάνω στο κάθισμα και σφίγγεις τα δόντια γερά, διότι αυτό το κτήνος θέλει μόλις 3 δλ. για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα, λες και κάπου μπροστά μοιράζουν χρήματα. Και τα μάγουλά σου αρχίζουν να πηγαίνουν προς τα πίσω, σχεδόν μέχρι τα αυτιά καθώς σε 9 συνολικά δευτερόλεπτα η ηλεκτρονική «βελόνα» του κοντέρ έχει ξεπεράσει την ένδειξη «200 χλμ./ώρα».  Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας όμως! Η πράσινη ρουκέτα κατακεραυνώνει τις στροφές και την ίδια ώρα τα ηλεκτρονικά της πειράζουν μια σειρά από κλαπέτα τόσο στο εμπρός σπόιλερ αλλά και εμπρός από το πίσω σπόιλερ και μάλιστα μόνο από τη μία πλευρά, έτσι ώστε να πιέζουν περισσότερο τον εσωτερικό τροχό και να κρατάνε πιο καλά κολλημένο το αυτοκίνητο στην άσφαλτο. Αχ αυτοί οι Ιταλοί! Μόνο και μόνο για κάτι τέτοια, αξίζει να τους αγαπά κανείς.

Μετά όμως περνάμε σε επαρχιακό δίκτυο με λακούβες και ανωμαλίες. Όσο φυλαγμένα και να οδηγήσεις όλες οι ανομοιομορφίες περνάνε μέσα, στα πλευρά σου και στη μέση σου. Και φτάνει η ώρα να βγεις από το αυτοκίνητο. Αλήθεια, γιατί οι υψηλές επιδόσεις πρέπει πάντα να είναι τόσο απαιτητικές;

Υπάρχει όμως και η Aston Martin. H DB11 είναι η μοναδική από τη συγκεκριμένη τριπλέτα η οποία έχει δύο θέσεις έκτακτης ανάγκης πίσω, οπότε παίρνει αρκετούς πόντους για καθημερινή χρήση. Εντάξει, δεν πρόκειται να μπεις ποτέ εκεί να κάτσεις αν δεν είσαι παιδί. Ωστόσο και η σκέψη μόνο, μετράει. Αυτή η βρετανίδα όμως, έτσι με τη λευκή φορεσιά της, το ονειρεμένο σώμα, τις διακριτικές καμπύλες και τις μικρές γωνίες πραγματικά ενθουσιάζει. Σα να βάζεις το νικητήριο γκολ στην παράταση του αγώνα. Αληθινή ανατριχίλα. Οι «Εγγλέζοι» μπορεί να μην είναι καλοί στα πέναλτι αλλά οι ιδέες δεν τους λείπουν. Αλλιώς πώς να εξηγήσει κανείς ότι υπάρχουν αεραγωγοί πίσω ώστε να καθοδηγείται ο αέρας γύρω από την τρίτη κολώνα του πλαισίου προς ένα ειδικό κανάλι και να ξαναβγαίνει μετά έξω μέσα από ωπές πάνω στο πορτ-μπαγκάζ. Ή πώς γίνεται ένα σχεδόν αόρατο πίσω σπόιλερ να φροντίζει για κάθετη δύναμη. Με τους Άγγλους γίνεται. Φυσικά δύσκολα σκέφτεσαι ότι η Αston θα μπορούσε να αντέξει να ακολουθήσει ρυθμό πίστας. Επιλέγεις το πρόγραμμα Sport-Plus και το κεντρικό πολυόργανο λάμπει με κατακόκκινο χρώμα την ώρα που το δωδεκακύλινδρο τέρας σπρώχνει εμπρός με 700 Nm διαθέσιμα ήδη από της 1.500 σ.α.λ.. Αυτό βέβαια δεν θα κάνει την Aston Martin την αρχόντισσα των στροφών. Εξάλλου είναι και λίγο «τσουπωτούλα»: 1.915 κιλά ζυγίζει ή αλλιώς 500 πάνω από τη Huracan και 150 πάνω από το υπερσύγχρονο Honda με τους τέσσερις κινητήρες. Τότε όμως βγαίνεις σε επαρχιακό δρόμο, παίζεις με το χειριστήριο του Navi το οποίο η Aston αγόρασε από τη Mercedes και συγχωρείς ακόμα και το ότι αυτό το υπεραυτοκίνητο έχει καθίσματα σε άσπρο και μπλε, καθόλου ταιριαστά με το υπέροχο αμάξωμα. Κι αυτό γιατί η DB11 είναι τελικά το αυτοκίνητο που θες, εκείνο με το οποίο θες να ταξιδέψεις πιο μακριά.

Ειλικρινά, γιατί να παρατήσω το ποδόσφαιρο όταν ήμουν τόσο μικρός;

Η άποψή μας
Τρία σούπερ σπορ μοντέλα, τρία απλησίαστα αυτοκίνητα. Ποιο θα διαλέγατε ως εκατομμυριούχος; Τη Lambo για καταιγιστική οδήγηση μιας ώρας, διότι μετά αρχίζει και ενοχλεί. Το Honda είναι ευέλικτο αλλά ακούγεται πραγματικά αναιμικό. Εμείς θα πηγαίναμε προς την Aston Martin. Έχει τη δύναμη, το στιλ αλλά και την κουλτούρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Lamborghini Huracan Performante 5,2 λτ. V10, 640 ίπποι 
Κινητήρας V10
Κυβισμός 5.204 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς 640 ίπποι
Βάρος 1.382 κιλά
Τελική 325 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα 2,9 δλ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Aston Martin DB11 5,2 λτ. V12, 608 ίπποι 
Κινητήρας V12 Βiturbo
Κυβισμός 5.204 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς 608 ίπποι
Βάρος 1.915 κιλά
Τελική 322 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα 4,4 δλ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Honda NSX 3,5 λτ. V6, 581 ίπποι 
Κινητήρας V6 Biturbo συν 3 ηλεκτροκινητήρες
Κυβισμός 3.493 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς 581 ίπποι
Βάρος 1.762 κιλά
Τελική 308 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα 3,2 δλ.

Πηγή: AutoΤρίτη σε συνεργασία με το AutoBild


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.