Taxi & Driver
αυτοκίνητα σταθμευμένα το ένα πίσω από το άλλο
Κυριάκος Μητσοτάκης: Απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης από το 2030

Κυριάκος Μητσοτάκης: Απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης από το 2030

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την απόφαση του, για απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών φορτηγών εσωτερικής καύσης από το 2030. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι από το 2025, όλα τα νέα ταξί θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά, ενώ τα οχήματα ενοικίασης, υποχρεώνονται μέχρι τότε να έχουν μεταφέρει το 33% του στόλου τους, στην ηλεκτροκίνηση. 

Βέβαια, αυτοί οι δύο στόχοι του Πρωθυπουργού συνδέονται άμεσα με τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προστασία του περιβάλλοντος μέσω της υλοποίησης της “Πράσινης Συμφωνίας”. Η μετάβαση από τα συμβατικά αυτοκίνητα στα ηλεκτρικά θα γίνει μέσω του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, το οποίο αφορά αποκλειστικά επιδοτήσεις για καθαρές μετακινήσεις. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες για τα σχέδια της κυβέρνησης στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2030, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Η “Πράσινη Συμφωνία” είναι η αιτία της απαγόρευσης 

Η είσοδος της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση είναι μία απόφαση που συνδέεται με τις απαιτήσεις της “Πράσινης Συμφωνίας”. Στόχος της συμφωνίας είναι η προστασία του περιβάλλοντος, μέσω της αντιμετώπισης του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, φαίνεται ότι πρώτος κλάδος που πρέπει να αλλάξει, είναι αυτός των μεταφορών. Οι νέοι τρόποι κινητικότητας και η μετάβαση από τους κινητήρες diesel και βενζίνης προς την ηλεκτροκίνηση θα μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η Κυβέρνηση θέλει να απαγορεύσει την εισαγωγή αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών εσωτερικής καύσης. Φυσικά, το 2025 εκτός από τα καινούρια οχήματα, πιθανότητα θα απαγορευτεί και η εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων εσωτερικής καύσης, για να μην δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός. 

Ηλεκτροκίνηση στο 33% του στόλου των ενοικιαζόμενων οχημάτων

Ο Πρωθυπουργός, κύριος Κυριάκος Μητσοτάκης, ανακοίνωσε ότι από το 2025 θα πρέπει το 33% των ενοικιαζόμενων οχημάτων να είναι είτε ηλεκτρονικά είτε μηδενικών ρύπων. Μάλιστα, αυτός ο κλάδος δεν αφορά μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά και τις γουρούνες, τα δίκυκλα ή τα τρίκυκλα οχήματα που νοικιάζουν οι εταιρείες στα νησιά και τις πόλεις. Το συγκεκριμένο μέτρο είναι πολύ σημαντικό για την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, καθώς οι επιχειρήσεις ενοικίασης, διαχειρίζεται ένα πολύ μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων. Φυσικά, για όσες εταιρείες δυσκολεύονται να αλλάξουν τα συμβατικά οχήματα, θα δοθούν επιχορηγήσεις από το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”. 

αυτοκίνητα στο δρόμο
Ηλεκτροκίνηση στο 33% του στόλου των ενοικιαζόμενων οχημάτων

Χρηματοδοτήσεις από το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά” 

Μέσα στο πλαίσιο της “Πράσινης Συμφωνία”, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δημιουργήσει προγράμματα χρηματοδότησης, για να βοηθήσει τους οδηγούς να ακολουθήσουν τα σχέδια της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, μέσω του οποίου δίνονται επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα, το πρόγραμμα αφορά ηλεκτρικά πατίνια, scooters και αυτοκίνητα, καλύπτοντας μέχρι και το 70% του τελικού κόστους. Όσοι επαγγελματίες οδηγοί δεν έχουν τα χρήματα ώστε να αντικαταστήσουν το συμβατικό ταξί με ένα ηλεκτρικό, μπορούν να λάβουν μέρος στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Αν πληρούν τα κριτήρια που έχουν οριστεί από την Ένωση, θα αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό ταξί, με το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων να καλύπτονται από την επιδότηση. 

Εκτός από την επιχορήγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, βοηθά την κυβέρνηση να διαμορφώσει τις υποδομές που χρειάζεται. Παραδείγματος χάριν, παρέχει στο κράτος τα ποσά που απαιτούνται για την δημιουργία περισσότερων σημείων φόρτισης. Σήμερα, η Ελλάδα δεν διαθέτει πολλά μέρη στα οποία ένας οδηγός μπορεί να φορτίσει γρήγορα και εύκολα το αυτοκίνητό του. Όμως, μέσω του προγράμματος σταδιακά αυξάνονται οι ταχυφορτιστές και γενικότερα τα σημεία φόρτισης.  

Αύξηση των πωλήσεων στα οχήματα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030

Βέβαιο είναι ότι μέσα στα επόμενα 9 χρόνια, οι εταιρείες που παράγουν οχήματα εσωτερικής καύσης θα αυξήσουν σημαντικά το τζίρος τους. Οι Έλληνες οδηγοί, όπως και πολλοί Ευρωπαίοι, δεν είναι εξοικειωμένοι με την ηλεκτροκίνηση, με αποτέλεσμα να αγοράσουν τα καινούρια μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Όσοι λατρεύουν τα συμβατικά οχήματα θα σπεύσουν να τα αποκτήσουν πριν την ισχύ της απαγόρευσης. Μάλιστα, σύμφωνα με τις βλέψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέχρι και το 2050 οι ιδιοκτήτες βενζινοκίνητων ή diesel οχημάτων, θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα. Όμως, είναι πολύ πιθανό να επιβληθούν επιπλέον φόροι στους οδηγούς αυτών των οχημάτων 

Φόρος Άνθρακα από το 2028 

Το 2028 αναμένεται να επιβληθεί ο “Φόρος Άνθρακα” για όσους έχουν νέα αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά φορτηγά εσωτερικής καύσης. Ειδικότερα, ο συγκεκριμένος φόρος μάλλον θα έρθει να αντικαταστήσει το Τέλος Ταξινόμησης. Ωστόσο, αν αυτό δεν συμβεί, το κόστος αγοράς των οχημάτων εσωτερικής καύσης θα αυξηθεί σημαντικά. Αν σκεφτεί κανείς ότι η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα παρουσιάσει μία αντίστοιχη μείωση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μέχρι το 2030 οι οδηγοί θα έχουν την επιλογή να αποφασίσουν με τι είδος καυσίμου θέλουν να μετακινούνται. 

Πηγές: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.