Taxi & Driver

Κυρανάκης: Συμβουλεύω τους φίλους μου ταξιτζήδες σε αυτή τη φάση να σκεφτούν πολύ σοβαρά το δικό τους επαγγελματικό μέλλον

Οι απόψεις του κ. Κυρανάκη για το ταξί και την Uber δεν άλλαξαν. Είναι οι ίδιες που διατυπώθηκαν πριν από δυο χρόνια και επισημοποίησαν την ταύτιση απόψεων (Uber – Νέα Δημοκρατία) για την επιχειρηματικότητα στις επιβατικές μεταφορές.

Η κοινή ιδεολογική αφετηρία (παγκοσμιοποίηση των αγορών και των υπηρεσιών) οριοθετεί και το μέλλον που σχεδιάζουν. Ο κ. Κυρανάκης κάλεσε τους ‘’φίλους ταξιτζήδες’’ να επανεξετάσουν το επαγγελματικό τους μέλλον…Ένα μέλλον προσαρμοσμένο στις τεχνολογικές εφαρμογές, στον πλούτο των επιχειρήσεων, χωρίς εργαζόμενους και χωρίς καμία πρόνοια για τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.

Αν μη τι άλλο – και παρότι βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο- ο κ. Κυρανάκης δεν κρύφτηκε πίσω από το δάχτυλό του. Αυτό είναι το πολιτικό προφίλ του άκρατου νεοφιλελευθερισμού και αυτό αντιπροσωπεύει. Αυτή είναι η ιδεολογική ταυτότητα της Νέας Δημοκρατίας και αυτή επικοινωνεί και διαφημίζει.

Ο καπιταλισμός που τρελάθηκε

Σε τι ακριβώς όμως έχει συνεισφέρει αυτός ο άκρατος νεοφιλελευθερισμός και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη; Με εξαίρεση την Γερμανία, οι ευρωπαϊκοί λαοί πλήττονται από ακραία λιτότητα, υψηλά ποσοστά ανεργίας και εργασιακές ανισότητες. Αυτή η εμμονή στον νεοφιλελευθερισμό αποτέλεσε δε και το εφαλτήριο για την άνοδο της ακροδεξιάς σε πολλές χώρες της Ένωσης. Είναι χαρακτηριστικές οι –απολογητικές- επισημάνσεις του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν ενώπιον της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ) στη Γενεύη, όπου κατήγγειλε τις παρεκκλίσεις ενός «καπιταλισμού που τρελάθηκε» αναφερόμενος σε οργανισμούς όπως το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) , ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ), που ευνοούν την οικονομική προσαρμογή σε βάρος των κοινωνικών δικαιωμάτων.

«Κάτι δεν λειτουργεί πλέον στον καπιταλισμό που ωφελεί όλο και περισσότερο ορισμένους. Δεν θέλω πλέον να θεωρούμε πως το θέμα της οικονομικής προσαρμογής και του χρέους υπερισχύει των κοινωνικών δικαιωμάτων», είπε ο Μακρόν.

Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος ήταν ο πρώτος ηγέτης που με τον όρο «Μινώταυρος του νεοφιλελευθερισμού» καταδίκασε ανοιχτά την επικυριαρχία του οικονομικού επί του θεσμικού, εντοπίζοντας την μετάλλαξη που επιφέρει ο νεοφιλελευθερισμός στις δημοκρατικές δομές και την αλλοίωση των αξιών του δυτικού πολιτισμού.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του κ. Κυρανάκη στον Sport 24 και στην σημερινή εκπομπή «Πνίξτε τον φουνταριστό»

Έκανα πρόπερσι μία δήλωση για την Uber. Ήταν δική μου προσωπική άποψη και όχι της Νέας Δημοκρατίας. Ο Κυριάκος διαφωνεί με αυτό που είπα.

Εγώ είπα, βλέποντας από το εξωτερικό, ότι πρέπει να δώσουμε στα νέα παιδιά την δυνατότητα να κάνουν το αυτοκίνητό τους Uber για να αυξήσουν το εισόδημά τους. Αυτή ήταν η άποψη μου. Τους καταλαβαίνω απόλυτα τους φίλους στα ταξί που νιώθουν ανησυχία.

Η Νέα δημοκρατία έχει πει τι θα κάνει στο πρόγραμμά της ανεξάρτητα με την δική μου προσωπική δήλωση. Έχει πει ότι θα υπάρχουν ίδιοι όροι, ίδια φορολογία, αδειοδοτήσεις μεταξύ όλων των οδηγών. Είτε είσαι σε μία πλατφόρμα τύπου Taxibeat, είτε είσαι σε ένα Ρ/Τ, είτε κάνεις γενικά το επάγγελμα του οδηγού. Θα υπάρχουν ίδιοι όροι, άρα οι ταξιτζήδες φίλοι μας δεν έχουν σε τίποτα να ανησυχούν από το πρόγραμμα της Ν.Δ.

Τώρα η δική μου προσωπική άποψη είναι ότι μετακινούμαστε σε μία εποχή που αυτό το επάγγελμα του οδηγού ανεξάρτητα αν είσαι Uber ή ταξί περνάει σε άλλη φάση. Σε λίγα χρόνια και στην Ελλάδα θα έχουμε αυτοκινούμενα αυτοκίνητα Shelf driving cars θα έχουμε μία μετάβαση στο share economy. Όταν όλες οι μελέτες λένε ότι τα αυτοκίνητά μας είναι το 95% του χρόνου τους παρκαρισμένα, μπαίνουμε σε ένα μοντέλο που και άλλες χώρες έχουν μπει σε ένα μοντέλο όπου μοιράζεσαι. Όπως μοιράζεσαι ένα διαμέρισμα, μοιράζεσαι ένα αυτοκίνητο, μοιράζεσαι ένα χώρο εργασίας, έτσι θα γίνει και στα αυτοκίνητα. Άρα εγώ συμβουλεύω τους φίλους μου ταξιτζήδες σε αυτή τη φάση να σκεφτούν πολύ σοβαρά το δικό τους επαγγελματικό μέλλον. Διότι η διεθνής πραγματικότητα δείχνει ότι πάμε σε μοντέλο Shelf driving cars σε ένα μοντέλο που το επάγγελμα του οδηγού απειλείτε και δεν το λέει ο Κυρανάκης αυτό.

Αυτή είναι η ειλικρινής γνώμη μου για τους φίλους του ταξί. Φυσικά η Ν.Δ. θα διαφυλάξει ίδιους όρους. Τώρα αν εγώ στενοχώρησα κάποιους, πραγματικά δεν το έκανα με σκοπιμότητα, το έκανα γιατί αυτό ισχύει στο εξωτερικό και πίστεψα πως είναι ένας καλός τρόπος για τα νέα παιδιά να αυξήσουν το εισόδημά τους. ΄΄