Taxi & Driver

Κύπρος: «Παράνομοι οδηγοί ταξί μάς κλέβουν το ψωμί μας»

Κραυγή αγωνίας από τους οδηγούς ταξί, οι οποίοι ζητούν την άμεση παρέμβαση της πολιτείας.

Οι παράνομοι οδηγοί ταξί αποτελούν πληγή για τους νόμιμους ταξιτζήδες, που προσπαθούν να επιβιώσουν μέσα από το σκληρό αυτό επάγγελμα, όπως καταγγέλλει η ΠΟΑΤ – ΠΟΒΕΚ.

Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου:
«Πρέπει να γίνει αντιληπτόν ότι, όσα χρόνια υπηρεσίας και να έχουμε, δεν γινόμαστε πλούσιοι, ούτε ανεβαίνουμε βαθμίδες, ούτε πιάνουμε προαγωγές. Ένα ταξί έχει περίπου 6-7 χιλιάδες ευρώ έξοδα στη συντήρησή του, όπως καύσιμα, ασφάλειες, μηχανικούς, ηλεκτρολόγους. Και αυτά, είτε έχεις είτε δεν έχεις δουλειά»

«Ξέρεις πώς είναι να ξυπνάς στα άγρια χαράματα με καταιγίδες έξω για να τρέξεις να παραλάβεις μια κούρσα που θα δώσει 20 ευρώ που τόσο έχεις ανάγκη; Και μετά να κάθεσαι σπίτι όλη μέρα, γιατί δεν έχεις ποιον να εξυπηρετήσεις; Ξέρεις πώς είναι να έχεις να μεγαλώσεις ένα και δύο παιδιά και να έχεις ακινητοποιημένο το όχημα, λόγω έλλειψης δουλειάς; Ξέρεις πώς είναι να θεωρείσαι ότι δουλεύεις ολόχρονα και να μη δικαιούσαι κάποιαν άλλη στήριξη, ενώ, στην ουσία, τους έξι μήνες κάθεσαι;».

Με αυτά τα ερωτήματα ξεκίνησε η κουβέντα μας με τον Πρόεδρο των Αστικών Ταξί Λεμεσού, της ΠΟΑΤ και ΠΟΒΕΚ, Κωνσταντίνο Κωνσταντίνου. Χείμαρρος παραπόνων, όχι άδικα, όπως ο ίδιος ισχυρίζεται, εφόσον θεωρεί πως η Πολιτεία δεν προστατεύει, όπως θα έπρεπε, τους οδηγούς ταξί.

Ζητούν και τα ρέστα

Αφορμή για την κουβέντα μας στάθηκε η ανακοίνωση για τη στάση εργασίας που επρόκειτο να πραγματοποιήσουν, η οποία, όμως, αναβλήθηκε μετά την παρέμβαση των Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Οι τελευταίες προχώρησαν σε διευκρίνιση των ζητουμένων για τις αιτήσεις πληρωμής εισφορών των οδηγών ταξί, γεγονός που ανακούφισε εν μέρει τους οδηγούς, αλλά δεν εφησύχασε. Ο κ. Κωνσταντίνου εξήγησε στη «Σ» ότι το επάγγελμα περνά εδώ και πολλά χρόνια κρίση και δεν μπορεί να αντέξει οποιεσδήποτε άλλες ταλαιπωρίες ή περικοπές. «Εμείς θα προσκομίσουμε, όπως μας ζητούν, τα δύο ΜΟΤ.

Επίσης, όσοι έχουν παιδιά που σπουδάζουν, θα προσκομίσουν βεβαίωση για τα έξοδα σπουδών των παιδιών. Αυτά ζήτησαν, αυτά έχουμε να δώσουμε και τίποτε άλλο. Αν, τώρα, δεν γίνουν δεκτές οι αιτήσεις, θα είμαστε όλοι μαζί παρόντες στο Προεδρικό! Πρέπει να γίνει αντιληπτόν ότι, όσα χρόνια υπηρεσίας και να έχουμε, δεν γινόμαστε πλούσιοι, ούτε ανεβαίνουμε βαθμίδες, ούτε πιάνουμε προαγωγές.

Ένα ταξί έχει περίπου 6-7 χιλιάδες ευρώ έξοδα στη συντήρησή του, όπως καύσιμα, ασφάλειες, μηχανικούς, ηλεκτρολόγους. Και αυτά, είτε έχεις είτε δεν έχεις δουλειά. Όσο για τα έσοδά μας, τον χρόνο, μεικτά, αυτά κυμαίνονται από 17 μέχρι 22 χιλιάδες. Δηλαδή, βγάζουμε περίπου 1000 με 1200 ευρώ τον μήνα, δουλεύουμε 12 ώρες καθημερινά και γιορτές και αργίες, και όποια ώρα χρειαστεί. Δουλειά, όπως παλιά, δεν υπάρχει, πώς να το κάνουμε;

Η δουλειά μας είναι με τον τουρισμό, κυρίως, άρα, όταν είναι καλοκαίρι. Σήμερα έχουμε δουλειά, αύριο δεν έχουμε. Δουλεύουμε όπως τα ξενοδοχεία τα πεντάστερα, που κλείνουν για ανακαίνιση κάποιους μήνες. Όμως, αυτά στέλνουν τους υπαλλήλους τους στο ανεργιακό, εμείς πού να πάμε; Αν έκαναν κάποιες ενέργειες, ώστε να μένουν ανοικτά τον χειμώνα και να προσέλκυαν τουρισμό, τότε θα μπορούσαμε και εμείς να επιβιώναμε λίγο καλύτερα».

Οι παράνομοι που κλέβουν το μεροκάματο

Στη σωρεία προβλημάτων έρχεται να προστεθεί και η ύπαρξη παράνομων οδηγών ταξί, που «κλέβουν» τους πελάτες, όπως καταγγέλλει ο κ. Κωνσταντίνου. «Υπάρχουν παντού και οι περισσότεροι είναι ξένοι. Τους βλέπουμε στα αεροδρόμια, σε τουριστικά εκδρομικά σημεία, τους βλέπουμε να κάνουν συχνές διαδρομές και προχωρήσαμε σε καταγγελία. Αλλά, όπως όλα τα άλλα σε τούτον τον τόπο, τίποτε δεν γίνεται. Αυτό το φαινόμενο υπάρχει τα τελευταία έξι με εφτά χρόνια.

»Στείλαμε επιστολές στους αρμοδίους, τους αναφέραμε και συγκεκριμένους αριθμούς επιγραφών, για να ελέγξουν, αλλά τίποτε. Η απάντηση του Τμήματος Οδικών Μεταφορών ήταν ότι πρέπει να αλλάξουν οι νομοθεσίες, για να προχωρήσουμε σε έλεγχο ιδιωτικών οχημάτων.

»Επίσης, οι περισσότεροι χρησιμοποιούν ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, για να μην τους ελέγξει κανείς. Καλά, αφού βλέπουμε με τα μάτια μας τι γίνεται, είναι δυνατόν τα ίδια αυτοκίνητα κάθε φορά να πηγαίνουν αεροδρόμιο δυο τρεις φορές την ημέρα και να δέχονται διαφορετικό κόσμο μέσα; Δεν φτάνει που το 40% της πελατείας μας πλέον χρησιμοποιούν συγκοινωνίες από τον καιρό που αναβαθμίστηκαν. Ελπίζουμε, απλώς, κάποτε να αλλάξει η κατάσταση».