Site icon Taxi & Driver

«Κλέβουν τον ιδρώτα μας με πρόσχημα την καινοτομία»

καινοτομία

«Κλέβουν τον ιδρώτα μας με πρόσχημα την καινοτομία»

Στάση αναμονής τηρούν οι ταξιτζήδες, που πραγματοποίησαν 9ωρη στάση εργασίας την Τρίτη, μαζική συγκέντρωση και πορεία ως το υπουργείο Οικονομικών, διαμαρτυρόμενοι για την «παράνομη και αυθαίρετη εισβολή της Uber στις επιβατικές μεταφορές».

Αφορμή ήταν οι πρόσφατοι έλεγχοι που έπιασαν στην «τσιμπίδα» 10 οχήματα με οδηγούς που προσέφεραν μεταφορικό έργο χωρίς να τηρούν τις διατάξεις του νόμου για τις συγκοινωνίες, ενώ ελέγχονται και για φορολογικές παραβάσεις που συνδέονται με τη δήλωση εσόδων από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Οι παραβάτες επρόκειτο να δικαστούν την Τρίτη, αλλά πήραν αναβολή και οι υποθέσεις τους θα εκδικαστούν σε δέκα ημέρες. Αντιμετωπίζουν ποινή φυλάκισης έξι μηνών και πρόστιμο 3.000 ευρώ.

Διαβάστε ακόμη: Τι εννοείτε; Δεν είναι υπεύθυνη στάση το Κούγκι;

Η προειδοποιητική κινητοποίηση ξεκίνησε στις 8 π.μ. και δύο ώρες αργότερα πάνω από 2.000 ταξιτζήδες είχαν κατακλύσει την οδό Μάρνη, όπου είναι η έδρα του ΣΑΤΑ. Σημειώθηκαν μικροεπεισόδια με κάποιους συναδέλφους τους που δεν μετείχαν στη στάση εργασίας, ενώ μεγαλύτερη ένταση δημιουργήθηκε όταν εντόπισαν οδηγό που συνεργάζεται με την Uber. «Θα γίνει Κούγκι», προειδοποίησε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδίας ιδιοκτητών ταξί, πρόσθεσε όμως: «Το πιο εύκολο για τη διοίκηση ήταν να επιλέξει τον ρόλο του ήρωα και να σηκώσει το λάβαρο της επανάστασης, με απρόβλεπτες συνέπειες για τον κλάδο. Τότε θα ήμασταν αρεστοί σε όλους. Προτιμήσαμε όμως την υπεύθυνη στάση και τη λύση του προβλήματος μέσα από το νομοσχέδιο, την κατά μέτωπο αντιπαράθεση με εταιρείες και πλατφόρμες που με πρόσχημα την καινοτομία, κλέβουν τον ιδρώτα μας και υπονομεύουν το μέλλον μας».

Στο υπουργείο Οικονομικών

Η πορεία κατέληξε στο Σύνταγμα, όπου αντιπροσωπεία του ΣΑΤΑ συναντήθηκε με συνεργάτη του Ευκλείδη Τσακαλώτου, ο οποίος τους διαβεβαίωσε πως την ερχόμενη εβδομάδα θα οριστεί συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών ή με τον αναπληρωτή υπουργό Γ. Χουλιαράκη. «Υπάρχουν πράγματα που λέγονται αλλά δεν γίνονται και πράγματα που γίνονται αλλά δεν λέγονται. Επιλέξαμε το δεύτερο», ενημέρωσε τους συγκεντρωμένους ο Θύμιος Λυμπερόπουλος και επικαλέστηκε πληροφορίες από το υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με τις οποίες το νομοσχέδιο θα κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή για ψήφιση.

Μεταξύ άλλων προβλέπει ότι οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες διαμεσολάβησης θα μπορούν να λειτουργούν στη χώρα μας με την προϋπόθεση ότι θα έχουν έδρα ή παράρτημα στην Ελλάδα, θα εφαρμόζουν τη νόμιμη τιμολογιακή πολιτική και θα συνεργάζονται με επαγγελματίες οδηγούς.

Οι ρυθμίσεις αυτές έχουν πλέον την έγκριση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, το οποίο αποδέχθηκε τον αθέμιτο ανταγωνισμό που δέχονται τα ταξί σε όλη την Ευρώπη και εξασφάλισε ένα εργαλείο στις κυβερνήσεις για να πάρουν μέτρα που εξασφαλίζουν δικαιοσύνη στην οικονομία και την επιχειρηματικότητα.

Άρθρο της Χαράς Τζαναβάρα, www.efsyn.gr

Exit mobile version