Taxi & Driver
Ταξί πάτρα
Καταγγελίες προς ταξιτζήδες στη Πάτρα για παραβατική συμπεριφορά

Καταγγελίες προς ταξιτζήδες στη Πάτρα για παραβατική συμπεριφορά

Η ασφάλεια είναι το παν για αυτό είναι σημαντικό όταν καλούμε ένα ταξί να μην αισθανόμαστε το φόβο ότι θα πάει κάτι στραβά. Για να κερδίσει ο ο οδηγός την εμπιστοσύνη μας το μόνο που χρειάζεται να κάνει, είναι να μας συμπεριφερθεί με σεβασμό και ευγένεια. 

Αυτές τις βασικές πρακτικές μάλλον ξέχασε ένας ταξιτζής της εταιρείας ραδιοταξί που χρησιμοποίησε μία νεαρή κοπέλα στη Πάτρα. Σύμφωνα με τη καταγγελία της, ο οδηγός προχώρησε σε παραβατική συμπεριφορά, ζητώντας τον αριθμό της, ενώ όταν σταμάτησε να τον καλεί για τις μεταφορές της άρχισε να την απειλεί. 

Με ποιο τρόπο φέρθηκε αντιεπαγγελματικά ο ταξιτζής; 

Όπως αποκάλυψε η κοπέλα σε συνέντευξη που έδωσε στο Dete, στην αρχή χρησιμοποιούσε κανονικά τις υπηρεσίες του Ράδια Ταξί, χωρίς να έχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Όμως, η ασφάλεια σταμάτησε, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε “όταν ένας ταξιτζής με την πρόφαση ότι θα μου κάνει καλύτερη τιμή, μου ζήτησε τον αριθμό του κινητού μου, ώστε να μου κάνει καλύτερη τιμή. Η πρόταση που μου έκανε ήταν απλή θα τον καλώ στο προσωπικό τηλέφωνο και θα με μετακινεί με χαμηλότερα κόμιστρα, χωρίς να το σκεφτώ, λοιπόν, ιδιαίτερα, έπεσα στην παγίδα του, δίνοντας τον αριθμό μου. 

Όλα κυλούσαν ήρεμα ώσπου μετά από ένα χρονικό διάστημα, αποφάσισα να καλέσω ένα διαφορετικό ταξί, στο οποίο ο οδηγός με προσέγγισε με αντίστοιχες αντιεπαγγελματικές πρακτικές όπως το προηγούμενο ταξί. Μόλις ο πρώτος  ταξιτζής έμαθε ότι μετακινήθηκα με άλλον άρχισε να μου τηλεφωνεί, απειλόντας και εκβιάζοντας με. Το πρόβλημα επεκτάθηκε όταν με είδε στο κέντρο της Πάτρας, καθώς σταμάτησε δίπλα μου και μου είπε να προτιμώ πάντα το πεζοδρόμιο”. 

Τι την παρακίνησε να μιλήσει; 

Η κοπέλα όπως είπε και στην συνέντευξη της, φοβόταν αλλά έχοντας πάντα στο πλευρό της, τις φίλες της, αποφάσισε να καταγγείλει την παράνομη και απρεπή συμπεριφορά του ταξιτζή. Στόχος της είναι να βγάλει στη δημοσιότητα τέτοιου είδους περιστατικά ώστε να μην επαναληφθούν. 

Ποια ήταν η αντίδραση του προέδρου του ραδιοταξί “18300”; 

Μετά από τη προσέγγιση της εφημερίδας “Νεολόγος των Πατρών”, ο πρόεδρος της εταιρείας με τα Ραδιοταξί, κύριος Κωνσταντίνος Τζουβέκα, εξέφρασε τις σκέψεις του πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. 

Ειδικότερα, τόνισε πολλές φορές ότι δεν έχει ξανά καταγραφεί στα ραδιοταξί παρόμοιο περιστατικό, προσπαθώντας να επισημάνει την σπανιότητα της κατάστασης. Δήλωσε ότι στόχος του Ραδιοταξί “18300” είναι να μεταφέρει με ασφάλεια τους πελάτες στον προορισμό του, κάτι το οποίο καταφέρνει με πολύ μεγάλη επιτυχία. Είναι σημαντικό η παραβατική συμπεριφορά να αντιμετωπίζεται με την πρέπουσα “ποινή”. 

εσωτερικό μέρος ενος ταξι
Ο στόχος του Ραδιοταξί είναι να μεταφέρει με ασφάλεια τους πελάτες

Ποια είναι η “τιμωρία” για όσους παρεμβαίνουν τους κανόνες; 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ραδιοταξί “18300”, οι παρεκκλίνουσες συμπεριφορές δέχονται σοβαρές τιμωρίες, ώστε να μην επαναληφθούν. Συγκεκριμένα, με βάση τον εσωτερικό κανονισμό του Ραδιοταξί, όποιος συνάδελφος δώσει το προσωπικό του τηλέφωνο αντί για τα επίσημα στοιχεία του, σταματά αυτόματα η συνεργασία του με την εταιρεία, με αποτέλεσμα να μην έχουν τη δυνατότητα να πάρουν πελάτες από το “18300”. Παράλληλα, θα πρέπει να απολογηθεί για τις πράξεις του στη διοίκηση. 

Ποιες θεωρεί ο κύριος Τζουβέκας ότι είναι οι αιτίες για την παραβατική συμπεριφορά; 

Ο κύριος Τζουβέκας χωρίς να θέλει να ελαφρύνει την μεριά του οδηγού προσπάθησε να απολογηθεί και για τις δύο πλευρές. Ανέφερε ότι η μείωση του τζίρου κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με λιγοστούς πελάτες να κυκλοφορούν στους δρόμους ειδικά τους πρώτους μήνες της καραντίνας, σίγουρα αποτελεί κίνητρο για να παραβεί ένας ταξιτζής τους κανόνες του Ραδιοταξί. 

Ωστόσο, συνέχισε λέγοντας ότι και οι πελάτες θα πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν συνεννούν σε τέτοιου είδους πρακτικές, καθώς είναι πολύ εύκολο να γίνουν θύματα απρεπών συμπεριφορών. Αυτό είναι πιθανό να συμβεί γιατί το αυτοκίνητο με το οποίο θα μετακινηθούν δεν θα είναι πιστοποιημένο, ούτε θα έχουν γίνει οι απαιτούμενες απολυμάνσεις, με λίγα λόγια ο πελάτης δεν θα είναι ασφαλής. 

Πως προστατεύει η εταιρεία Ραδιοταξί τους πελάτες από παραβατικές συμπεριφορές; 

Ο κύριος τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες με Ραδιοταξί παρέχουν ασφάλεια στους επιβάτες είναι μέσω του συστήματος τηλεματικής με το οποίο καταγράφονται όλα. Όταν ο πελάτης καλέσει το ταξί η εταιρεία γνωρίζει ποιος θα είναι ο οδηγός που θα τον παραλάβει, τι αυτοκίνητο θα χρησιμοποιήσει, σε τι κατάσταση βρίσκεται και τι διαδρομή θα ακολουθήσει. Με τα tablets καταγράφεται ολόκληρη η πορεία του ταξιτζή σε πραγματικό χρόνο, ώστε να μπορεί η εταιρεία να ελέγχει ανά πάσα στιγμή το όχημα. Επίσης, με την ίδια τεχνολογία δίνεται η δυνατότητα υπολογισμού της τιμής που θα πρέπει να πληρώσει ο επιβάτης, ώστε να μην γίνονται λάθη. 

εσωτερικο αμαξιου
Τα ραδιοταξί παρέχουν ασφάλεια στους επιβάτες μέσω του συστήματος της τηλεματικής.

Ποια ήταν η δήλωση του προέδρου του Ραδιοταξί “Radio Taxi Express”; 

Ο πρόεδρος του Ραδιοταξί “Radio Taxi Express”, κύριος Γεώργιος Παπακωνσταντινόπουλος, χαρακτήρησε τη παραβατική συμπεριφορά του οδηγού ως πλήρως αντιεπαγγελματική. Τόνισε ότι, όπως και άλλες εταιρείες με Ραδιοταξί, έτσι και στη δική του, έχουν εφαρμόσει τη τεχνολογία της τηλεματικής ώστε να αποφεύγονται όσο το δυνατόν περισσότερα προβλήματα και συγχρόνως να εξασφαλίζεται η ασφάλεια  επιβατών και οδηγών. 

Όμως, όπως σε όλα τα επαγγέλματα έτσι και στα ταξί, υπάρχουν μερικοί οδηγοί που θα παραβούν τους κανόνες στην προσπάθεια τους να ξεγελάσουν τον επιβάτη προς όφελος τους. Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, “δεν μπορώ να αποκαλέσω συναδέλφους, τους ταξιτζήδες που προτιμούν να λειτουργούν ως παράσιτα, καταστρέφοντας τη θετική εικόνα του κλάδου μας”. 

Τι προτρέπει ο κύριος Παπακωνσταντινόπουλος τους πελάτες να κάνουν για να αποφύγουν τις παραβατικές συμπεριφορές; 

Ο κύριος Παπακωνσταντινόπουλος υπογράμμισε ότι δεν θα πάψει η “Radio Taxi Express” να προσπαθεί να “ξεριζώσει” τους παραβάτες, όμως για να το πετύχει χρειάζεται και τη βοήθεια των πελατών, τους οποίους παρότρυνε να δραστηριοποιηθούν. Επεσήμανε όλοι οι επιβάτες πρέπει να καταλάβουν ότι όταν συνδιαλέγονται με έναν οδηγό, ανταλλάσσοντας τα προσωπικά τους στοιχεία, το μόνο που καταφέρνουν είναι να διευρύνουν το πρόβλημα. Δεν είναι δυνατόν ένας ταξιτζής που φέρεται αντισυναδελφικά, καταπατώντας τον κώδικα ηθικής δεοντολογίας  να δείξει σεβασμό στον πελάτη. 

Πρότεινε, λοιπόν, στους επιβάτες να μην ανταλλάσουν προσωπικές πληροφορίες στους οδηγούς των ταξί και να προτιμούν πιστοποιημένες υπηρεσίες ταξί, οι οποίες έχουν αυστηρούς κανόνες λειτουργίας, διασφαλίζοντας την καλύτερη εξυπηρέτηση τους. Συγχρόνως, παρότρυνε κάθε πελάτη που έχει υποστεί απρεπείς συμπεριφορές να μην φοβάται να το καταγγείλει, καθώς όπως δήλωσε στην “Radio Taxi Express” θέλουμε να “χτίσουμε” μία σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη και δεν θα αφήσουμε καμία μειοψηφία, κανέναν συνάδελφο, να χαλάσει αυτή τη σχέση”. 

Οι επιβάτες πρέπει να μην ανταλλάσουν προσωπικές πληροφορίες τους με τους οδηγούς των ταξί.
Οι επιβάτες πρέπει να μην ανταλλάσουν προσωπικές πληροφορίες τους με τους οδηγούς των ταξί.

Τι έκανε η “Radio Taxi Express” μόλις ενημερώθηκε για το περιστατικό; 

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κύριος Παπακωνσταντινόπουλος, “στην “Radio Taxi Express” έχουμε ως στόχο την ασφάλεια των επιβατών, για αυτό το λόγο μόλις ενημερωθήκαμε για το περιστατικό, αμέσως προχωρήσαμε σε εξονυχιστικό έλεγχο”. Μάλιστα, φαίνεται ότι η εταιρεία κάθε χρόνο επικοινωνεί με τους πελάτες της, θέλοντας να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες της. Απώτερος σκοπός να ανταποκρίνεται με το καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες των επιβατών.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.