Taxi & Driver
Καραμπόλα οχήματων
Καραμπόλα: Ποιος φτάει;

Καραμπόλα: Ποιος φταίει;

Η ασφάλεια του αυτοκινήτου είναι πολύ σημαντική τόσο για την ασφάλεια του ίδιου του οδηγού όσο και των άλλων οχημάτων. Η σύγκρουση με ένα ή με πολλά αυτοκίνητα μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στους συμμετέχοντες, τόσο σωματικές όσο και οικονομικές.

Μπορεί η καραμπόλα, για παράδειγμα, να μην είναι ένα πολύ συνηθισμένο φαινόμενο, όμως συμβαίνει και σίγουρα οι οδηγοί πρέπει να γνωρίζουν, ποιος φτάει τελικά και ποιος πληρώνει τις ζημιές.

Ως γενικό κανόνα μπορεί να κρατήσει κάποιος, ότι στην καραμπόλα ο πίσω αποζημιώνει τον μπροστά, γιατί θεωρητικά φταίει.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την υπαιτιότητα σε μία καραμπόλα, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου.

Καραμπόλα με εν κινήσει οχήματα

Αν ένας οδηγός πέσει στον μπροστινό του, ενώ και τα δύο οχήματα είναι εν κινήσει, τότε κατά γενικό κανόνα, ο πίσω αποζημιώνει τον μπροστά.

Δηλαδή, ασφαλιστική του πρώτου οδηγού, θα καλύψει τις ζημιές που προκλήθηκαν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του δεύτερου ιδιοκτήτη.

Μάλιστα, ο οδηγός που χτύπησε το μπροστινό αυτοκίνητο, θα πρέπει να καλύψει με δικά του έξοδα, ότι ζημιές προέκυψαν από την σύγκρουση.

Στην περίπτωση, που ένα τρίτο αυτοκίνητο χτυπήσει πάνω στον πρώτο οδηγό που ήδη είχε χτυπήσει τον μπροστινό του, τότε η ασφαλιστική του τρίτου οδηγού, θα είναι υπεύθυνη για τις ζημιές που προκλήθηκαν στα υπόλοιπα 2 αυτοκίνητα.

Καραμπόλα με σταματημένα οχήματα

Με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί και η αποζημίωση και υπαιτιότητα, μίας καραμπόνας που προκλήθηκε ενώ το αυτοκίνητο ήταν σταματημένο.

Δηλαδή, αν ένας οδηγός προλάβει να σταματήσει πριν πέσει πάνω στον μπροστινό του και εκείνη τη στιμγή έρθει ένα άλλο αυτοκίνητο από πίσω του και τον χτυπήσει, τότε η ασφαλιστική του τελευταίου είναι υπεύθυνη για όλες τις ζημιές.

Στη συγκεκριμένη καραμπόλα, ο τελευταίος οδηγός φταεί, για αυτό και η ασφαλιστική του, ακόμα και αν έχει προκαλέσει την σύγκρουση 10 αυτοκινήτων, πρέπει να τους αποζημιώσει όλους, για όλες τις ζημιές.

Η ασφάλεια στην προκειμένη περίπτωση δεν καλύπτει μόνο ζημιές που έγιναν στο πίσω μέρος του οχήματος, αλλά και στο μπροστά.

Όμως, η ασφαλιστική του τελευταίου δεν θα αναλάβει τα έξοδα για τις ζημιές που προκάλεσε ο ίδιος ο οδηγός στο αυτοκίνητο του.

Καραμπόλα
Καραμπόλα με σταματημένο όχημα

Καραμπόλα με μικρή ταχύτητα

Εκτός από την καραμπόλα με σταματημένο και εν κινήσει αυτοκίνητο, υπάρχει και η περίπτωση ένας οδηγός να χτυπήσει τον μπροστινό του με πολύ χαμηλές ταχύτητες.

Αυτό σημαίνει ότι η ζημιά που τελικά του κάνει είναι μηδαμινή. Ωστόσο, υπάρχει το ενδεχόμενο ένα τρίτο αυτοκίνητο να χτυπήσει το δεύτερο που είχε χτυπήσει το πρώτο με μικρή ταχύτητα.

Με την σειρά του το δεύτερο, θα χτυπήσει πάλι το πρώτο, προκαλόντας του μεγάλύτερη ζημιά από ότι στην αρχή.

Αυτό θα φέρει ως αποτέλεσμα, η ασφαλιστικές και των 3 οχημάτων να καλύπτουν τις ζημιές που τους αναλογούν.

Βέβαια, το συγκεκριμένο ενδεχόμενο μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο στην περίπτωση που καταλάβει ότι έτσι συνέβησαν τα πράγματα ο πραγματογνώμων.

Αν δεν βρεθεί κάποια λύση, τότε αναγκαστικά οι εμπλεκόμενη της καραμπόλας θα πρέπει να αντιμετωπίσουν το πρόβλημά τους, στα δικαστήρια.

Καραμπόλα με πολλούς υπαίτους και έναν αναίτιο οδηγό

Στις περιπτώσεις που υπάρχουν πολλοί υπαίτιοι οδηγοί και ένας μόνο αναίτιος, ο διακανονισμός θα γίνει μετά από επικοινωνία με κάθε έναν από τους υπαίτιους.

Με λίγα λόγια, σύμφωνα με το Car and Motor, κάθε μία από τις ασφαλιστικές των υπαιτίων, θα βαρύνεται οικονομικά με το κόστος της ζημιάς που έχει προκαλέσει.

Επικοινωνία με Τροχαία, ασφαλιστική και Φροντίδα Ατυχήματος

Μετά την σύγκρουση με τα αυτοκίνητα, όπως και στο τρακάρισμα με ένα μόνο αμάξι, οι οδηγοί πρέπει να ακολουθήσουν ορισμένα βήματα.

Οι πρώτες τους ενέργειες πρέπει να είναι η επικοινωνία τους με την Τροχαία, την Ασφαλιστική και την Φροντίδα Ατυχήματος, ώστε να καταγραφεί το περιστατικό από τους ειδικούς και να βρεθεί μία λύση.

Πριν την επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς, οι οδηγοί πρέπει να έχουν συγκρατήσει τα στοιχεία των εμπλεκόμενων στην καραμπόλα, ώστε να τα μεταφέρουν στους φορείς.

Ο Φιλικός διακανονισμός είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος ώστε να λήξει γρήγορα αυτή η ταλαιπωρία.

Επικοινωνία με Τροχαία και ασφαλιστική μετά το τρακάρισμα
Επικοινωνία με αρμόδιους φορείς

Πως θα βρεθεί ο πρώτος που φταίει σε μία καραμπόλα;

Ο οδηγός που ευθύνεται για την πρόκληση καραμπολάς θα προδοθεί από την ταχύτητα με την οποία έπεσε πάνω στο αυτοκίνητο και από την απόσταση που κράτησε.

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ οι οδηγοί πρέπει να αφήνουν αρκετή απόσταση από το προσπορευόμενο όχημα, ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση.

Φυσικά, σύμφωνα με το Hellas Direct, αυτά τα μέτρα ισχύουν ένα παραπάνω όταν οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπεουν σωστή ορατότητα, όπως στην περίπτωση της ομίχλης. Για αυτό και απαιτείται μείωση της ταχύτητας.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.