Η γνώμη του προέδρου του Σ.Α.Τ.Α., Θύμιου Λυμπερόπουλου για τη διαδικασία χορήγησης αδειών ταξί και τις αλλαγές στη νομοθεσία τόσο για τις άδειες όσο και για τα ταξίμετρα.
Συμφωνείτε με την πρόταση της κ. Δούρου να μη δοθούν νέες άδειες στην Αττική για το 2017;
Είναι κάτι που το ορίζει ο νόμος, υπάρχει όμως ένα λάθος στο νόμο αυτό, το οποίο δημιουργεί γραφειοκρατία και το αλλάζουμε τώρα με τον κ. Σπίρτζη. Όταν η πληθυσμιακή αναλογία δε δίνει θέσεις για καινούργιες άδειες σε κάθε περιφέρεια, δε θα πρέπει να γίνονται αιτήσεις και μετά να απορρίπτονται άνευ λόγου. Ο νόμος, λοιπόν, τώρα θα λέει ότι πρώτα θα προκηρύσσεται θέση -αν υπάρχει- και θα γίνεται αίτηση μόνο για αυτήν και δε θα βγαίνει άλλη άδεια. Αυτό ήταν λάθος και το διορθώνουμε, οπότε πολύ καλά έκανε η κ. Δούρου που έγραψε τη συγκεκριμένη επιστολή. Καταλαβαίνετε τι πρόβλημα δημιουργείται από πλευράς λειτουργίας, όταν γίνονται 10.000 αιτήσεις για μία μόνο θέση. Η διαδικασία που έχει ενταχθεί στο νέο νομοσχέδιο είναι μια πρόταση του ΣΑΤΑ μετά συντάχθηκε μετά από συζητήσεις και με τους περιφερειάρχες ανά την Ελλάδα, οι οποίοι συμφωνούν ότι είναι μια διαδικασία που δημιουργεί πιέσεις και έξοδα άνευ ουσίας, και τελικά έγινε δεκτή από τον Υπουργό Μεταφορών. Ο καθένας που δεν έχει τι να κάνει μέσα στην κρίση, λέει ας κάνω και μια αίτηση για άδεια ταξί. Δεν είναι έτσι όμως, γιατί αυτές οι αιτήσεις ταξινομούνται, πρωτοκολλώνται, είναι μια ολόκληρη διαδικασία.
Τελικά, υπάρχει χώρος για περισσότερα ταξί αυτή τη στιγμή στην Αττική;
Ήδη εμείς έχουμε τη μεγαλύτερη πληθυσμιακή αναλογία σε όλο τον κόσμο, 3,5 τοις χιλίοις. Στο Παρίσι που είναι μία από τις πιο μεγάλες πόλεις και υπάρχει πάρα πολλή δουλειά όλο το 24ωρο, έχει 1,8 και στο Μόναχο 1,2, όπως και στις περισσότερες πόλεις. Εμείς εδώ στην Αθήνα έχουμε 14.000 ταξί. Τι άδεια να δώσεις; Πολύ σωστά είπε η κ. Δούρου ότι δε μπορούν να δοθούν άλλες άδειες και πρέπει να αλλάξει ο νόμος. Το είχαμε εισηγηθεί εμείς, συμφώνησαν όλοι οι Περιφερειάρχες και στο νέο νόμο έχει περάσει.
Τουλάχιστον, υπάρχει αρκετή δουλειά για όλους ώστε να βγαίνουν τα έξοδα;
Στον κλάδο μας, αυτό εξαρτάται από την περιοχή. Στην Αττική ακόμα κάπως βγαίνουν, με εσωτερικά οικογενειακά δάνεια για να καλυφθεί το κόστος λειτουργίας. Όχι πως μένουν χρήματα, απλώς να ζήσουν οι άνθρωποι και να μπορούν να συντηρήσουν τη δουλειά τους. Τα εσωτερικά δάνεια παρατηρούνται συχνά, ειδικά σε περιπτώσεις κάποιου τρακαρίσματος ή για το service του αυτοκινήτου.
Με αφορμή τα σχόλιά σας για τη νομοθεσία, ποια η γνώμη σας για τον νόμο για τα νέα ταξίμετρα;
Τα νέα ταξίμετρα αφορούν αλλαγές που γίνονται σε όλες τις επιχειρήσεις. Οτιδήποτε έχει να κάνει με την εφαρμογή μιας καινούργιας τεχνολογίας, δε μπορείς να το αλλάξεις είτε σε πλήττει είτε όχι. Προσωπικά, εύχομαι να υπήρχε σε όλη την κοινωνία σωστή λειτουργία των εισπράξεων και απόδοση φόρων. Και μακάρι να είχε γίνει αυτό πριν 20 χρόνια, αλλά όχι με αυτή τη φορολογία. Αναγκαστικά μπήκε αυτή η φορολογία μετά το 2010, γιατί αν τα είχαν φτιάξει από πριν αυτά και πλήρωναν όλοι σωστά δεν θα είχαμε φτάσει μέχρι εδώ.
Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Λυμπερόπουλου στο Taxi&Driver
Τελευταία νέα
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Πότε και γιατί γίνεται;
- Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου
- Αξίζει η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;
Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.