Taxi & Driver

Ηλεκτρικά: Κόστος Service & εγγύηση μπαταριών

Πόσο πιο οικονομική είναι η συντήρηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Τι εγγύηση έχουν για την μπαταρία τους;

Πέρα από το κέρδος στην οικονομία, τα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν και πιο φτηνό σέρβις, αλλά και μακροχρόνια εγγύηση για τη μπαταρία τους.

Πέρα από τα κόστη που αφορούν τη χρήση ενός αυτοκινήτου ένας σημαντικός παράγοντας είναι και τα κόστη συντήρησης, αφού αρκετές φορές είναι ένα έξοδο που δεν το υπολογίζουμε ακριβώς κατά την αγορά. Εξάλλου εδώ στο AutoΤρίτη είχαμε κάνει μια σειρά άρθρων σχετικά με το κόστος συντήρησης των best seller μοντέλων από τις περισσότερες κατηγορίες.

Όπως είδαμε σε αυτά τα άρθρα το «μικρό» και το «μεγάλο» service κοστίζουν από 100-150 ευρώ και από 200-300 ευρώ αντίστοιχα. Τι αλλάζει στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα; Το γεγονός πως δεν έχουν κινητήρα παρά ένα μοτέρ, όπως ακριβώς όλες οι ηλεκτρικές συσκευές.

Ξεχνάς λάδια, μπουζί
Συνεπώς τα περισσότερα αναλώσιμα που αλλάζουν στις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης, στα ηλεκτρικά δεν υπάρχουν. Για παράδειγμα στο μικρό service αλλάζουμε λιπαντικά και φίλτρο λαδιού. Ε, τα ηλεκτρικά δεν έχουν. Ούτε μπουζί, φίλτρο αέρα και φίλτρο καυσίμου. Τι μένει το ίδιο; Αρχικά το φίλτρο καμπίνας, το σύστημα φρένων, το πλυστικό υγρό και φυσικά οι απαραίτητη τεχνικοί έλεγχοι.

Συνεπώς το συνολικό κόστος είναι αρκετά χαμηλότερο. Μάλιστα ακόμα και τα φρένα, θα σας αντέξουν πολύ περισσότερο, μπορεί να φτάσουν και μέχρι τα 300.000 χλμ. λόγω της ανάκτησης ενέργειας που επιβραδύνει το αυτοκίνητο.

Πιο γρήγορη η φθορά των ελαστικών 
Το αναλώσιμο που φθείρεται γρηγορότερα πάντως είναι τα ελαστικά. Αυτό συμβαίνει καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα βγάζουν τη μέγιστη ροπή τους σε όλο το φάσμα περιστροφής τους χωρίς να υπάρχει κάποια κλιμάκωση, συνεπώς όταν οι τροχοί καλούνται να περάσουν τη ροπή στο δρόμο δέχονται περισσότερες πιέσεις. ¶ρα αναπτύσσονται και μεγαλύτερες δυνάμεις τριβής που φθείρουν παραπάνω το ελαστικό. Αυτά λοιπόν με τη συντήρηση, ας δούμε όμως τι ισχύει και με τις εγγυήσεις.

Εγγύηση για 8 χρόνια
Παρόλο που είναι σχετικά πρώιμο να μιλάμε γενικευμένα μιας και τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα είναι ακόμα σε νεογνικό στάδιο, εντούτοις ήδη υπάρχει σαφής εικόνα σχετικά με την εγγύηση που προσφέρουν οι εταιρείες για την μπαταρία των μοντέλων τους.

Φυσικά θα πρέπει να αναφέρουμε πως η συνεχής εξέλιξη που λαμβάνει χώρα στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα είναι πολύ πιθανό να αλλάξει τους συσχετισμούς που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Ας δούμε ωστόσο τι ισχύει για τα μοντέλα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά: 

  • Audi e-tron: 8 χρόνια ή 100.000 χλμ.
  • BMW i3: 8 χρόνια ή 100.000 χλμ.
  • Jaguar i-Pace:  8 χρόνια ή 160.000 χλμ.
  • Mercedes EQC: 8 χρόνια ή 160.000 χλμ.
  • Nissan LEAF: 5 χρόνια ή 100.000 χλμ. και 8 χρόνια ή 160.000 χλμ για τη χωρητικότητα
  • smart electric: 8 χρόνια ή 100.000 χλμ.
  • VW e-Golf: 8 χρόνια ή 100.000 χλμ.

Βλέπουμε δηλαδή πως οι εγγυήσεις δεν διαφέρουν μεταξύ τους καθώς όλες οι εταιρείες σχεδόν προσφέρουν 8 χρόνια εγγύηση. Το ίδιο ισχύει και για τα μοντέλα που αναμένεται να δούμε στην Ελλάδα μέσα στην επόμενη χρονιά, όπως τα ηλεκτρικά Corsa και 208 ή το VW ID.3.