Site icon Taxi & Driver

Ιδιοκτήτες ταξί Θεσσαλονίκης: «Δεν είναι καιρός για… πρόστιμα»

Ιδιοκτήτες

Ιδιοκτήτες ταξί Θεσσαλονίκης: «Δεν είναι καιρός για… πρόστιμα»

Δεν είναι καιρός για πρόστιμα αναφέρουν οι ιδιοκτήτες ταξί της Θεσσαλονίκης που ζητούν από τον αρμόδιο υπουργό να προηγηθεί διάλογος πριν οριστικοποιήσει την απόφαση του, με την οποία επιβάλλονται τσουχτερά πρόστιμα, που φτάνουν και τις 4.000 ευρώ, σε όσους δεν τηρούν κανόνες συμπεριφοράς και υγιεινής.

Ο Γεράσιμος Τ. είναι 45 ετών και από τα 20 οδηγεί ταξί. Στην αρχή ξεκίνησε ως υπάλληλος και στη συνέχεια κατάφερε να πάρει την άδεια και πλέον είναι ιδιοκτήτης και σχολιάζει πως, «ορισμένα είναι σωστά από αυτά που έχει πει ο υπουργός, ορισμένα όμως δεν ευσταθούν. Συμφωνώ στο ότι  το αυτοκίνητο πρέπει  να είναι καθαρό. Και επίσης σωστό να ερωτάτε ο πελάτης αν ο οδηγός μπορεί να καπνίσει».

Τον ρωτήσαμε για  το ύψος των προστίμων και μας είπε , « τα πρόστιμα σύμφωνα με τα χρήματα που βγάζουμε καθημερινά δεν μπορούν να πληρωθούν. Πλέον στην τσέπη δεν μένει τίποτα. Σκέφτομαι πάρα πολύ σοβαρά να αποχωρήσω καθώς πλέον από το επάγγελμα μου μπαίνω… μέσα. Τα πρόστιμα είναι υπερβολικά».

Τέλος στην ερώτηση μας αν οι οδηγοί ταξί της Θεσσαλονίκης κινδυνεύουν από τα πρόστιμα σχολίασε πως «υπάρχουν μεμονωμένα περιστατικά στη Θεσσαλονίκη που μπορεί να κινδυνεύουν με πρόστιμα. Ίσως στην Αθήνα είναι πιο άγρια τα πράγματα».

Μία διαφορετική γνώμη εκφράζει η κυρία Μάγδα Κ. Από τα 63 της χρόνια, τα 28 είναι στους δρόμους της Θεσσαλονίκης με το δικό της ταξί που μπόρεσε να το πάρει όταν επέστρεψε από τη Γερμανία, όταν δούλευε ως καθαρίστρια για πολλά χρόνια.

Για το θέμα των προστίμων μας αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορούν να μπουν όλοι οι οδηγοί ταξί στο ίδιο τσουβάλι. Πρέπει να υπάρχει και ανάλογη επιβράβευση για όσους κάνουν καλά την δουλειά τους και έχουν υποδειγματική συμπεριφορά απέναντι στον πελάτη».

Πως είναι οι Έλληνες ως πελάτες

Σε αυτό το ερώτημα μάς απάντησε ο μικρότερος εκ των συνομιλητών μας, ο Περικλής Π. που είναι 23 ετών και δουλεύει ως υπάλληλος σε ταξί,  που δεν έχει και την καλύτερη εμπειρία: «Πολλές φορές οι πελάτες εξαφανίζονται χωρίς να πληρώσουν, με πρόσχημα ότι έχουν ξεχάσει τα χρήματα τους και πάνε να τα φέρουν από το σπίτι τους. Οι Έλληνες δεν σέβονται, μπαίνουν με το φαγητό στο αμάξι και δεν προσέχουν τα παιδιά τους που πατάνε τα καθίσματα. Ο κόσμος, ίσως και λόγω της κρίσης, είναι πάρα πολύ στενοχωρημένος και τσιτωμένος. Έχουν χαθεί η καλή διάθεση και η ευγένεια εξαιτίας των καταστάσεων που βιώνουμε. Οπότε γιατί να μπαίνουν πρόστιμα μόνο στους οδηγούς ταξί; Να μπαίνουν και στους πελάτες».

Πρέπει να μπει μία τάξη λένε οι πελάτες

Οι πελάτες κρίνουν σωστή την απόφαση του υπουργείου που προσπαθεί να βελτιώσει την εικόνα που επικρατεί στα ταξί μέσα από νομοθετικό πλαίσιο. Τα προβλήματα και τα περιστατικά που έχουν να διηγηθούν πολλά και καθημερινά και όπως λένε τα πρόστιμα μπορεί να κάνουν τους «άτακτους» οδηγούς να πειθαρχήσουν στα αυτονόητα.    

Οι τρεις κατηγορίες που «καίνε» τους οδηγούς

Αυστηρότερες ποινές αλλά και τσουχτερά πρόστιμα σε περίπτωση παραβάσεων φέρνει η απόφαση του υπουργείου μεταφορών για τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί σε μια προσπάθεια αναβάθμισης των υπηρεσιών ταξί και καλύτερης εξυπηρέτησης των πελατών.

Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών, η απόφαση προβλέπει την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε χαμηλής, μεσαίας και υψηλής αξιολόγησης.

Στις χαμηλής αξιολόγησης παραβάσεις εντάσσονται:

Στις παραβάσεις μεσαίας αξιολόγησης που επισύρουν πρόστιμα έως και 600 ευρώ, κατατάσσονται, μεταξύ άλλων:

Στις παραβάσεις υψηλής αξιολόγησης κατατάσσονται:

Πηγή: www.karfitsa.gr

Exit mobile version