Taxi & Driver

Η Toyota αντιτίθεται στην ολοκληρωτική μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση

Η Toyota αντιτίθεται στην ολοκληρωτική μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση

Η αντικατάσταση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων φαίνεται ότι είναι ο στόχος όλων των χωρών, αφού σκοπός είναι να έχουμε στο μέλλον ένα καλύτερο περιβάλλον. Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι ένα από τα κρισιμότερα προβλήματα που πρέπει όλοι να αντιμετωπίσουμε. 

Μέσα σε αυτό το κλίμα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προωθούν τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία φαίνεται ότι σε μερικά χρόνια θα κυριαρχούν στην αγορά. Ωστόσο, οι μέτοχοι της Ιαπωνικής εταιρείας, της Toyota, ανακοίνωσαν ότι θα συνεχιστεί η παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερες λεπτομέρειες για τους λόγους που η Toyota διαφοροποιείται από τα σχέδια των ανταγωνιστών της, συνέχισε να διαβάζεις.

Τι αποφάσισε η Toyota; 

Στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της εταιρείας αποφασίστηκε ότι μέσα στο επόμενα 30 χρόνια δεν θα παράγονται μόνο ηλεκτρικά οχήματα. Αντιθέτως, η γκάμα των αυτοκινήτων που θα προωθεί η Toyota στην αγορά θα περιλαμβάνει μοντέλα και με κινητήρες βενζίνης, υβριδικά και κυψελών υδρογόνου. Οι πελάτες θα έχουν την επιλογή να επιλέξουν ανάμεσα σε οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και σε ηλεκτρικά. 

σήμα ηλεκτρικού πάρκινγκ
Τι αποφάσισε η Toyota;

Γιατί θα συνεχίσει η πώληση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης;

Οι λόγοι για τους οποίες η εταιρεία αποφάσισε να μην μεταβεί με πολύ γρήγορους ρυθμούς στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολλοί. Ωστόσο, θα μπορούσαμε να τους συνοψήσουμε σε δύο κατηγορίες, σε εκείνους που έχουν ανθρωπιστική φύση και σε αυτούς που έχουν περιβαλλοντικά κίνητρα. 

Ποια ήταν τα ανθρωπιστικά κίνητρα; 

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της Toyota, κύριος Shigeki Terashi, τα θερμικά μοτέρ θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν γιατί δεν εμπιστεύονται όλοι οι πελάτες τα ηλεκτρικά. Επίσης, ο επικεφαλής τεχνολογίας, Masahiko Maeda, ανέφερε χαρακτηριστικά,  “αυτό που μετράει πάντα στο τέλος είναι οι επιθυμίες των πελατών. Μπορεί να είναι πολλοί όσοι αγαπούν την τεχνολογία και την εξέλιξη της, όμως υπάρχουν και πελάτες που δεν νιώθουν άνετα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι ΗΠΑ στις οποίες μόνο το 2% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, είναι ηλεκτρικά”. 

Αντίστοιχα, ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, είναι αντίθετος με την ολοκληρωτική αντικατάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς αυτό θα έχει ως συνέπεια την πτώση του υφιστάμενου επιχειρηματικού σχεδίου. Η απότομη απομάκρυνση των οχημάτων που λειτουργούν με βενζίνη ή πετρέλαιο, θα έχει ως συνέπεια να χάσουν την εργασία τους χιλιάδες εργαζόμενοι στην Ιαπωνία. 

Ποιοι είναι οι περιβαλλοντικοί λόγοι; 

Όπως αναφέρει ο κύριος Maeda, σε συνέντευξη που έδωσε, ο σκεπτικισμός του έχει και περιβαλλοντικά κίνητρα. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν διεξαχθεί φαίνεται ότι κατά την διάρκεια της παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων εκπέμπεται διπλάσια ποσότητα επιβλαβών αερίων σε σχέση με τα θερμικά μοτέρ. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της μπαταρίας που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας. Για αυτό το λόγο, η Toyota χρειάζεται περισσότερο χρόνο ώστε να μειώσει τις επιβλαβείς εκπομπές. Παράλληλα, είναι σημαντικό να χαμηλώσουν οι τιμές των οχημάτων ώστε να είναι προσιτές στους περισσότερους. 

Ποιοι είναι οι περιβαλλοντικοί λόγοι;

Ποιες ήταν οι αντιδράσεις στην απόφαση της Toyota; 

Οι αντιδράσεις με την απόφαση της εταιρείας ήταν πολλές και προέρχονταν κυρίως από τους μετόχους, οι οποίοι θεώρησαν απερίσκεπτες τις ανακοινώσεις του κυρίου Toyoda. Συγκεκριμένα, οι Akademiker Pension, Storebrand Asset Management, Nordea Asset Management, KLP, και Church of England Pensions Board, μέτοχοι της εταιρείας δήλωσαν χαρακτηριστικά ότι ο επικεφαλής της μάρκας δεν μπορεί να αντιληφθεί τι ακριβώς διακυβεύεται μέσω της καινούργιας τεχνολογίας. 

Βέβαια, ο κύριος λόγος για τον οποίο ανησυχούν είναι το γεγονός ότι η απόφαση του προέδρου μπορεί να επηρεάσει τη διεθνή εικόνα της μάρκας. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να μειωθούν σημαντικά η εξαγωγές, πάνω στις οποίες βασίζεται ολόκληρη η επιχειρηματική δραστηριότητα της Toyota. Τέλος, οι μέτοχοι φοβούνται ότι η επιλογή της εταιρείας να μην εστιάσει στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, θα αφήσει την μάρκα πίσω στην αγορά. 

Πηγές: 

Exit mobile version