Taxi & Driver
Ο ομογενής Νίκος Ανδριανάκης που υποστηρίζει ότι έχασε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια όταν η Uber άρχισε να λειτουργεί παράνομα το 2014

Η «παράνομη» λειτουργία της Uber κατέστρεψε οικονομικά πολλούς Έλληνες ιδιοκτήτες ταξί

Εκπρόσωπος της Uber ανέφερε ότι η εταιρεία θα αμυνθεί των κατηγοριών που αναφέρονται στην αγωγή που κατατέθηκε σε βάρος της από χιλιάδες οδηγούς ταξί που διεκδικούν αποζημίωση.

Ένας ομογενής ιδιοκτήτης ταξί είναι επικεφαλής της αγωγής κατά της Uber που κατέθεσαν χιλιάδες οδηγοί ταξί από τέσσερις πολιτείες της Αυστραλίας, κατηγορώντας την εταιρεία διαμοιρασμού διαδρομών για παράνομη λειτουργία και αθέμιτο ανταγωνισμό που είχε ως αποτέλεσμα να υποστούν σημαντικές οικονομικές απώλειες.
Ο ομογενής Νίκος Ανδριανάκης υποστηρίζει ότι έχασε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια όταν η Uber άρχισε να λειτουργεί παράνομα το 2014.
Τα ετήσια κέρδη του, όπως ανέφερε μειώθηκαν από 37.200 στα 1600 δολάρια.

«Εργαζόμουν πάνω από δώδεκα ώρες το 24ωρο, έξι ημέρες την εβδομάδα. Επένδυσα στα ταξί. Επένδυσα το superannuation μου. Είχα τρεις άδειες ταξί που στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90 άξιζαν 800.000 δολάρια και τώρα τίποτα. Επί πλέον, όταν άρχισε η κατρακύλα είχα και μια καρδιακή προσβολή» είπε ο κ. Ανδριανάκης.
Η περίπτωσή του δεν είναι μοναδική. Πολλοί είναι οι ομογενείς ιδιοκτήτες ταξί που καταστράφηκαν, λόγω της λειτουργίας της Uber.
«Είναι συγκλονιστικό πράγμα να βλέπεις τους κόπους μίας ζωής να χάνονται αλλά αυτό συνέβη όχι για μένα αλλά και για χιλιάδες άλλους συναδέλφους μου σε όλη την Αυστραλία» είπε ο κ. Ανδριανάκης στην εφημερίδα The Age.

Η αγωγή έχει κατατεθεί κατά της Uber Australia αλλά και κατά της μητρικής εταιρείας, ενώ ενάγοντες είναι περισσότερους από 6.000 οδηγοί ταξί, διαχειριστές και ιδιοκτήτες αδειών ταξί από τη Βικτώρια, τη Νέα Νότια Ουαλία, το Κουίνσλαντ και τη Δυτική Αυστραλία.
Με βάση την αγωγή, οι ενάγοντες ισχυρίζονται ότι η εταιρεία διαμοιρασμού διαδρομών λειτουργούσε παράνομα και ως εκ τούτου είχε αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των παραδοσιακών ταξί που συμμορφώνονταν με τον νόμο. “Η Uber ήρθε και εκμεταλλεύτηκε τον κόσμο λειτουργώντας εκτός των κανονισμών, συμπεριφορά που είχε ως αποτέλεσμα οι πελάτες μας να υποστούν σημαντικές απώλειες”, ανέφερε χαρακτηριστικά ένας από τους δικηγόρους των εναγόντων.
Όπως πρόσθεσε, στόχος της αγωγής είναι η Uber να αποζημιώσει τους οδηγούς ταξί που επλήγησαν από τη δραστηριότητά της.

Εκπρόσωπος της Uber με ανακοίνωσή του ανέφερε ότι η εταιρεία θα αμυνθεί των κατηγοριών. “Καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν αναφορές των μέσων ενημέρωσης που υποστηρίζουν ότι έχει κατατεθεί αγωγή με βάση την οποία η Uber λειτουργούσε παράνομα στην Αυστραλία. Η Uber αρνείται τον ισχυρισμό αυτό”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο εκπρόσωπος της Uber από τον οποίο ζητήθηκε να σχολιάσει την ομαδική αγωγή πρόσθεσε ότι η εταιρία δεν έχει ακόμα λάβει το εξώδικο.
Η αγωγή κατατέθηκε από την νομική εταιρία Maurice Blackburn εκ μέρους 6.000 εναγόντων και είναι η μεγαλύτερη ομαδική αγωγή που έχει κατατεθεί ποτέ στην Αυστραλία.
Ο δικηγόρος και ειδικός σε ομαδικές αγωγές Andrew Watson, από την Maurice Blackburn, θα ηγηθεί της νομικής ομάδας που θα διεκδικήσει τις αποζημιώσεις των εναγόντων.

«Αυτή η υπόθεση θα είναι ορόσημο για τη φερόμενη ως παράνομη δράση της Uber στην Αυστραλία και τις καταστροφικές συνέπειες που αυτή είχε στη ζωή των σκληρά εργαζόμενων και νομοταγών πολιτών της χώρας» δήλωσε ο Watson, προσθέτοντας ότι είναι απαράδεκτο «μια επιχείρηση να θεωρεί ότι είναι πάνω από το νόμο και να λειτουργεί παράνομα και σε βάρος άλλων. Έχουμε μια δυνατή υπόθεση, μια επίσης δυνατή νομική ομάδα και σημαντική υποστήριξη από χιλιάδες οδηγούς και κατόχους αδειών από ολόκληρη τη χώρα».
Κατά τη διάρκεια της δίκης, εκτιμάται ότι οι δικηγόροι που εκπροσωπούν τους ταξιτζήδες της χώρας θα υποστηρίξουν ότι η Uber γνώριζε ότι οι δραστηριότητές της στην Αυστραλία ήταν παράνομες, διότι η εταιρεία γνώριζε ότι οι οδηγοί της δεν είχαν την ανάλογη άδεια και την απαραίτητη πιστοποίηση όπως όριζε ο νόμος.

Η Maurice Blackburn θα επιδιώξει αποζημίωση για την απώλεια εισοδήματος από τους οδηγούς από τότε που η Uber μπήκε στην αγορά της Αυστραλίας στις αρχές του 2014 έως ότου απελευθερώθηκε η αγορά αδειών ταξί.
Επίσης, θα ζητηθεί αποζημίωση για την υποτίμηση των αδειών ταξί και των αδειών ναυλωμένων οχημάτων μετά το 2014.
Τώρα εκπρόσωπος της Uber από τον οποίο ζητήθηκε να σχολιάσει την ομαδική αγωγή αρκέστηκε μόνο να δηλώσει ότι η εταιρία δεν έχει ακόμα λάβει το εξώδικο.