Ο νέος 3λιτρος κινητήρας βενζίνης της Mercedes-Benz είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της βελτίωσης των κινητήρων με επέκταση της χρήσης ηλεκτροκινητήρων.
«Δουλεύει» στα 48 Volt
Ο ηλεκτρικός συμπιεστής που αναφέρθηκε στην προηγούμενη παράγραφο έχει υψηλές απαιτήσεις σε ηλεκτρική ισχύ, τέτοιες που δεν μπορούν να ικανοποιηθούν από ένα συμβατικό 12V σύστημα, συνεπώς πλέον χρησιμοποιείται επιπλέον και ένα 48V σύστημα που μπορεί να αποδώσει την απαραίτητη ηλεκτρική ισχύ. Στην περίπτωση της γερμανικής μάρκας, το σύστημα μπορεί να παράσχει μέχρι 16 kW ισχύ, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για υψηλών απαιτήσεων ηλεκτρικούς καταναλωτές όπως ο ηλεκτρικός συμπιεστής ή ο συμπιεστής του συστήματος κλιματισμού. Το γεγονός ότι μπορεί να τροφοδοτηθεί το σύστημα του κλιματισμού με αυτόν τον τρόπο συνεπάγεται ότι υπάρχει η δυνατότητα κλιματισμού του οχήματος ακόμα και όταν αυτό είναι σταθμευμένο, ανεξάρτητα από το αν λειτουργεί ο θερμικός κινητήρας (!). Τέλος, η ύπαρξη 48V ηλεκτρικού συστήματος δεν καταργεί το παλιό 12V το οποίο ακόμα χρησιμοποιείται για τους κλασικούς χαμηλών ηλεκτρικών απαιτήσεων καταναλωτές οι οποίοι υπάρχουν πάνω στο αυτοκίνητο, ενώ φυσικά υπάρχει και 48V/12V μετατροπή συνεχούς ρεύματος για την συνεργασία των 2 συστημάτων.
High Tech δυνατότητες και ρελαντί μόλις στις 520 σ.α.λ.!
Στον νέο κινητήρα της Mercedes-Benz υπάρχει ένας ενισχυμένος εκκινητής και εναλλάκτης ο οποίος προσφέρει δυνατότητες πρωτόγνωρες σε κινητήρες βενζίνης. Καταρχήν μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάκτηση της ενέργειας κατά την πέδηση με πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες σε σχέση με συμβατικά συστήματα. Επίσης, μπορεί να οδηγήσει την αντλία νερού και σε συνδυασμό με την τροφοδοσία του κλιματισμού, απαιτούνται λιγότεροι ιμάντες στον θερμικό κινητήρα και επιπρόσθετα, αυτός απαλλάσσεται από αυτές τις λειτουργίες διαθέτοντας την ισχύ του εκεί που χρειάζεται, δηλαδή στους τροχούς.
Μια ακόμα δυνατότητα του εκκινητή-εναλλάκτη είναι πως μπορεί να προσφέρει μέχρι 16 kW ισχύ και 250 Nm ροπής στον θερμικό κινητήρα, ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού αλλά και την διαθεσιμότητα της ηλεκτρικής ενέργειας (για μικρό χρονικό διάστημα). Αυτή η λειτουργία boost αυξάνει δραματικά τις δυνατότητες επιτάχυνσης του οχήματος ειδικά στις ρεπρίζ. Επίσης, το ρελαντί του θερμικού κινητήρα, είναι στις 520 σ.α.λ. ιδιαίτερα χαμηλά αφού ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει κάτι τέτοιο, ενώ υπάρχει και εκτεταμένη λειτουργία πλεύσης, αλλά και start-stop που απενεργοποιεί τον κινητήρα αρκετά πριν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί.
Τελευταία νέα
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Πότε και γιατί γίνεται;
- Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου
- Αξίζει η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;
Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.