Taxi & Driver

Η Ομοσπονδία Ταξί γύρισε σελίδα

Κείμενο του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) σχετικά με τα προβλήματα του κλάδου.

Η εβδομάδα που διανύουμε έβγαλε με τον κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο, αυτό που μας διακατέχει πρώτα ως λαό και μετά ως ταξιτζήδες. Με την ίδια ευκολία ισοπεδώνουμε τα πάντα, με την ίδια ευκολία μεγαλοποιούμε τα πάντα. Η επόμενη μέρα θα είναι διαφορετική και δύσκολη για όλο τον κόσμο. Το ίδιο ισχύει και για το ταξί. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας δεν είναι καινούργια και σίγουρα δεν είναι άγνωστα. Η υγειονομική κρίση δημιούργησε ακόμη περισσότερα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν καταθέτουμε τα όπλα.      

Η απόφαση που πήραμε ως Προεδρείο είναι η εξής: Θα παλέψουμε με νύχια και με δόντια για να λύσουμε όποιο πρόβλημα εμφανιστεί στο δρόμο του ταξί.

  • Θα κλείσουμε τα αυτιά μας και θα αγνοήσουμε επιδεικτικά όλους αυτούς που περιμένουν να γίνει κάτι κακό για το ταξί, για να βγουν από το καβούκι τους και να στάξουν τη χολή τους μειώνοντας την Ομοσπονδία.
  • Με κάθε τρόπο θα διαφυλάξουμε την ενότητα του κλάδου.
  • Δεν μας ενοχλούν οι διαφορετικές απόψεις, ίσα-ίσα που θεωρούμε την ανοικτή συνδικαλιστική αντιπαράθεση, προϋπόθεση αποτελεσματικότητας στο έργο της Ομοσπονδίας. Όλα τα αιτήματα των σωματείων-μελών μας, επεξεργάζονται, ομαδοποιούνται και κατατίθενται στα αρμόδια υπουργεία.

Όταν το Διοικητικό Συμβούλιο μου έκανε την τιμή να με εκλέξει Πρόεδρο της Ομοσπονδίας, είπα ότι δεν περισσεύει κανείς. Όχι μόνο θέλω, αλλά και απαιτώ την βοήθεια και τη συνεργασία όλων των ανθρώπων του ταξί. Δεν έβλεπα ούτε παρατάξεις, ούτε κόμματα, ούτε πρόσωπα. Έβλεπα μόνο συναδέλφους.

Το ίδιο λέω και τώρα. Δεν με ενοχλεί η κριτική. Ούτε τα κακόβουλα και δυσφημιστικά σχόλια. Ο καθένας έχει τον χαρακτήρα του και το ψυχικό-νοητικό του υπόβαθρο. Δεν θα κρίνω κανέναν από ένα σχόλιο ή μια ανάρτηση στο Facebook.

Η Ομοσπονδία γύρισε σελίδα. Για την ακρίβεια ο ίδιος ο κλάδος γύρισε σελίδα. Μπορεί η δίμηνη σχεδόν καραντίνα να πήγε πίσω τον αρχικό σχεδιασμό μας, αλλά θα συνεχίσουμε από κει που τον αφήσαμε.

Αυτός ο σχεδιασμός δεν θα αλλοιωθεί ούτε για ψηφοθηρικούς, ούτε για μικροπολιτικούς λόγους. Στο επόμενο εξάμηνο και μέχρι τη λήξη της θητείας αυτής της διοίκησης έχουμε τέσσερις άξονες δράσης και θα προσπαθήσουμε να υλοποιήσουμε όσα περισσότερα πράγματα μπορούμε:

  • Σε νομοθετικό πλαίσιο:

α) Βασικός στόχος είναι η δυνατότητα στους κατόχους Ε.Δ.Χ. Ταξί να ταξινομούν (σε αντικατάσταση των οχημάτων) αυτοκίνητα 7 και 9 θέσεων με ταμειακή μηχανή και ταξίμετρο. Αυτή τη δυνατότητα την έχουν όλοι οι συνάδελφοί μας σε όλο τον κόσμο.

β) Εκσυγχρονισμός του Κανονισμού Λειτουργίας των Ε.Δ.Χ. Ταξί και της νομοθεσίας που διέπει την λειτουργία των Ραδιοταξί.

  • Σε οικονομικό επίπεδο:

α) Επιδότηση για την αντικατάσταση αυτοκινήτου λόγω λήξης ορίου ηλικίας.

β) Επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

γ) Ένταξη του Ταξί σε κοινοτικά ή εθνικά προγράμματα στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

  • Έλεγχοι και προστασία του μεταφορικού μας έργου

α) Άμεση ενεργοποίηση των συνεργείων ελέγχων για Ε.Δ.Χ. και Ε.Ι.Χ.

β) Επανέλεγχος όλων των φακέλων των ειδικών αδειών και έκδοση νέας κάρτας (τύπου πιστωτικής).

γ) Άμεση αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ψηφιακής πλατφόρμας του ΥΜΕ για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και εντατικοποίηση των ελέγχων για την καταπολέμηση της υποκλοπής μεταφορικού έργου.

δ) Άμεση έκδοση εγκυκλίων για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν.4530/2018.

  • Εσωτερική λειτουργία: Η προστασία από την πανδημία του κορωναϊού επίσπευσε τις διαδικασίες εκσυγχρονισμού στη λειτουργία της Ομοσπονδίας.

α) Μέχρι νεωτέρας (ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας και των μέτρων που θα ισχύουν) τα διοικητικά συμβούλια θα γίνονται με τηλεδιάσκεψη.

β) Η Ομοσπονδία θα στηρίξει όλα τα Περιφερειακά Συμβούλια, είτε με φυσική παρουσία μελών του Δ.Σ. στις συνεδριάσεις τους, είτε μέσω τηλεδιάσκεψης.

γ) Όλο το αρχείο της Ομοσπονδίας θα ψηφιοποιηθεί ανά κατηγορία (π.χ. Νομοθεσία, Εισερχόμενη, Εξερχόμενη, Ανακοινώσεις κλπ.) και θα είναι διαθέσιμο από την ιστοσελίδα της Ομοσπονδίας.

δ) Η Ομοσπονδία έχει ξεκινήσει ένα διάλογο με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα προκειμένου να εκπονηθεί μια μελέτη βιωσιμότητας για το ταξί.

Για όλα αυτά τα ζητήματα έχει γίνει η σχετική προεργασία κι αν δεν είχε μεσολαβήσει η υγειονομική κρίση, κάποιοι από αυτούς τους στόχους θα είχαν ήδη υλοποιηθεί.

Όσα περιέγραψα παραπάνω αποτελούν τους βασικούς μας στόχους, αλλά όχι τους μοναδικούς. Αντιμετωπίζουμε καθημερινά οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες (λόγω πανδημίας) ως προς την αμεσότητα των συναντήσεων με τους αρμόδιους υπουργούς.

Να υπενθυμίσω ότι η Ομοσπονδία απέτρεψε:

–   • Την κατάργηση της διάταξης που προέβλεπε ότι το Ταξί μπορεί να μεταφέρει ασυνόδευτα. Το πόσο χρήσιμη είναι αυτή η υπηρεσία φαίνεται τώρα.

–   • Αφαίρεση του άρθρου 58 από το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού με το οποίο καταργούνταν η τρίωρη ελάχιστη σύμβαση για τα οχήματα των τουριστικών καταλυμάτων και των γραφείων ενοικίασης αυτοκινήτων.