Taxi & Driver
Ηλεκρικό όχημα φορτίζει σταθμευμένο σε σημείο φόρτισης
Η Ελλάδα είναι η χώρα με τις μεγαλύτερες επιδοτήσεις ηλεκτρικών στην ΕΕ

Η Ελλάδα είναι η χώρα με τις μεγαλύτερες επιδοτήσεις ηλεκτρικών στην ΕΕ

Η Ελλάδα αποτελεί την χώρα με τις μεγαλύτερες φοροελαφρύνσεις και τα περισσότερα προνόμια, όσον αφορά τον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Έχοντας πάντα ως στόχο την συμμόρφωση με την “Πράσινη Συμφωνία”, η κυβέρνηση προσπαθεί να λαμβάνει μέτρα που θα συμβάλλουν στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής. 

Βέβαια στο ίδιο πλαίσιο αλλά με πιο αργούς ρυθμούς κινούνται όλα τα κράτη-μέλη της Ένωσης. Απώτερος σκοπός όλων είναι η προώθηση της ηλεκτροκίνηση στον τομέα των μεταφορών. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα μέτρα που παίρνουν οι χώρες για την ηλεκτροκίνηση, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Ελλάδα

Η Ελλάδα είναι η χώρα με τα καλύτερα προγράμματος ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα, για τη προώθηση της ηλεκτροκίνησης έχει εξαιρέσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την πληρωμή των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας. Μάλιστα, τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά στα ΙΧ με εκπομπές έως 122 γρ./CO2 ανά χλμ.

Αντίστοιχα, για τα plug-in υβριδικά με εκπομπές CO2 έως 50 γραμμάρια, οι ιδιοκτήτες καταβάλλουν μόλις το 25% του Τέλους Ταξινόμησης, ενώ τα υβριδικά και τα plug-in με ρύπους άνω των 50 γρ./CO2  πληρώνουν το 50%. 

Επίσης, είναι και τα προνόμια των χρηστών εταιρικών καθαρών οχημάτων καθώς προβλέπεται απαλλαγή του φόρου για όσα ΙΧ εκπέμπουν έως 50 γρ./CO2 και έχουν Αξία Λιανικής προ φόρων έως 40.000 ευρώ. Επιπλέον, στην Ελλάδα δίνονται επιχορηγήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων οι οποίες μπορούν να καλύψουν από 5.500 ευρώ έως και 12.500 ευρώ. 

Αυστρία

Η Αυστρία προσφέρει έκπτωση στον ΦΠΑ και απαλλαγή από την φορολογία στους ιδιοκτήτες τόσο των ηλεκτρικών οχημάτων όσο και τον αυτοκινήτων υδρογόνου. Επίσης, η Αυστριακή κυβέρνηση προσφέρει επιδότηση για την αγορά ΙΧ και φορτηγών με δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης έως 50 χλμ. 

Το κόστος της επιδότησης κυμαίνεται σε 3.000 ευρώ για ηλεκτρικά οχήματα ή υδρογόνου και σε 1.500 ευρώ για plug-in hybrid μοντέλα ή ηλεκτρικά με μικρό κινητήρα που φορτίζει τις μπαταρίες. Παράλληλα, τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά στα οχήματα με μηδενικές εκπομπές CO2 ενώ δεν επιβάλλεται φορολογία στα εταιρικά οχήματα με μηδενικές εκπομπές CO2.

Βέλγιο

Το Βέλγιο επιβάλλει μια ελάχιστη φορολογία 61,50 ευρώ για τα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές CO2. Επίσης, οι ιδιοκτήτες που έχουν αυτοκίνητα που εκπέμπουν ελάχιστους ρύπους πρέπει να πληρώσουν ως δημοτικό φόρο μόλις 76,32 ευρώ. 

Μάλιστα, για τα εταιρικά οχήματα προσφέρεται μία έκπτωση, η οποία μπορεί να καλύψει έως και 100% των δαπανών, στην περίπτωση που το όχημα εκπέμπει κάτω από 42 γρ./CO2 ανά χλμ. 

Η κυβέρνηση του Βελγίου προσπαθώντας να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση προσέφερε ετήσιο φορολογικό όφελος έως 4% για οχήματα που εκπέμπουν κάτω από 87 γρ./CO2 ανά χλμ.  Ωστόσο, σε αυτή τη χώρα δεν υπάρχει επιδότηση για την αγορά καθαρού ΙΧ. 

Βουλγαρία

Στην Βουλγαρία δεν υπάρχει καμία επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος. Το μοναδικό όφελος που έχουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων με μηδενικές εκπομπές CO2, σχετίζεται  με τα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας. Σίγουρα λοιπόν δεν δίνονται πολλές ευκαιρίες στους πολίτες της Βουλγαρίας για να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.  

Κροατία

Η Κροατία είναι ακόμη μία χώρα, η οποία εξαιρεί τα ηλεκτρικά οχήματα από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης. Επίσης, στην Κροατία οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με μηδενικούς ρύπους δεν χρειάζεται να πληρώσουν τον Φόρο Άνθρακα που επιβάλλεται στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. 

Όμως, πέραν από αυτά τα προνόμια, δεν υπάρχουν περαιτέρω επιδοτήσεις για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, ούτε δίνεται βοήθεια στους εταιρικούς χρήστες καθαρών οχημάτων.

Κύπρος

Η Κύπρος θέλοντας με την σειρά της να βοηθήσει τους ενδιαφερόμενους να αγοράσουν οχήματα μηδενικών εκπομπών, δεν επιβάλλει φόρους κατά την εισαγωγή των αυτοκινήτων που εκπέμπουν κάτω από 120 γρ./CO2 ανά χλμ. 

Επιπλέον, τα Τέλη κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά, υβριδικά και plug in είναι μηδενικά. Βέβαια, όπως και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες έτσι και σε αυτή την περίπτωση δεν δίνεται επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ αλλά ούτε και προνόμια στους εταιρικούς χρήστες καθαρών οχημάτων.

Τσεχία

Η Τσεχία δεν επιβάλλει Τέλος Ταξινόμησης στα ηλεκτρικά οχήματα και τα αυτοκίνητα υδρογόνου, ενώ από το συγκεκριμένο φόρο εξαιρούνται και τα ηλεκτρικά φορτηγά. Επίσης δεν φορολογούνται τα εταιρικά καθαρά αυτοκίνητα, στην περίπτωση που είναι ηλεκτρικά, υδρογόνου, υβριδικά, plug-in hybrid, φυσικού αερίου, υγραερίου και E85.

Δανία

H Δανία για να προωθήσει τους πολίτες να μεταβούν σε οικολογικότερους τρόπους μετακίνησης, προσφέρει διάφορα προνόμια. Ειδικότερα, για τα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων προβλέπεται η καταβολή του 40% του Τέλους Ταξινόμησης, έκπτωση 170.000 κορώνες στην φορολογητέα αξία και εξαιρούνται από το φόρο CO2 κατά την ταξινόμηση.

Αντίστοιχα, για τα αυτοκίνητα υδρογόνου προβλέπεται μηδενικό κόστος εκτελωνισμού και μείωση κατά 58.500 κορώνες της φορολογητέας αξίας. Στα οχήματα με χαμηλές εκπομπές προβλέπεται έκπτωση φόρου 1.700 κορωνών.

Ωστόσο, στα οχήματα μηδενικών ρύπων επιβλήθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας ύψους 330 κορωνών το 2021 και 340 κορωνών για το 2022.  Τέλος, ούτε η Δανία παρέχει επιδοτήσεις για την αγορά οχημάτων μηδενικών ρύπων ή φορολογικά προνόμια στους εταιρικούς χρήστες καθαρών αυτοκινήτων.

Εσθονία

Η Εσθονία φαίνεται ότι δεν ασχολείται καθόλου με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με αποτέλεσμα να μην προσφέρει καμία βοήθεια στους ιδιοκτήτες των οχημάτων μηδενικών εκπομπών ή σε όσους προτίθενται να αγοράσουν ένα. 

Φινλανδία

Η Φινλανδία επιβάλλει ένα εξαιρετικά χαμηλό κόστος εκτελωνισμού στα οχήματα μηδενικών ρύπων όπως και ένα συμβολικό ποσό για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

Όσον αφορά τα εταιρικά ηλεκτρικά ΙΧ οι χρήστες ωφελούνται από μηνιαία έκπτωση φόρου 170 ευρώ, ενώ η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων στο χώρο εργασίας εξαιρείται από τον φόρο εισοδήματος.

Επίσης, κατά την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος η Φινλανδική κυβέρνηση παρέχει επιδότηση 2.000 ευρώ σε όσους αγοράσουν ή μισθώσουν ηλεκτρικό όχημα με αξία έως 50.000 ευρώ. 

Μάλιστα δίνονται επιπλέον 2.000 ευρώ για την απόσυρση κάποιου παλιού οχήματος, εφόσον η αντικατάστασή του πραγματοποιηθεί με κάποιο ηλεκτρικό ή plug-in hybrid ΙΧ.

Γαλλία

Η Γαλλία για την απόκτηση ηλεκτρικών, υβριδικών, φυσικού αερίου, υγραερίου και Ε85 παρέχει στους ιδιοκτήτες μηδενική φορολόγηση κατά τον εκτελωνισμό. Τέλη Κυκλοφορίας δεν υπάρχουν για κανένα είδος αυτοκινήτου άρα ούτε για εκείνα που εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους. 

Παράλληλα, σχετικά με τα εταιρικά ΙΧ που εκπέμπουν έως 20 γρ./CO2 ανά χλμ. απαλλάσσονται από τον φόρο άνθρακα. Επίσης, προσφέρεται επιδότηση αγοράς, η οποία ξεκινά από τα 2.000 ευρώ και φτάνει τα 7.000 ευρώ για οχήματα που εκπέμπουν κάτω από 20 γρ./CO2 ανά χλμ.

Δυο σταματημένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φορτίζουν σε σημείο φόρτισης
Γαλλία

Γερμανία

Μηδενικό Τέλος Ταξινόμησης και Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας προσφέρει η Γερμανία στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων ή υδρογόνου. Παράλληλα, στους χρήστες εταιρικών καθαρών οχημάτων, ηλεκτρικών ή plug in οχημάτων, η κυβέρνηση της Γερμανίας προσφέρει μείωση της φορολογητέας αξίας. 

Μάλιστα, πολλές οι επιδοτήσεις που δίνει το γερμανικό κράτος για την απόκτηση κάποιου καινούριου ή μεταχειρισμένου καθαρού αυτοκινήτου ξεκινούν από 5.625 ευρώ και αγγίζουν τα 9.000 ευρώ.

Ουγγαρία

Η Ουγγαρία δεν επιβάλλει Τέλος Ταξινόμησης στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αλλά ούτε και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας. Επίσης, σε αυτή τη χώρα δεν επιβάλλεται φορολόγηση στους χρήστες εταιρικών ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών μοντέλων. 

Επιπλέον, δίνονται επιδοτήσεις για την αγορά οχημάτων μηδενικών εκπομπών που αγγίζουν τα 7.350 ευρώ όταν πρόκειται για ηλεκτρικά οχήματα με αξία έως 32.000 ευρώ. Η επιδότηση μπορεί να είναι και μικρότερη, δηλαδή να φτάνει τα 1.500 ευρώ για οχήματα με αξίες από 32.000 έως και 44.000 ευρώ. 

Ιρλανδία

Η Ιρλανδία δεν παρέχει κάποια έκπτωση στο Τέλος Ταξινόμησης. Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλες χώρες, επιβάλλει Τέλη Κυκλοφορίας των 120 ευρώ στα ηλεκτρικά μοντέλα και των 140 ευρώ στα οχήματα που εκπέμπουν έως 50 γρ./CO2 ανά χλμ. 

Όμως, η Ιρλανδική πολιτεία παρέχει φοροαπαλλαγές στα ηλεκτρικά εταιρικά ΙΧ και φορτηγά με αξία μικρότερη των 50.000 ευρώ. Για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος ή plug-in υβριδικού που εκπέμπει έως 50 γρ./CO2.  Το κράτος δίνει επιδοτήσεις από 5.000 ευρώ και 3.800 ευρώ για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού φορτηγού. 

Ιταλία

Η Ιταλία δεν μειώνει το κόστος εκτελωνισμού αλλά ούτε και απαλλάσει τα οχήματα μηδενικών εκπομπών από τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας. Επίσης, δεν έχει επιβάλλει φοροαπαλλαγή στα εταιρικά οχήματα. 

Παρόλα αυτά, για την απόκτηση κάποιου καθαρού οχήματος προβλέπεται ένα «Ecobonus έως 8.000 ευρώ για αυτοκίνητα που εκπέμπουν ≤ 20g CO2/km και τιμή κάτω των 50.000 €, χωρίς ΦΠΑ. Επιπλέον 2.000 ευρώ δίνει μόνο για την αγορά ηλεκτρικού ή plug-in hybrid μοντέλου.

Λετονία

H Λετονία εξαιρεί τα ηλεκτρικά οχήματα από το Τέλος Ταξινόμησης όπως και από τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας. Στα εταιρικά ηλεκτρικά παρέχει μπόνους 10 ευρώ μηνιαίως ενώ δεν έχει σχεδιάσει καμία επιδότηση για την αγορά ενός οχήματος μηδενικών εκπομπών. 

Λιθουανία

Η Λιθουανία εξαιρεί από το Τέλος Ταξινόμησης όλα τα ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, δεν τα εξαιρεί από τα Τέλη Κυκλοφορίας.  Παράλληλα, όσον αφορά τα εταιρικά οχήματα η χώρα  προσφέρει επιδότηση για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος έως και 11.000 ευρώ ανά όχημα. Ως αποτέλεσμα, το συνολικό όφελος ανά εταιρεία φτάνει τα 400.000 ευρώ. 

Σχετικά με τις επιδοτήσεις για την αγορά καθαρών οχημάτων η Λιθουανία προσφέρει το ποσό των 2.500 ευρώ για την απόκτηση μεταχειρισμένου ηλεκτρικού οχήματος. Για όσους θέλουν ένα όχημα που έχει ταξινομηθεί έως και 6 μήνες, η επιδότηση ανεβαίνει στα 6.000 ευρώ. Επίσης, προσφέρει επιπλέον 1.000 ευρώ για όσους αποσύρουν τα παλιά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματά τους. 

Λουξεμβούργο

Το Λουξεμβούργο μειώνει το Τέλος Ταξινόμησης στα ηλεκτρικά οχήματα σε ποσοστό 50%, ενώ τους επιβάλλει 30 ευρώ για τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας. 

Για τους εταιρικούς χρήστες καθαρών οχημάτων προβλέπει μηνιαία φορολογικά οφέλη από 0,5% έως και 1,8%. Επιδοτεί από 3.000 ευρώ έως και 8.000 ευρώ την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων και με 1.500 ευρώ τα plug-in υβριδικά που εκπέμπουν έως 50 γρ./CO2 ανά χλμ.

Μάλτα

Η Μάλτα επιβάλλει ένα πολύ μικρό ποσό κατά την ταξινόμησης των ηλεκτρικών οχημάτων ενώ οι κάτοχοι των αυτοκινήτων με ρύπους έως 100 γρ./CO2 πληρώνουν τα χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας. 

Από την άλλη μεριά δεν υπάρχει κανένα όφελος στους εταιρικούς χρήστες αλλά ούτε και επιδότηση για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος. 

Ολλανδία

Η Ολλανδία εξαιρεί τα οχήματα μηδενικών ρύπων από το Τέλος Ταξινόμησης και από τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας. Στα εταιρικά οχήματα επιβάλλει φορολογία μόλις στο 12%, όταν το όχημα είναι ηλεκτρικό και μηδενική φορολογία αν πρόκειται για όχημα που κινείται με υδρογόνο. Για την απόκτηση ή χρονομίσθωση καθαρού οχήματος υπάρχουν πολλά προγράμματα επιδότησης.

Πολωνία

Η Πολωνία εξαιρεί από το Τέλος Ταξινόμησης όλα τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα. Παρόλα αυτά η συγκεκριμένη χώρα δεν έχει απολύτως καμία άλλη φοροαπαλλαγή ή επιδότηση για όσους ενδιαφέρονται να αγοράσουν αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών. 

Πορτογαλία

Οι εκπτώσεις που προσφέρει η Πορτογαλία στο Τέλος Ταξινόμησης κυμαίνονται από 40% έως και 75%. Οι μόνοι που εξαιρούνται από την καταβολή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας είναι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων. 

Επίσης, μηδενική φορολογία προβλέπεται και για τα εταιρικά καθαρά οχήματα. Μάλιστα,  παρέχεται επιδότηση 3.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος με αξία έως 62.500 ευρώ και 6.000 ευρώ για ηλεκτρικά φορτηγάκια. 

Ρουμανία

Η Ρουμανία παρέχει εξαίρεση από την καταβολή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας στα ηλεκτρικά οχήματα και επιδότηση αγοράς έως 10.000 ευρώ για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επιπλέον, προσφέρει 4.250 ευρώ για plug-in hybrid μοντέλα. Παράλληλα, προσφέρει επιπλέον 1.250 ευρώ σε όσους απόσυρουν το παλιό και ρυπογόνο αμάξι τους.

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε δρόμο με καταπράσινο τοπίο στη Ρουμανία
Ρουμανία

Σλοβακία

Η Σλοβακία μπορεί να επιβάλλει 33 ευρώ ως Τέλος Ταξινόμησης στα ηλεκτρικά οχήματα όμως τα εξαιρεί από τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας. Βέβαια, δεν προσφέρει καμία φοροαπαλλαγή στα εταιρικά καθαρά οχήματα αλλά ούτε και επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ΙΧ. 

Σλοβενία

Η Σλοβενία επιβάλλει Τέλος Ταξινόμησης 0,5% στα οχήματα που εκπέμπουν έως 110 γρ. CO2 ανά χλμ. Ωστόσο, για τους ιδιοκτήτες  καθαρών εταιρικών οχημάτων, η χώρα δεν δίνει καμία ελάφρυνση στην καταβολή Τελών Κυκλοφορίας αλλά ούτε και φοροαπαλλαγές. Παρόλα αυτά, προσφέρει επιδοτήσεις από 3.000 ευρώ έως και 7.500 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών ή plug-in hybrid οχημάτων.

Ισπανία

Η Ισπανία εξαιρεί από το Τέλος Ταξινόμησης τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 120 γρ./CO2 ανά χλμ. Επίσης, μειώνει σε ποσοστό 75% τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων. 

Στην χώρα δίνονται φοροαπαλλαγές για την χρήση καθαρών εταιρικών οχημάτων. Όσον αφορά τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος ή υδρογόνου το ποσό κυμαίνεται από 4.500 έως 7.000 ευρώ. 

Αντίστοιχα, για την απόκτηση plug-in hybrid μοντέλων η επιδότηση ξεκινά από 2.500 και φτάνει τα 5.000 ευρώ. Τέλος, υπάρχει επιδότηση που αρχίζει με 7.000 και τελειώνει στα 9.000 για την απόκτηση καθαρών φορτηγών.

Σουηδία

Η Σουηδία δεν προβλέπει καμία έκπτωση ούτε στα οχήματα μηδενικών ρύπων ούτε στα plug-in hybrid μοντέλα. Συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων πληρώνουν κανονικά το Τέλος Ταξινόμησης ενώ τους επιβάλλονται και Τέλη Κυκλοφορίας αξίας 360 κορωνών. 

Επίσης δεν προβλέπεται καμία φοροαπαλλαγή για τη χρήση καθαρών εταιρικών οχημάτων. Όσον αφορά στις επιδοτήσεις για την αγορά καθαρού οχήματος προβλέπεται το ποσο των 70.000 κορωνών για όχημα μηδενικών ρύπων. Για την απόκτηση plug-in οχημάτων ή φυσικού αερίου, η επιδότηση ξεκινά από τις 10.000 και φτάνει τις 59.286 κορωνών. 

Πηγή: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.