Taxi & Driver
Beat
Η Beat, η Daimler και η συμφωνία με την BMW

Η Beat, η Daimler και η συμφωνία με την BMW

Οι μεγάλες επενδύσεις του γερμανικού ομίλου στον τομέα των υπηρεσιών διαμεσολάβησης στις μεταφορές. Το πλήθος θυγατρικών που δραστηριοποιούνται σε 130 πόλεις και η συμμαχία με την BMW που εγκρίθηκε την προηγούμενη Πέμπτη.

Μπορεί ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης να δήλωσε προ ημερών πως αν ήταν διευθύνων σύμβουλος της Daimler θα εισηγούνταν στο διοικητικό συμβούλιο να μην εξαγοραστεί η Beat, αλλά η πραγματική διοίκηση του γερμανικού ομίλου έχει διαφορετική άποψη.

Η Beat (Taxibeat Ltd) αποτελεί μόνο μία από τις επενδύσεις της Daimler στον τομέα των υπηρεσιών μεταφοράς (Mobility Services), καθώς διευρύνει συνεχώς την παρουσία της. Κατά σύμπτωση, την Πέμπτη, που εκδικαζόταν η αγωγή της Taxibeat Ltd. κατά του προέδρου της ομοσπονδίας των ταξί Θυμ. Λυμπερόπουλου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη συμφωνία Daimler – BMW στον τομέα των υπηρεσιών διαμεσολάβησης, όπως η Beat.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2018, η Daimler Mobility Services «παρουσίασε αριθμούς -ρεκόρ» καθώς στις 30 Σεπτεμβρίου διέθετε περίπου 26 εκατομμύρια πελάτες. Ο αριθμός των χρηστών των car2go, moovel και των άλλων υπηρεσιών του ομίλου όπως mytaxi, Beat, Clever Taxi και Chauffer Prive κ.α. αυξήθηκε κατά 64% σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά. Περισσότερα από 46 εκατομμύρια συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν σε 130 πόλεις του κόσμου μόνο κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου της φετινής χρονιάς.

H car2go επικεντρώνεται, μεταξύ άλλων, στην ενοικίαση αυτοκινήτων, η mytaxi(όπως και η Beat) στη βραχυχρόνια μίσθωση, ενώ οι λύσεις της moovelεπιτρέπουν στους χρήστες, μέσα από μια ενιαία πλατφόρμα, να μετακινηθούν από ένα σημείο σε ένα άλλο με διαφορετικά μέσα (από ταξί μέχρι ποδήλατα, τρένα κ.ά.).

Στον γερμανικό όμιλο ανήκει και πλήθος άλλων εφαρμογών όπως η RideScout, η Blacklane (για μίσθωση λιμουζίνας), η Flixbus (για μετακίνηση με λεωφορείο στις ΗΠΑ), η Globesherpa (ηλεκτρονικές πληρωμές), η Familonet (για εντοπισμό συγγενών και φίλων μέσω GPS), η Turo (για κοινή χρήση ιδιωτικών αυτοκινήτων μαζί με άλλους επιβάτες), η Taxify κ.ά.

Πρόκειται για στοιχεία τα οποία είναι ενδεικτικά των πρωτοβουλιών από τις διοικήσεις των ισχυρών αυτοκινητοβιομηχανιών διεθνώς, που βλέπουν πως το μέλλον βρίσκεται σε υπηρεσίες που ξεκινούν από το mytaxi και την Beat και φτάνουν μέχρι το γνωστό «αυτοκίνητο σαν υπηρεσία» (car as a service) και τα οχήματα χωρίς οδηγούς (driverless cars).

Η Daimler ανακοίνωσε τον περασμένο Μάρτιο πως συμφώνησε με την BMW για τη λειτουργία μιας ενιαίας πλατφόρμας διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, μέσω δημιουργίας κοινής εταιρείας που θα εδρεύει στο Βερολίνο. Στη νέα εταιρεία θα εισφερθούν οι δραστηριότητες Mobility Services των δύο ομίλων, συμπεριλαμβανομένης και της Beat. Η αίτηση για έγκριση της συμφωνίας από τις κοινοτικές υπηρεσίες ανταγωνισμού κατατέθηκε τον Σεπτέμβριο και εγκρίθηκε την προηγούμενη Πέμπτη. Η συμφωνία μάς δίνει και μια ιδέα για την αποτίμηση των συγκεκριμένων υπηρεσιών εντός του γερμανικού ομίλου. Από τα αποτελέσματα εννεαμήνου προκύπτει πως τα προς μεταβίβαση περιουσιακά στοιχεία στην κοινή εταιρεία με την BMW έχουν εγγραφεί στις λογιστικές καταστάσεις με αξία σχεδόν μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

Ακριβώς για να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα ανταγωνισμού και τη διαμάχη με τους παραδοσιακούς «παίκτες» όπως οι συνδικαλιστές των ταξί της Αθήνας, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη συγχώνευση των τομέων Mobility Services των BMW και Daimler προβλέπει πως θα δημιουργηθούν έξι διαφορετικές κοινές εταιρείες. Στη μία θα ενταχθούν η car2go και η DriveNow (της BMW), στην άλλη οι mytaxi, Beat κ.λπ, σε μια άλλη οι υπηρεσίες/εφαρμογές στάθμευσης αυτοκινήτων, σε μια άλλη οι πιθανές νέες λύσεις κ.ο.κ.  Η μία από τις έξι κοινές εταιρείες θα διαχειρίζεται τα brands, τις άδειες κ.λπ. των υπολοίπων πέντε.

Ο τομέας του Mobility Services του γερμανικού ομίλου σήμερα λειτουργεί υπό την ομπρέλα της Daimler Financial Services, του βραχίονα που παρέχει πιστώσεις, ασφάλειες, υπηρεσίες χρηματοδοτικής μίσθωσης, διαχείρισης στόλου οχημάτων κ.α. Το 2017 η Daimler Financial Services είχε έσοδα 23,77 δισ. ευρώ, με άνοδο περίπου 15% σε σύγκριση με το 2016 και κέρδη προ φόρων περί το 1,97 δισ. ευρώ.

Φώτης Κόλλιας, euro2day.gr